Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 414 ggr
Elisabet-E
0

Skryt, gnäll och liten rapport om torkbur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle varit till ÄK i Kungälv och tittat på utställningen i helgen men en förkylning ville annorlunda och jag har varit halvdäckad halva veckan.

Hur som haver utställningsbadade jag en ragdoll som är jättefin. Jag har gjort hans pappa till utställning flera gånger och även träningsbadat den här katten innan. Han skulle gå hos Hanna Jensen på lördagen så jag lade hela min själ på hans utställningsbad och han blev kanonbra. Nu ikväll fick jag ett mail från hans matte som jublande glad berättade att Hanna var dödligt imponerad av hans presentation och hela bedömningssedeln var fylld med lovord a la oustanding show presentation. Om jag blev glad? Jo jag har just hjulat färdigt här hemma:-)))

Kan behöva muntra upp mig med något. Vi har gjort om vardagsrummet och i onsdags ställde vi våra nya skinnsoffor på plats. Har varit flitig med klotången men missade självklart en juvel och min kära lilla Felicia lyckades riva små hål på ena armstödet på nya soffan. Då kan man hålla sig för skratt! 3 dagar gammal soffa :-((( Tur för henne att jag älskar henne väldigt mycket (om än inte i morse). Det är hon på bilden jag skickar med.

Har letat efter platsrör i lämplig dimension för att göra en torkbur och idag var jag och gubben (vi firar förresten 19-årig bröllopsdag idag) nere i Varberg och kollade på lampor och annat till vardagsrummet. På Cheapy hittade vi rör, 32 mm i diameter och det fanns även t-korsningar och 90-gradersböjar så nu ska vi bara mäta ut exakt vad vi behöver och så tillverkar vi en i veckan. Återkommer med rapport om bygget.

Annkis54
0

wow…det är verkligen fart på detta forum
grattis till raggisens bedömning
o katten du har kort på wow
önskar att jag kunde få de så fina
stort grattis till er bröllopsdag o hoppas på snar rapport om buren

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Guuuud va roligt Elisabet.

Den där förskylningen har jag & pojken haft med, min vecka va full med feber också

Tur du älskar katten så mkt, man blir ju lite ledsen då de gör så med nya möbler, men vi känner igen det, även om det är få som river finns alltid någon

Nu vill jag se resultatet på buren:) vet du har en duktig gubbe i huset, min har tummen mitt i näven gällande sådant, så där får jag rycka in själv