Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 442 ggr
Dockan
0

Godmorgon Juldagen

FörvånadIdag blir en dag i lugnets tecken här hemma.Julafton firades med barn o barnbarn och stackars Tomten med alla dessa paket.Jag vet inte hur många timmar det tog att öppna för barnen,dom öppnade och hann knappt titta för nästa skulle öppnas ,Sen var det datorn Tvspel, var tog alla roliga lekar vägen,nej tacka vet jag när mina barn var då var vi alla tillsammans och hade lite roliga lekar,det tog nog 3 timmar så Tomten orkade inte åka vidare så han fick sova kvar,sen bar det hem till kissarna lekte lite med dom tog en skinmacka o satte mig vid Tv:n sen ett gott bloss under fläckten mums.Ha en underbar UJujldag alla.LENA

Hälsningar LENAGlad

manbukten
0

Gomorgon hade  en stillsam dag i  hemmet med sonen och djuren. Alla åt gott och mådde bra. Kalle Anka och sådant som hör till.

krasivis
0

Godmorgon!

Här var det också stilla o lugnt. Vi var bara tre st + alla djur förstås!

God fortsättning önskar

Elisabet

Kittentotts
0

God Morgon!

Vi hade en dag hos min Mor o Far med storebror & Hans familj. Minstingen nu för tiden är ju vår pojke som är 10år, han blev så överlycklig över allt lego han fick fr alla håll.

På Julaftonskvällen va vi här hemma med alla våra barn, och har aldrig sett dem så lyckliga över alla paket, dottern fick en gps som ska visa henne vägen till alla ishallar i landet med sina barn hon tränar dagligen, man blir glad av att se deras leenden.

Och…jag va helt omtumlad, brukar inte köpa paket till varandra, men jag hörde det viskades och höl på här i ett, så fick jag 2st rejäla paket, alla hade en flin, i mitt paket fanns en Nikon System kamera, och till fick jag tillbehör som minneskort,väska mmm, jag bara stirrade i luften, min gubbe hade tagit en trav vinst och köpt detta för pengarna, fatta jag är lycklig!

Idag ska vi ta det lugnt, imorgon ska vi ut på Rea är det tänkt, ska se på en Tv till oss

#0 Lena då jag läste trodde jag verkligen du hade firat hemma och sen Bjudit Tomten sova i din varma goa sängPenga munMen verkar som du va hos dina barn när jag sen läste vidare, så det blev nog ingen Tomtemor utav dig, eller?

/ Carina

englagirl
0

Godmorgon allesammans,

Vaknade för nån timme sen har gjort rent i lådor och skålar och ätit en god frukost.

Gårdagen var en mysig träff med familjen,mamma,mina 3 barn och barnbarn och syskon med syskonbarn.MASSOR av julklappar och precis som Dockan skrev så tog det flera timmar att öppna upp alla paket.

Var hemma runt 20,30 och bara slappade framför tv:n.

Idag är jag bjuden på middag igen men jag tror jag ska vara hemma och bada nån katt istället :-) jag hann inte med alla före jul så det får nog bli mitt nöje idag på juldagen

Ha en fortsatt underbar julhelg

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

blackangel
0

firade hos mamma och pappa med min son, mina syskon o deras barn.) Det var jätte mysigt och basse(min son) var en duktig tomte! Idag e jag genomförkyld men inte får man tat lungt för det vi ska te svärmor först sen svärfar puh:)

AnnaKarin
0

God Morgon! Här firade vi jul tillsammans med mina föräldrar och svärmor samt våra två döttrar. Den äldsta sov över här och hon åkte på magsjuka inatt stackarn. Devonhonan fick inga ungar inatt - tycker att hon kunde passa på när jag ändå var vaken men icke. Idag är vi bjudna till svägerskan men ev får vi ställa in det. Burmillabäbisen lever iallafall men hon blev flyttad av sin mor inatt och bor nu på nedre botten (som tur är) i ena klätterställningen.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

krasivis
0

#6 Skönt att höra att Burmillabäbisen kämpar på! Kanske det blir Devon ungar idag?!

Elisabet-E
0

God morgon allihopa och en god fortsättning på julen.

Vi hade en riktigt mysig julafton och i år gav vi oss på äventyret med gran igen. Katterna har skött sig med den äran. De gillar att ligga under granen och sussa sött och två av juvelerna tycker att vattnet i julgransfoten är smaskens. Husse var så glad att granen drack så mycket vatten men nu vet vi varför det försvinner hela tiden :-)))

#3 Förstår din lycka! Vilken supertrevlig överraskning och vad skoj du kommer att få när du upptäcker hur fina foton du kan ta nu. Kanske att vi ses i trängseln någonstans i morgon då för vi ska ut och gama efter en platt-TV.

Bubbas
0

God Morgon!

Julafton firade vi hos mina föräldrar med syskon och gammelmormor och min kusin från England kom hem. Det blev en hel del mat och massor med klappar till barnen. Tjejernas favoriter blev nog dansmattan och guitarr hero till PS2. Idag bär det av till min mans familj så ännu en dag när man äter så magen står i 4 hörn….  Ha en fortsatt bra dag allihopa!

Bullan
0

#3 Men så kul med en kamera:) Då ser vi fram mot mkt bilder framöver;)

Vi hade en lugn trevlig jul här hemma…pojken är sjuk med feber, annars hade vi planerat att åka till mina föräldarar. Så nu blev det så att de och min mormor kom hit istället….vilket var tur då barnen fick en del stora paket, som vi aldrig fått med oss hem i bilen.

Idag tog alla i familjen en sovmorgon ända till kl 9.00 nästan…såååå skönt!Skrattande

GOD FORTSÄTTNING ALLIHOPA!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Dockan
0

Glad#4 Det är precis som ujag vill ha det lujgnt och stilla,ska gå till ett Sjujkhem där min Pappa bodde och äta kalkon,tänk va skönt det blir.Lena

Hälsningar LENAGlad

Bart
0

Vi har firat julafton i 2 dagar,först den 23 här hemma då vi firade min sons 17 årsdag(men han fyller den 24) och barnbarnen som inte skulle fira julafton med oss fick öppna sina paket.Så det blev en lillejulafton.Igår var  jag,sonen och ena dottern hos min äldsta dotter på julmiddag,paketöppning osv.De 2 yngsta döttrarna med familjer firade ihop i år.Michael,min son fick en plattskärm till datorn och en starkare processor +pengar till kläder bla.Bortskämd?Jodå ,men han fyller ju år samma dag oxå.Han var så go och snäll igår fm och fixade varsin jultallrik åt oss,han märkte av att jag var lite ledsen,men jag blev glad av honom. Julafton är en svår dag för mig numera,fast egentligen älskar jag julen och allt som hör till,men det är förknippat med så många svåra minnen.

simzonites
0

Vi firade julafton hemma hos mina föräldrar tillsammans med mina 3 storasystrar, deras respektive och barn (ja barn och barn - de är vuxna allihopa nu) Den enda som saknades var min äldsta systerson Anders, han och flickvännen bor och arbetar i Dubai och detta var första julen de inte kom hem till. Men vi pratades vid på telefonen, hördes allt att han hade lite hemlängtan…
God mat i massor, julgodis osv. Julklappsutdelningen tar inte så lång tid nu för tiden då barnen blivit vuxna. Men jag tycker själv det är lika roligt att få julklappar nu som när jag var liten Skrattande 
Jag fick bland annat en jättevacker dagbok, parafym, cd-skiva av Johan, ett par härliga innetofflor av min syster. Utav mamma och pappa fick jag pengar, det kommer väl till pass nu när det är mycket som ska införskaffas till bebisen så småningom.
Idag ska vi bara ta det lugnt och njuta hemma tillsammans med katterna. Härligt!

/Lotta