Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 726 ggr
Bullan
0

Godmorgon Onsdag!

Här i Piteå är det kring nollan ute och mulet.

I natt började lilltjejjen att kräkas och på morgonen var det racerbajs i blöjjorna!!! Så nu hoppas jag att det inte smittar så vi allihopa blir kräksjuka.

Ditha ligger utstäckt på rumsbordet och sover och Bullan ligger utstäckt på rygg på golvet och sussar hon med. Jag och Emma(dottern) ser på DisneyChannel.

Ha en bra dag allaihopa!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

God morgon från regniga Viskafors !
Usch Bullan vad jobbigt…två gubbar på Peters jobb ligger hemma i magsjuka och min äldsta dotter började prya på dagis i måndags och är hemma i dag..ont i magen..

Johanna min mista är hemma sin andra dag pga hosta och förkylning =(

Så visst går det skit där ute usch usch..hoppas hon snart blir frisk.

Ha en bra dag / M

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

englagirl
0

God förmiddag från ett snöigt Sandviken.

Usch o fy för magsjuka….jag blir sjuk bara av att prata om det, jag har alltid förknippat magsjukan med döden för det känns som om man ska DÖÖÖÖÖ!!!! Låg ju för några veckor sedan i denna HEMSKA sjuka så jag ska INTE ha det mer på några år :-)

Idag är jag hemma en stund på förmiddan för att klara av bokföringen som snart ska in.

Sen har jag fullt upp med att se till att det blir målat och att inreda den nya lokalen som jag snart ska flytta till. Hade besök av två tjejer igår som designar och inreder och som ska hjälpa mig att välja rätt färger och möbler för ändamålet, det ska bli sååååååå kul att få större och att få allting nytt och fräscht.

Kanske det kommer lite bilder sen om ni vill se :-)

Ha en UNDERBAR onsdag

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

SussiF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Självklart vill vi se !!!

Här i Svanå är det grått och regn = snorhalt då det har varit minusgrader hela natten.

Värken sitter där den sitter men jag ska i alla fall försöka mig på några kattbad idag………… Få se hur det går.

billyboy
0

Magsjuka låter inte skojigt alls. Det hoppas nog de flesta att de får slippa. Krya på er i familjerna som drabbats…

Här har jag förvånat mig själv med att vakna före klockan kl 5:48 slog jag upp de gråblå o försökte somna om men kom på att det inte gick så bra, så upp gick jag…. :)

Kotten o 2 av hundarna följde mig ned till nedervåningen o jag satte på kaffe. Medan jag väntade på kaffet satt jag i soffan med Kotten kurrande i knäet. :) o hundarna som turades om att försöka nafsa öra, något som blivit förbjudet alltsedan Kottens lilla örhändelse skedde… :) Människors öron är en aningens tjockare, men för hundar är ju öron öron…. :) Så de blev puffade åt sidan, men goade ändå….

Elisabet-E
0

God förmiddag från ett regnigt och grått Åsa.

Idag är livet skit faktiskt, en nära vän till oss ligger på sjukhus med svår fotfraktur och eventuellt fraktur i ryggraden. Igår var det glashalt och han körde av vägen med bilen som dessutom blev skrot. Ingen vet i dagsläget om han någonsin kommer att kunna gå igen… tänk vad fort livet kan förändras eller sluta.. det kan ta några sekunder :-(((

Marita-L
0

#5 Usch vad hemskt..håller tummarna på det bästa..

Många tröst kramar från mig

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

God middag!

Här i kungsbacka regnar det och är så trist.

Kom precis hem fr bostadsförmedlingen där 6000 står i kö för hitta lägenhet

Vår dotter Anna satte upp sig där idag med MAMMAS hjälpSkrattandeJa de blir aldrig stora, hon är 21år. Men jag känner dem lite och det verkar som detta underlättar lite i denna kö, skulle höra av mig efter nyår för se mer hur det såg ut sa de

Tycker synd om er som drabbas av denna magsjuka som verkar finnas över hela vårt land just nu, hoppas hoppas vi slipper detta, vi låg ju sjuka i 1 vecka nu precis

nettan123
0

Hej!

Det är lika grått och trist i Ludvika, snöplask.

Hemma ligger det ett febrig dotter, så snart har det gott runt hemma.

Gubben var sjuk i helgen på Birka och jag var yr, men det var det värt.

// Jeanette

Dolleminas
0

Här blåser det och regnar Ledsen, det är glashalt här också.. ingen julkänsla direkt… har precis gjort i ordning lite julklappar (ok lite hjälp av den yngsta katten…) ska snart hämta barnen från skola/dagis…

krasivis
0

Godmiddag alla!

Här är det regnigt och blåsigt och mörkt! Min äldsta son och mina två barnbarn som är fyra och ett år gamla är här och hälsar på. De kom i måndags så nu är det fullt ös hela tiden. Men det är kul när det händer något. Missarna var lite rädda först men nu börjar de bli modigare och kommer fram mera.

//Elisabet

blackangel
0

usch för magsjuka en annan hamnar ju på lasarettet direkt, fy faan säger jag bara….

Annkis54
0

#5..det är en tanke värd att tänka på
att allt kan förändras på en sekund
ta vara på nuet

hoppas att alla som har magsjuka mm snart känner sig bättre
även för mig är det mardrömssjukan…det värsta som finns

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Nu har även pojken blivit magsjukFot i munnnen

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Dolleminas
0

#13 Ät vitpepparkorn!!! (om det nu inte är för sent.)

Millan71
0

Usch för magsjukan…vitpepparkorn hjälper endast före innan man blivit smittad men fungerar ej vid vinterkräksjukan,den finns det inga botemedel för tyvärr…Både min dotter o jag har haft magsjuka i veckan men gudskelov inte kräksjukan…Är ju extra försiktig eftersom jag umgås mkt med min syster o hon får absolut inte få magsjuka då hon inte har nåt immunförsvar o hamnar då på sjukhus;(

Millan71
0

Det finns kapslar på hälsokost som heter lactaplus det e faktiskt nånting som är bra mot magsjuka o annars med! tar 2 kapslar varje dag(Hade tyvärr slut på dom då min dotter fick magsjukan)Man brukar klara sig då!  Dom innehåller 5 miljarder aktiva bakterier från flera bakteriestammar så dom normaliserar tarmfloran.Många sjukdomar kommer just från magen så dom hjälper även vid förkylning! Tidigare hade jag jämt förkylning så fort nån hade det men efter jag började med dessa kapslar så är jag mkt friskare,visst jag kan bli förkyld men det går över fortare!!!Prova dom,de är visserligen ganska dyra men värd pengarna,jag lovar!Har du redan blivit sjuk så ta 8 kapslar åt gången i några dagar…(ps.bra även om man druckit för mkt alkoholhaltiga drycker o är dålig i magen)Cool