Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 590 ggr
feiner
0

Två eller tre

Ja vi har två damer hos oss, en perser och en exotic. Båda som sällskap. Meeen ibland funderas det ju. Kanske en liten exotic dam till? Ja så tittar man runt på bilder och ser alla sötnosar. Men frågan är var ligger skillnad i att ha två eller tre? Om man bortser från en till fantastisk personlighet så blir det bara dyrare med tanke på mat, sand, veterinär och försäkring, hehe? Vad säger ni?

englagirl
0

Har man två kan man ha tre, har man tre kan man ha fyra :-))))

Skämt åsido,det beror väl lite på hur stor yta man delar på och naturligtvis inte minst ekonomin…..för dyrare blir det ju helt klart med både mat,sand,leksaker,veterinärbesök,vacc,försäkringar osv….listan kan göras hur lång som helst :-)

Lycka till i ditt letande efter rätt misse då tiden är "rätt"

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

manbukten
0

#1 Håller med englagirl. Plats, tid , pengar och prioritering. Vad är viktigt i just din tillvaro och liv. Persern är så cool, som vuxen så två eller tre är ingen märkbar skillnad. Men tiden är viktig har man möjlighet att ge dem personlig uppmärksamhet som de behöver.

feiner
0

Jag och min sambo jobbar heltid, vi har inga barn… än iallafall. Bor i lägenhet. Vår perser är jätte lugn och ligger gärna och latar. Säger till ibland att nu ska vi leka men den stunden går snabbt över till lite tvättande eller sitta och titta när vi drar vippan runt. Exoticen är ett halvt år yngre och mer allert. Dock leker de sällan tillsammans och är inte direkt ett team. Ja så tanken väcktes att en katt nr tre kanske skulle vara bra för exoticen. och vi älskar de två vi har här. De är gosiga, underhållande och underbara. Men men funderar verkligen på det. Har en liten tjej i sikte men vill inte förälska mig bara utan verkligen tänka på vad det skulle innebära. Så det var därför jag skrev denna tråd. Jo detta med personlig uppmärksamhet. Vi har märkt att våra katter valt sin favorit, hehe. Persern har valt mig och exoticen min kille. Men nästa vecka är det säkert ändrat. De är roliga sötnosar.