Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1093 ggr
Chiarettos
0

Kattnamn på hemsidan

Många av oss kallar våra katter för annat än det som står i stamtavlan. Varför kan man inte sätt in tilltalsnamnet inom parantes efter stamnamnet. Händer ofta att när man ska se vilka katter som det berättas om så vet man inte vilka det är när man väl kollar på hemsidorna.

Bara en liten önskan

Annkis54
0

ooppps
ska genast fixa de på min sida hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

klart..
www.annkriellas.se
men det finns Liiiiiiite mer att göra hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Jag har haft det så sedan jag gjorde min..Glad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

miascharming
0

Jag har också haft det  så ifrån början på min..Skrattande

MEN jag tycker att det är så bra att detta forum finns…att vi kan hjälpa till att  påminna varandra & ge varandra tips & trix.

Alla sånna här tips tycker jag är jättebra…..

// Mia.

Kittentotts
0

Ja varför inte :)))

[Baboos]
0

Har det så redan….har haft det länge nu.

manbukten
0

Har jag också om det inte kallas vid samma som stamnanet

Chiarettos
0

Hej,

Jag vet att många har det men det är mång som INTE har det.
Är man då så nyfiken som jag är att när man läser om något om någons älsklingar och skriver kanske "Mysan"  så går man in och tittar på hemsidan och inte  hittar någon "Mysan" blir man lite ooooooooo varför står det inte vem som är hon.
Själv skriver jag  om dom kallas för något annat än vad dom är döpta till i stamtavaln.

Förresten, här i Helsingborg är det  en regning, blåsig och grå lördag fm.

manbukten
0

En hemsida är personlig och ska vara egen. Och den information du tycker du behöver är inget måste, förrän du ska möjligtvis köpa katt och då har du ju kontakt och får den informationen ändå. Det är roligt att ha hemsida och den glädjen förtas och det ska komma krav på utformning. Den måste få vara personlig. Jag saknar stamtavlor på hemsidor, men jag vet att det är upp till var och en att sätta dit om man vill. Så önska kan man ju alltid. Men vi får nog lov att accepter olikheter som har sin charm.

Jag tycker att det är roligt att se olika lösningar. Och ingen hemsiad passar alla. En stilren kan vara tråkig en kostnärlig kan kännas störande osv. Vi är olika

Ett katteri är inget företag utan en hobby och allt går att få information om vid personlig kontakt.

Och denna sida har inget med hemsidan att göra vi får inte blande ihop saker och ting. Här är vi för att diskutera katter.

Chiarettos
0

?????????????Förstår inte riktigt vad du menar, om du läser mitt första inlägg så ser du att det var en ÖNSKAN, absolut INGET krav. Får man inte ha önskemål här i livet?????

heliotropes
0

#10 manbukten skriver ju-Så önska kan man ju alltid.

Eva // medarbetare på Perser

Bettyback
0

Självklart får vi ha önskemål. Jag ska be min webmaster (låter bra) lägga in namnen så fort som möjligt.

Lena

Lena W

Betty Back`s Exotics

manbukten
0

#11 tack så jätte mycket

Annkis54
0

jag tycker att det är bra när får lite feedback på vad andra tycker
så jag gick direkt i o kollade hos mig
vissa ställen så skrev jag…"fler bilder på calle
så där behövdes det ju inte
men på andra ställen så framgick det inte alls vad katten heter här*
sen gör man ju ändå som man vill
men jag personligen vill ju att min hemsida ska vara till belåtenhet av andra o att den ska vara lättnavigerad.
men sen är de ju jag som gör som jag vill. Jag tror mig nog veta att många tycker att jag har en alldeles för stor sida med alldeles för mycket info…men det väljer jag ändå hehe
sen så säger en del att den är tungladdad….men när jag har kollat med de som har "bra" datorer så säger de att den är ok
så …man kan inte göra alla belåtna..men man kan få bra input

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

Jag har smeknamnen på mina katter på hemsidan! Glad

/Lotta

manbukten
0

#14 Inget fel på din sida och mycket tycker inte jag det kan bli bara för lite, men det är min åsikt. Jag har också smeknamn på mina.(Har haft hela tiden) Vad jag menade är att vissa tycker om ens sida och andra inte och det går aldrig att tillfredställa alla behov. Därför är det viktigaste att man själv trivs med de som skapats och tycker det är roligt. Och att den ger information av viktig art. för köpare och ev. spekulanter. Om vi därimot pratar om katt här så kan man ju lämna tilläggs information om det skulle behövas. Här alltså Kritik kan vara utvecklande men också destruktiv. Men alla kan vi önska och kanske skapa något eget om ideebanken är stor, för det  är kul med hemsidor och skall så vara. Det är en annan form av hobby i hobbyn kattuppfödningen. Likadant med  foto det ska vara roligt och alla kort blir inte proffskort med vad gör det, Det viktigaste är kreativiteten och den kommer utifrån glädje och vilja. Alltså pratade jag inte om sakfrågan utan tog det på ett mer pedagogiskt  plan( för skaparna) och i en förlängning. Men en sak har jag förstått det funkar inte så bra här, men det är svårt att förändra personlighet bara för att viljan finns att diskutera det man brinner för. Ibland stavar vi fel men vad gör det huvudsaken är att vi förstår varandra.

Ha det gott

KungBores
0

Jag tillhör den kategorin som aldrig ens skulle komma på tanken att sätta ut katternas smeknamn på hemsidan. Tycker inte att det passar rent stilmässigt med sidan och dessutom om jag skriver om katterna på forum och listor så använder jag deras stamtavlenamn. Däremot så har jag stamtavlorna på hemsidan.

manbukten
0

Det är det som är charmen, sidorna blir personliga. Utifrån vad vi själva gillar och tycker om.

1. Stilrena

2. Familjeinriktade

3. Fantasifulla

4. Design och grafik

5. Rent presonliga osv.

Det heter ju hemsida en personlig sida Och många av oss skulle nog ha önskemål om hur vi vill ha det, men en del saker kräver program som vi inte har. Eller inte prioriterar att anskaffa.

Annkis54
0

#16 tack för det…
#17..ja där ser man…Cool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
0

De flesta har väl ett fotoalbum här på forumet,ni ser ju katternas smeknamn där iaf oftast;)Tycker oxå att man får gö som man vill men visst ser ju en hemsida mer proffsig ut med stamnamn på katterna….men smaken e ju som baken…delad;)

manbukten
0

#20 Tror du missuppfattat diskutionen lite gällde både och Ha det gott

Millan71
0

Ok ber isåfall om ursäkt!

Annkis54
0

#22…gör inget hehe
ibland läser man lite för fort
men jag tror nog att de flesta ha stamnamnet på sin hemsida
men kanske inte alla där heller