sjuka grannar men fri
Vi har nu bott i detta kvarter i 2 år. Jag har inga skällande hundar, aldrig fester. Vi går i strumplesten och lyssnar på musik i hörlurar. Ändå blir vi ständigt jaggade av anmälande grannar och ständigt befriade. Men det tar aldrig slut.Hade gröna påsar från zooäffären och vart anmäld för att använd hyresvärdens gröna kompostpåsar. Förstå ni vilken låg nivå.Här bor bara hatiskt sjuka människor. Idag var miljö förvaltnigen här och sm vanligt utan anmärkning.Hur hittar man harmoni i ett sådant här kvarter. Där det bor så mycket skräp som har som enda hobby att sitta och anmäla sina grannar. vi är inte ensamma om att vara usatta. Alla anfaller alla. Och ju mindre rent i påsen själva destå mer anmälningar. Till saken skall väl tilläggas att vi umgås inte med grannarna. Min son har inget med dom att göra, men han åker på skitsnack en då. Har någon varit utsatt för liknade och har ett råd, så motages det gärna. Är det ända att göra polis sak av det hela för det måste väl gå under förföljelse. Skrev tidigare om sjuka Stjärnhov. Tycker inte man ska kunna göra anonyma anmälningar av ren elekhet borde vara traffbart, Ingen frisk människa gör ju så

Lider med er, för att ha det så är otroligt jobbigt!! Det förpestar hela ens liv.
HÅller med ovanstående, gå och prata med den som anmäler och fråga vad de håller på med!
Fungerar inte det så hade jag anmält dem för förtal, men var noga med att dokumentera allt så att du har bevis att komma med!
Att flytta är ju drastiskt, men ibland enda sättet att komma ifrån eländet. Vissa människor utan samvete kan man aldrig vinna över, de fortsätter och fortsätter och fortsätter, bättre då att flytta och slippa dem. Men RÄTT är det INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skickar massor med varma TRÖST- OCH STYRKEKRAMAR!!!
Har haft en liknande situation med en grannne,denna granne trodde sig veta allt och var en riktig bess.Jag lät henne hållas tills min "bägare blev full",då blev det öga för öga;),det är som du säger Bullan de är inte så tuffa.
Så!! manbukten..ta tjuren vid hornen!!! du vet ju att du har rätt och de fel!!!

Anmälningen angående bajspåsarna är helt OTROLIG..Att man kan göra så 
Dina grannar kan inte ha mycket att göra….om man hittar på saker..menar jag.
Lycka till med dem…låter som du behöver det.
// Mia

Ja vad ska man säga, är detta inte annars typiskt i många områden, finns alltid någon som har för lite göra, el som är avundsjuk på något sätt.
2 ggr har jag råkat ut för grannar, första gången va 1992 då jag och min fördetta skilde oss, vi skildes som vänner, än idag umgås vi trots jag är gift, man försöker för barnens skull.
då jag och fördetta träffades över en fika för barnens skull stack det i ögonen på grannen mitt över.En dag dök socialen upp, de skulle göra en kontroll för de hade hört min fördetta visst bodde där, jag blev helt chockad, men de fann inget, la ner allt.
Sen råkade jag o min nuvarande ut för en kris då minsta pojken va runt 5 mån, även denna gången gjorde vi allt för hålla sams, vi hade det jobbigt då hans ena barn missbrukade, gör än idag, jag orkade inte ha allt detta hos mig, va mkt trött. Vi fick en varsin 3a med gångväg imellan, detta för minstingens skull som då har ett handikapp, och han va vaken hela nätterna igenom.
Denna gången kallades jag till FK som nu ville ha reda på mer för en granne ringt, jag visste vem, jag blev så vansinnigt ledsen, detta såg min handläggare på FK som sa: Carina det är ingen fara, jag va bara tvungen då det kommer en anmälan.
Men..vi fyttade samman fort, vi va så rädda, vi hade verkligen behövt få ha denna paus med allt jobbigt, men det finns andra hela tiden som ska lägga sig i el hitta på. Men vi har jobbat oss igenom det jobbiga, att ha missbrukande barn kan vara jobbigt, men det är svårt för andra förstå, varje dag är en oro.
Gnälliga, jobbiga grannar ska man ta öga mot öga.

Tack allihop och kram på er ska läsa era förslag och försöka göra något det är svårt att veta vem för ihoppgaddad grupp tror sig äga detta ställe. Bullan det är bra förslag men svårt att genomföra vissa situationer är det solklart vem som är skyldiga andra inte. Polisen först och flytt sedan. Det kan faktiskt drabba nästa som flyttar in och det är ej okey. Kittenttot dragiskt men här finns ingen anledning till misstanke ens. Vem har missbrukande barn? Har du haft , det är det värsta som kan hända när barnen inte klarar av livet. Kan jag förstå för jag är en riktigt hönsmamma.

#6 Nä det fanns ingen anledning misstänka oss den gången heller:)) Vi hade inte några underhåll el annat, detta gjorde vi upp mellan oss, men så fungerar grannar, varför jag blev uppkallad t FK va för jag hade vårdbidrag för handikappad barn, och för hon ville tala om det hade ringt.
Missbrukare är min mans dotter, den äldsta på 33år idag, varit detta sen hon va 17år. Mkt sorg, mkt jobbigt med fler barn som vi haft, men de har lärt sig en del om missbruk.

Aha! Folk har ont av mycket. Tråkigt sätt att få lära sig på. Men så är livet ibland. Men folk kunde ta hand om sitt eget för de har igentligen fult upp. Men jag vet att det fungerr så . Om tillvaron är jobbig fokuserara man på utsidan. De här människorna mår inte bra. Med tanke på deras liv skulle de behöva lägga energin på sig själva. Jag vet att det finns människor av detta slag överallt, men så här mycket på en liten plats gör det omöjligt att fungera och stanna kvar. Och trodde inte att det skulle bli så här. Problemet är ju delvis droger och alkohol dåvarande eller nuvarande. Och andra problem Tragiskt!! Vi är bara ca 22 lägenheter. Och bara en fjärdedel som fungerar som de ska enligt mina värderingar. Ha en god kväll

Fy va jobbigt, så litet som 22 lägenheter, ja vi hade ju fler, där vi bor nu finns nog 1500 lägenheter, stort område, men vi verkar ha bra goa grannar runt oss.Va gott då en äldre dam ringde på vår dörr i helgen och bad om hjälp med sopdörren, nyckeln satt fast, vi har ju bara bott här sen sept, hon pratade så gott med min gubbe, alla hälsar gott och "LER" åt kissarna i fönstret:))
Men vi syns med alla växter, trädgårdpynt som vi hade med oss fr huset, barnen älskar nyckelpigorna och annat i våra rabatter, en dam gick förbi och sa:man blir så glad av att se er trädgård, visst blir man glad! Va lite osäker med alla katter, men jag får bara leenden.
Tråkigt du ska behöva ha det så här, lider verkligen med dig!
Hoppas du också får en kväll!

Tack! Lita aldrig på en idyll ögat ser. Bakom fasaden kan döljas mycket. Fast en vacker plats borde skapa harmoni, men det är ingen garanti det kan vara en fasad

Vi umgås inte med grannar el så, man har lärt dig genom åren, man kan vara trevlig,hälsa,prata lite smått, men där går vår gräns.
Fast närmsta granne är min väninna sen många år
Inget göra åt, fast vi kan samsas och har lätt säga till om ifall det är något.
Fast det är trevligt med gamlingarna här som går med sina rullator, de pratar gärna en skvätt, barnen leker och har kul.

Skitsnack finns tyvärr överallt,för att inte tala om den "kungliga svenska avundsjukan"Här där jag bor nu umgås jag inte med grannarna,där jag bodde tidigare gjorde jag det,avundsjukan var stor där,jag minns när vi hade köpt ny bil det var en dyr bil som grannarna inte missade.Jag var så rädd för att åka in med den för att de skulle stå bakom gardinerna och snacka,min man sa bara låt dem snacka det går väl över!Båda dessa områden är radhuslängor blandade med lägenheter i låghus,alla har egna ingångar och lite tomt av varierande storlek.Jag har en ganska stor då jag bor på ett hörn och i radhus,jag gillar dessutom "trädgårdspynt"och fina rabatter osv.men nog känner man att vissa är avundsjuka, medans vissa säger åh så fint du har!Jag har oxå funderat på det där med katterna,de sitter ju gärna i köksfönstret mer eller mindre alla,och när jag hade kattungar syntes det ju att folk kom med burar och åkte hem med kattungar,det fanns vissa som frågade rent ut om jag hade uppfödning och om man fick ha det när man bodde i stan osv….Då var jag rädd att någon skulle ringa och anmäla.Jag förstår att det inte är lätt att strunta i om grannarna anmäler,men du vet ju med dig att det inte finns något att anmärka på.Man kan ju alltid hoppas att de slutar när de inser det.Flytta kan ju vara en lösning men som sagt skitsnack och avundsjuka finns överallt och man vet aldrig om det blir bättre.
Finns det ingen hyresgästförening du kan få hjälp av?

Är själv med i styrelsen och ingen hjälp därifrån.#12 Det finns fler orsaker till flytt inget fungerar här förövrigt heller Har även varit i kontakt med kommun och politiker. Men den sveska avundsjukan känner jag till. men det här är makt utövande under hot

#12 Då vi skulle flytta in här i Sept så visste hyresbolaget vi hade katter, de frågade om dem, trodde nog jag skulle släppa dem löst vilket är förbjudet ju.
Jag sa t henne på bolaget att detta är katter jag ställer ut och tar kull på, jaha sa hon med ett stort leende, allt va som pust i henne.
Tyvärr springer mkt katter i detta området, någon har tex pissat i vår carport, men jag tar det, tycker också det är trevligt se katter, ingen klagar, de flesta har något djur.

#15 Min hyresvärd visste också om både katter och hundar när vi flyttade in för drygt två år sedan. Vi har också mycket djur i området. Så denna person eller personer, Idkar utvalda trakaserier. Och detta började innan vi flyttade in, för att styra sina grannar.

#16 Går det inte att prata med bostadsbolaget om det är något de kan hjälpa till med?Om du vet vem /vilka som gör det,då går det ju dels att polisanmäla,dels borde det gå att få bort de som gör så.

#17 Tack för ert stöd, skulle nog kunna jobba ur många synvinklar om jag ville bo kvar. Men det vill jag inte. Bostadsföretaget och hela denna kommun är ytterst oansvariga. Det är pga av detta som det fått sett ut så här i många år. Det är ingen som riktigt tar ansvar för denna by, den får klara sig själv. Eftersom alla tror sig veta allt om alla och har tiden att sitta och leta orsaker motivationer till anmälan så finns det säkert här inne också. Genom tips. Men en sak att ha en grupp människor misstänkta gör inte att jag kan anmäla en specefik. Och allternativet är att jag då börjar som dem anmäler på heltid och det ligger inte för mig. Vill inte ingå i gruppen "Vad gör du på fredag jo jag ska anmäla en granne bara för att dom finns." Jag kan inte ensam ändra på ett helt samhälle som är sjukt och kommer inte ens att försöka det omöjliga. Min målsättning är att bevara harmonin och njuta av mina djur. Detta är en polissak. Och som jag skrev tidigare så behöver dessa människor skaffa sig ett liv. Och inte bedriva denna sjuka Gestapoverksamhet. Jag har bott på många ställen i mitt liv och trodde inte att detta fanns mer än via nyheter. Jag lovar att det är udda. Om vi inte trivs och inget fungerar så kan ju motivationen inte bli stanna kvar och jobba med fiender. Vårt älskade land fungerar så här, mobbade barn i skolan flyttas inte utöverna som är dokumenterat de som är skadade. Som ett litet ex. Jag är tacksam för min goda självkänsla annars kan sådant här bli farligt. Och det finns en till person i familjen som inte ska behöva ha det så här. Och nästa sommar kommer fyllfesterna igång ingen med fest i partytält till klockan ter på nätterna och hög ljudnivå hela dagarn. Någon anmälde till hyresvärden detta i somras(som skickade ut lappar om att detta var inte tillåtet) och vem fick för det tror du. Och det kommer att bli samma sak ingen för de har inte lärt sig. Och de är en grupp och då har de rätt bara genom att vara flera. Jag försökta tala med dem personligen, det var då gröna påsarna blev aktuella och olaga hotelsebrev i brevlådan, så behandlar man även en gammal dam på gården. Ingen får ha åsikter utam denna grupp. Och finns det så ska det hotas bort. Ingen kan leva bland sjuka fiender. Detta område får leva vidare själva till den dag det smäller för det är oundvikligt, men jag tänker inte lägge ett finger i arbete för detta i denna sakfråga. Det är en myndighetsfråga. Så nu vet ni det ni som är inne och smygläser eller får reffererat. Och inga personliga tolkningar tack utan läs innantill. Och jag fick detta bevisat på bussen igår. Så jag vet!

Usch!Det låter verkligen jättejobbigt.Hoppas du snart hittar en bättre plats att bo på.

#19 Tack det hoppas vi också. Så vi får ägna oss stimularende saker som ger något. Och slipper lägga all energi på tråkigheter.
En God Jul framöver

hej jag tycker att man ska prata med dom som så kallat "smygläser" i stället för att prata om dom i tredje person om man nu har vett att gjöra så eller kan man vara hålla käften istället för att spy ut sig en massa galla
eller är du för fin för att prata med dom som du ena dagen tycker är dina " kompisar" för att sedan nästa dag tycka attt dom är sjuka i huvet bara för att dom inte tycker likadant som du så
det är kanske inte bara oss andra det är fel på utan man ska kanske titta på hur man beter sig själv kanske
å dom där fylle festerna som du nu kallar dom var du inte med på några själv eller har jag drömt det kanske
och sitt inte och smutskasta den som har ställt upp mest på dej här men det var väl ingenting värt för dej eftersom du blir sur på henne så fort hon inte kan ställa upp på dej och dina villkor för hur vänskap ska vara
med mvh lasse

hmm anfall bästa försvar Lasse. vad jag vet har jag inte gjort några personangrepp. Så du menar att man får inte tala med grannarna för då är man polare. Jo vi försökta bland annat ordna en midsommarfest och vem blev odräglig på den och förstörde hela stämningen. Om du menar ställt upp så förmodar jag att det handlar om de dyrt betalade resorna. annars var det väl ett ömsesidigt givande och tagande.Och jag har bidragit med en hel del jag också. Fram till att jag inte fick tycka ens om vår situation. Men vad vet så nämnde jag inte din sambo, för hon var inte med på attackerna i somras. Men pga detta häftiga påhopp kanske det va så. Men du menar att jag inte får tal om vårt boende och vår situation utan att bli påhoppad ofentligt personligt. Det är just det som är typiskt på denna gård. Så ditt anfall om mina vilkor är just eran brist. Men det är inte första gången du hotar mig.

Jo föresten hade betalt en resa i förskott till läkare som vägrades oss. Och när jag tyckte det var ……. då kom hotet.Om jag inte har rätt att bli sur då och om det är det du kallar ställa upp. Att sitta med dig bilen är inte heller roligt och du vet varför. sonen brukar gå halva vägen. men självklart är det vårt fel. Vaket talat
Men jag förstår att med hållet jag fått här "svider" Hela planeringen att försöka trycka till misslyckades. Och nu vet jag att ni också är delaktig Tråkigt det trodde jag inte.

Nu låser vi denna tråden så det inte blir mer bråk, så trist när det blir för mkt, hoppas att allt ordnar sig till det bästa