Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 499 ggr
Millan71
0

Tvi Tvi Tvi

Spottar ni 3 ggr när en svart katt springer över vägen?  Det gör jag men hos min syster får jag inte hålla på med nåt annat då hennes Bea är svart o gärna följer oss ut…hehe   annars då? Är ni vidskepliga av er?  Det e då jag!!!!

flamingooo
0

hur kan ett djur betyda otur?? jag o mamma har vänt på det så när vi ser en svart katt springa över vägen brtyder det tur… har aldrig haft otur iaf =)

Kittentotts
0

Nä jag tror inte på sådant, inte den om katter som är svarta heller. :))))

billyboy
0

Jag gör inget åt det hållet… har inte trott på den skrönan … :o)

Lovebuffen
0

Näe, jag tror inte alls på sånt trots att jag är uppväxt med föräldrar som verkligen tror på sånt och alltid spottar t.ex. framför en svart katt. När de spottade 3 ggr när de såg en svart katt, så tänkte jag alltid som barn att "åh vad jag vill ta hem den och ha den som MIN EGNA katt". Glad

Och jag känner rätt många som är vidskepliga.

Annkis54
0

förr i tiden så ansåg man väl att djävulen bodde i en svart kattHemlis
men finns det nåt vackrare än en kolsvart katt
gör ju inget om det är lite vitt på oxå hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen
0

Håller med om att en kolsvart katt är erhört vackert!  Det är något särskilt med dem!! Glad

blackangel
0

jag älskar svarta katter men ja visst ibland så spottar nog även jagGenerad

Millan71
0

Ja nu tycker ju jag oxå att en svart katt e vacker;)men kan ändå inte låta bli o spotta 3 ggr…hehe…

Boromir
0

Att inte gå under stegar och lägga nycklar på bordet och så detta eviga peppar, peppar, jo, jag är nog lite vidskeplig även om det inte rör just svarta katter.

feiner
0

Är inte skrockfull alls men tror det kan ta överhand på folk ibland, haha. En av mina bästa vänner dunkar mig i ryggen varje gång jag trampar på en A brunn om hon inte hinner putta undan mig.

Millan71
0

#10  hahah ja det gjorde vi oxå när vi var små,annars skulle killen man var ihop med göra slut…det har jag däremot slutat med;)  Men att gå under stegar gör jag icke o har inga skor eller nycklar på bordet….Cool

Boromir
0

#10 Yes, jag visste att det inte bara var jag….

blackangel
0

jag har en heldel skrock imig fast jag försöker låta bliGenerad

Soffan79
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 ha ha så om jävulen skulle bott i min lilla Bonaly så måste jag nog säga att han tappat stinget SkrattandeSkrattande

Nej jag spottar inte heller 3 gånger när jag ser en svart katt springa över vägen.

[Bonaly sover på sin favorit kudde.](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=Soffan79&&BinaryId=00d74056-695a-430b-94d0-9299f8659999', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

Trini
0

Näe! En svart katt springandes över vägen kan inte betyda otur för någon än den själv! Hoppas den inte blir påkörd!!