Ännu en förlossning, nu Sigrid!
Hur långt min Sigrid gått var jag osäker på men jag visste att de parade sig för första gången dagen efter Zelda och Krumben. Sedan ville ju inte Krumben med henne, som ni kanske minns, men de började para sig intensivt c:a en vecka senare. Därför trodde jag inte att kattungarna skulle komma nu! Jag är också osäker på om det är en för tidig födsel, för den bebisen som nu kommit väger bara 59gram. Hon har fler, jag känner det sparka i magen, men hennes mage har inte alls varit stor, så jag tror inte det är många. Troligtvis en till. Det var ett par timmar sedan Mini kom nu, så jag hoppas att allt är ok. Mini tuttar på ordentligt i alla fall och är pigg än så länge. Vad tror ni det är för färg? Håll tummarna att Mini kommer klara sig trots sin låga vikt!
Vilken underbart fin bild på Zigrid och lilla Mini! Grattis till den lilla bebben!!! Vi håller alla tassar och tummar på att allt går bra även den här gången! //Elisabet
Grattis till silvret =0)

Grattis till ännu en bebis, håller tummarna att allt ska gå bra (vår Mini vägde bara 50g och han klarade sig). // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Oj så spännande! Hoppas allt går bra med mini o den/de som är kvar!Kan det va så att parningen tog första gången?Lycka Till!
grattis o lycka till med denna going oxå

Grattis.. så roligt ..jag håller självklart tummarna för lilla mini
.
Ha det gott
// Mia
// Mia

grattis ser ut som en svartsilver eller nåt
Hej o tack alla! Jo, Millan71 visst måste det vara så att det tog första gången! Nu har två till kommit, äntligen. Hon kämpade länge länge med nummer två, 91gram, lite skillnad mot Mini! Sedan 3:an på 94 gram, kom snabbt efter. Sigrid har i princip skött allt själv, tagit hinnorna, ätit moderkakorna!! Duktig kicka. Har bytt rent i buren och nu ligger de alla och gosar. Mini är det full gång i, han/hon har diat från första minut, det är kraft i den lille! De andra två är lite slöa just nu, men de kom ju precis, måste pusta lite bara!
Då det tog sån tid innan tvåan kom och hon kämpade och kämpade och verkade inte ha mkt ork kvar så gav jag henne av ett av homeopatmedlen jag vann på "halloween-tävlingen". Tack snälla för dessa säger jag bara! Det var som om hon fick förnyad energi av de två krossade pillren, för hon fick direkt starka krystvärkar och efter tre stycken kom tvåan! Nu hoppas vi det blir en till god natt och att alla ska leva imorgonbitti!
På min hemsida, som nu är värdig att visas upp, även om den ännu inte på långa vägar är klar, kommer ni kunna följa dessa kattungar och Zeldas såklart! Skriv gärna någonting i Gästboken! Den är så tom! Bara ett litet halloj, från maken, webmastern, som test :) Sedan om det är någonting som inte fungerar, eller är konstigt formulerat, felstavningar osv, så maila gärna till mig!

SUPERDUPER - MEGA JÄTTE GRATTIS
Så roligt med så många bebbar på en gång….då kan mammorna hjälpa varandra lite senare när bäbisarna vuxit till sig lite 
Det skall bli roligt att följa dem ..under deras uppväxt & påhitt & bus.
Hemsidan är jättefin & alla fotona med.
// Mia.
// Mia

Grattis till nykomlingarna, vad skönt att allt gått bra. Din hemsida har blivit fin, smakfull och lätt att hitta i den. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Grattis !!!! Jag tror att Mini är en svartsilvertabby…
..
Jätte stort grattis….super kul.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Grattis!
Va roligt med så många småttisar, ska bli kul se om mammorna lägger ihop sig med ungar sen
Så har mina mammor gjort

Jätte grattis till ytterligare bebbar och lycka till.
Vilka färger vart det?

Åh vad ROLIGT! STOOOOORT GRATTIS till alla bäbisar! 
Grattis till bebbarna!
Så bra att du fick nytta av ditt förlossningskit med homeopatmedel.
Jag har haft enorm nytta av detta vid många förlossningar och tiden där efter.
/Lotta
/Lotta
Grattis till Sigrid's bebisar oxå!! 

var kan man skaffa ett sånt där homeopat kit?
#17 det är jag som säljer dem 
/Lotta

18#
Vad inehåller ett förlossningskit ?
// Mia
// Mia
#19 Ett homeopatiskt förlossningskit innehåller flera medel som kan vara användbara vid förlossningen och efteråt. Jag medsänder även ett informationsblad där det står om vad medlen ska användas för och dosering osv. Till exempel finns det medel som är värkstimulerande, smärtlindrande, medel som ges till kattungar som har svårt att komma igång m.m.
Vill man så kan paktet utökas med en slemsug.
/Lotta
/Lotta

#20 Tack
Har du något infoblad om vilka örter etc..som medlena inehåller?
& vad tar du för ett kit ?
Jag kikade på din hemsida..men där hittade jag ingen info 
// Mia.
// Mia
#21 jag kan maila info om vilka medel som finns med, kitet kostar 200kr (utan slemsug) + frakt
/Lotta
….räcker till flera förlossningar, frakten blir ca 11kr
/Lotta

JA TACK GÄRNA 
// Mia.
// Mia
Hej igen!! Ja, ni som funderar på att köpa förlossningskitet, gör det!!!
Tack för alla Grattis!!
Mini har tyvärr gått ner i vikt 2 gram idag, usch det är jobbigt. Men han väger i alla fall 64 gram så jag har fortfarande hopp.
Jag vill också tacka för alla kommentarer i min gästbok på www.trinicats.com !
#12 Ja, när vi kom hem idag så hade mammorna lagt ihop sig i en av burarna som var alldeles för liten, det var trångt och två av bebbarna låg fortfarande kvar i den andra buren. De var inte kalla så de hade nog inte legat så länge..men men. vi har nu lagt alla bebisar i den stora trälådan och honorna verkar nöjda, de kan nu slappna av litet mer när de går och äter och är på lådan, de blir inte lika oroliga om någon skulle gny till litet, för den som är kvar i buren ammar och värmer dem ju så gott det går tills de är två igen. Vi har lagt in lite nya bilder på hemsidan nu och här kommer ett smakprov på mammorna och deras samarbete :)
#25 Du vet att du kan ringa mig om du har något du undrar över vad det gäller homeopatmedlen, de är ju väldigt användbara även första tiden för kattungarna
/Lotta
/Lotta
Just det, jag har en fråga också, Sigrid verkar ha mjölkstockning i en av tuttarna, det är som en stor kaka innanför. Jag vet ju själv hur det känns efter att ha ammat barn så har man ju tyvärr varit med om detta. Jag försökte då mjölka ur det hårda på mig själv, och jag har gjort det på Sigrid också, men det hårda går inte bort. Bebbarna vill inte heller ta den tutten. Just, det jag ska kolla homeopatkittet om det kan finnas någonting för detta ändamål. Annars, har ni några tips?
Hon verkar inte ha ont när jag mjölkar henne och det kommer mycket mjölk. Hennes tuttar har inte blivit så där långa heller, som Zeldas, så bebbarna tuttar hellre på Zelda.
#27 Massera och massera, sedan kan du lägga på en varm frottéhandduk en stund.
Homeopatmedel vid mjölkstockning är Pulsatilla.
/Lotta
Tack snälla simzonites! Jag ska ge henne det medlet nu! Hur värmer jag frottehandduk, lägger på element? Eller går det att köra den i micron?

#28 Låter intressant med homeopatmedel. Rädda livet på min gamla hund med naturmedel efter otaliga penc.kurer och fler och fler komplickationer (bygga upp istället för att demolera kroppens egen läkningsförmåga) Har själv varit hälsokostare tidigare och blivit av med sjukdomar själv och anhörigas sjukdomar den vägen.
#29 du kan lägga den i mikron med en mugg vatten brevid. Känn bara så att den inte blir för varm!!
Efter det att du har haft handduken på och sedan masserat lägger du ditt den största av ungarna och försöker klämma ut lite mjölk, de mindre saknar den kraft det behövs för att suga ut om det börjat stocka sig.
/Lotta
#30 Ja homeopatmedel hjälper kroppen att läka sig själv, det höjer livskraften.
/Lotta
Jag måste bara fråga …hur fungerar det när mamman är silver och pappan är cp bärare??? Har hört att man inte får para silver med cp i Sverak och trodde att det även gällde bärare…..alltså att det inte får finnas någon cp i stamtavlan alls..hoppas ni förstår vad jag menar…
Kan det inte bli svårt att få stamtavlor på dessa små då?
Jag har kanske fel..
är det någon som vet?
Kanske jag ska starta en ny tråd…
Jo man får para så, det finns inga restriktioner på det i Sverak, men som sagt ,det får inte bli silvermaskat = ej godkänt. Sigrid och Krumben kan inte få maskade ungar då hon ej är bärare, hon har bara shaded och chinchillor i släkten. Jag har också svarat i den andra tråden. Ungarna kommer säljas som sällskapskissar, ej till avel! Sedan funderar jag på (som jag skrev i den andra tråden) på om jag ska skriva in någonting om att de ej ska avlas på i köpekontraktet, vad föreslår ni? Men men, nog om detta.
MINI HAR GÅTT UPP!! 12 hela gram sedan igår kväll!!
Nya vikter
Mini 78g (födelse 59g)
Tvåan 107g (födelse 91g)
Trean 105g (födelse 94g)
Ok viktuppgång? När är den värsta risken över??
Kram!
//Cathrine
Ja då är det väl grönt..jag bara undrade lite så där…
Här växer denna kullen också så det brakar..vad kul.. Jag tycker att när dom är uppe i över 100 gram så andas jag lite mer…
Ok, ett bra mål då
och några har redan hunnit dig, jippie!!
Hunnit _dit_ menade jag ju förstås, ursäkta!