GODMORGON FREDAG
Så var det sista arbetsdagen för denna veckan, så skönt. Vi har haft lite magsjuka på jobb (dagis) så det är lite barn som kommer idag. Vi är sammanslagna alla mellandagar och jag tillhör dem som fått ledigt alla dagar. JIPPI!!!!!!!
Måste berätta för er att Mattias klarade sitt körkort i veckan och att det gick bra denna gången. Mayzan (vår EXO-hona som väntar smått nästa vecka) har blivit stor.
Trevlig fredag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Godmorgon!
Vad härligt att du får så många lediga dagar, njut av dem! Hälsa till Mattias och gratulera till körkortet!
Mayzan ser ut som om hon svalt en boll! Såå fiin o tjock!
Vår son som blev 18 i oktober körde också upp denna veckan, först i tisdags och då klarade han sig inte, sedan igår och då gick det bra! Det är ju en stor händelse i livet att ta körkort. Helt plötsligt så blir ju den där "lilla parveln" STOR! Det känns onekligen lite konstigt, eller hur?
Zazzi, den största av mina två honor har börjat att löpa för första gången!
//Elisabet
Godmorgon!
Har nu varit i mitt andra hemland, Finland,underbart roligt,fräscht ,inte så mkt folk och mysigt.
Hoppas alla får en bra dag! jag ska nu plugga hela dagen idag och imorgon…

Godmorgon och smått till Jul vilken Julklapp lycka till är nog många där i den runda magen. Måste hålla med om att körkort är en vägkorsning i livet. Det blir stora och självständiga.

Godmorgon alla!
#0 Härlig ledighet du får, men det är man förtjänt av tycker jag efter mkt jobb. Va roligt Mattias klarade körkortet, skönt då de blir fria, jag blev lika glad som min dotter då hon tog sitt körkort för 3 årsen:))
#1 Grattis till din pojke som också fått sitt körkort. Men en fråga? får man köra upp så tätt inpå? har för mig det ska ta 1 månad imellan
Så är det här med ungdomarna nämligen. Min dotter klarade ju sig första gången, men har vänner och deras barn som håller på nu
#2 Va kul Diana du haft en mysig och rolig resa
Vi ska ju också ha smått i huset under julveckan här, men vår tjej ser mer ut som en hängbuksråtta
Hon har stora hängtuttar, men det ska inga bebbar komma förrän tidigast 28 December om vi får hoppas, ser lite oroväckande ut kan jag säga, hon tvättar o håller på
#4 Det har blivit nya regler om förarprov på Vägverket från den 3 december i år. Nu ska alla få köra upp inom tre veckor från det att teoriprovet är klart. Omkörningar får vänta.
Simon fick först tid den 28 februari för omprov! Men man får köra upp igen dagen efter om det finns platser. Bilskolan kollade hos Vägverket och fick denna återbuds tid åt honom! Vi blev jätteglada förstås för det hade ju inte varit roligt att vänta ända till 28 februari!

God morgon från mig och Izabella:)
MVH Isnornin

Godmorgon allihop! 
God förmiddag! Här var vi, läs jag, uppe med tuppen för att skriva shoppinglista och kolla av i skåpen vad som ska handlas. Planerad tidig frukost och avfärd till affärerna för att julhandla. Vad händer, jo maken kliver upp och säger att det känns som att han håller på att få magsjuka!!! Morr, precis idag av alla dagar. Jag som inte kan höra ordet magsjuka utan att må illa *suck*
Jag har två levande kattungar nu, tog bort lillen igår. Devonhonan ser ut som om hon svalt en amerikansk fotboll, hoppas att hon går tiden ut d v s till juldan.
Hoppas att ni överlever julhysterin och får vara friska !
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

#5 Bra tycker jag! Trist för dem som får vänta länge
Väninnans dotter skulle kört upp i November, så fick hon influensa, jättesjuk va hon:( Nya tiden blev slutet Januari, tror ju i för sig inte hon klarat uppkörningen, hon är mkt osäker efter den intensivkurs hon gick i att köra, så kanske detta va bra

GOD FÖRMIDDAG
Här på österlen är det jätte mycket dimma.Inte bra ska köra till Ystad för att köpa Jannes julklapp.Hoppas det klarnar upp så småningom.
#0 Hälsa och gratulera Mattias till körkortet.Skönt att kunna ta si vart man vill på egen hand.Så härligt för dig Karin att få vara ledig hela julhelgen.
#8 Hoppas du klarar dig ifrån magsjukan.Håller tummarna att dina två små ska klara sig.
Så underbart för er som ska ha smått under Julen.Önskar er lycka till med tillökningarna.
Ha en riktigt bra dag alla//Sylvia
Hej, hej
Här är det 8 minusgrader, brrrrrrrr. Det ser ut att bli en fin dag med sol och glitter i det lilla vita som ligger kvar på backen. Träden är urtjusiga i sina vita frostöverdrag som det riktigt glittrar om då solen visar sig.
Idag ska jag försöka få till julköttbullarna, ska få "hjälp" av Saga, hon ser fram emot att få rulla köttbullar :-)
Mayzan ser stoor ut, det kan nog bli några…..
Grattis till lyckade körtkort !
/Sussi

#5 Jag har ju egen trafikskola och det där med att ALLA får köra upp inom tre v från det att man klarat teorin? hmmmm jaaaa om det finns tider på vv vilket det sällan finns.
Man kan i princip köra upp samma dag som man klarat skrivningen om det finns tider men som det ser ut nu, i alla fall i Gävleborgslän så ligger körproven i feb.
VV har på försök i några provkommuner att ALLA ska köra upp inom 3 månader från det man klarat teorin, eller göra teorin efter det att man kört upp. Man kan alltså först köra upp och klara körningen och sen skriva teorin och kugga sig på den och då har man BARA 3 mån på sig att fixa det ena eller det andra. Men som sagt det är bara på försök i några län och det kanske blir så i framtiden om det slår väl ut.
Grattis Cajza till sonens körkort, säg åt honom att köra försiktigt :-)
Grattis till din sons körkort oxå Krasivis, samma råd till honom…..kör försiktigt
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Halloj, och god middag!
Jobbar sista dagen och ser fram emot 16 dagars ledighet, med julstök och mys pys med familjen.
#1 Grattis till körkortet!
#8 Beklagar lillen, eftersom jag är ny här har jag inte kunnat hålla mig helt informerad men det är alltid tråkigt om något inte går som det ska.
Bullan! Mår du bättre?
Jag fick igår samtal från S*Tip tap toe och Tassa klarade veterinärsbesiktningen galant så vi får hem henne idag. Om ungefär 7 timmar har jag henne i min famn.

Tack för alla grattis till Mattias körkort (jag har framfört det).
Jo det ska bli roligt att få bebisar nu i juletid, Mayzan mår bra och det rör sig en del. Hör av mig när det är över.
#1 Grattis till din sons körkort, hoppas han kör försiktigt. Vad roligt med en löpande hona, ska du para henne nu? // Karin
#8 Vad tråkigt att du fick ta bort en liten, hoppas de andra mår bra och att det går bra för din Devonhona. // Karin
#10 Jo du Sylvia det är jätteskönt att få vara ledig så länge, veckan som gått har varit tuff. Sena kvällar och mycket sjuklingar på jobb. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
#14 Nej, vi väntar in Gabbe! Han är inte intresserad ännu. Han luktade lite i baken på Zazzi och hon vek undan svansen så fint, men mer blev det inte. Han är ointresserad av hennes lockrop!