Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 398 ggr
maggan47
0

min 20 åriga Lucas perser är sjuk

Lucas är ju 20 år och en gammal katt, har nedsatt njurfunktion sedan flera år, och ätit njurfoder, som han nu ratar, inte mycket att orda om, han får äta det han tycker om, dvs. bara Miau tetra, har gått ner i vikt, såklart, som njurkatter gör, eftersom muskler tillbakabildas, och han inte tillgodogör sig protein, men nu ser jag, att han börjar tackla av, såfort, har det gått, ett par dagar bara, äter bra, dricker bra, men tillgodogör sig inte maten, har fått diarre´, men inte uttorkad, har inte ont, vad jag kan märka, uppför sig som vanligt, går inte och gömmer sig, utan tvärtom, mitt i smeten, vilket han ALDRIG varit annars, sover mycket mer nu, vet att mitt beslut måste komma fort, men så svårt, letar tecken hela tiden, äter han inget, jo, det gör han Sad ni vet med gamla katter, hur man ser varje liten detalj, känner igenom kroppen, känner den vassa ryggen, kotorna, väger ingenting, när man lyfter upp, har varit hos vet. och felet är "ålder", eller rättare sagt nedsatt njurfunktion, han vill gärna sitta på armen , tätt intill, och titta mig i ögonen, vill bara skriva av mig, ni vet hur jobbigt det är inför det oundvikliga

simzonites
0

Tänker på dig! Men Lucas visar nog dig när det är dags för honom att gå vidare. Det verkar som om det snart är dags hur jobbigt det än är att fatta beslutet så har djuren ändå förmånen att få hjälp i det sista och slippa lida.
Pussa på din vackra pojke!
Massor av kramar

/Lotta

/Lotta

Bart
0

Jag förstår så väl hur du känner,men du har fått ha honom hos dig så länge,mycket längre än de flesta får behålla sin kisse.Du får "leva på" alla bra minnen du har av dessa år när det oundvikliga till slut kommer.

Annkis54
0

Tänker på dig Maggan
Trösta dig med att du vet att han kommer till ett mycket bra ställe…där det inte finns sjukdomar o diarre o vassa ryggar mm
Tänk på alla dessa underbara 20 år ni har fått
det är ju värt WOW…
skickar goda energier åt ditt håll
Kramar till er

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

AnnaKarin
0

Kram - kom ihåg att när beslutet är taget så har du gjort det för hans skull!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

krasivis
0

Tänker på dig och din katt! Jag vet hur det känns….

Omkramar o nospussar ifrån

Elisabet m katter

Trini
0

Lille vännen, vilken fin katt. Ni har fått många år tillsammans. Det är ett svårt beslut att fatta när man behöver ta bort ett husdjur, men samtidigt står de helt i vår vård och när de inte orkar längre måste vi se till att de slipper lida mer. Kanske hans själ kommer tar plats i en ny individ, kanske han kommer till andra sidan, i sin livs bästa form och leka och busa med andra kattänglar. Jag tror att det är så man måste tänka för att kunna fatta detta svåra beslut. *Styrkekramar*

maggan47
0

#6 så tänker jag också, att han kommer till katthimlen frisk och kry och får träffa min britt Sara, som gick bort 02, och dom levde tillsammans  i 13 år, för att nu återses, tack för alla goda energier kram Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f0572e42-be2a-4b64-a167-0822bc017aad&Filename=Vanja med Lucas.jpg)

englagirl
0

Tänker på dig i ditt svåra beslut.

hur du än gör så gör du det för Lucas skull.

Tänk att få 20 år tillsammans med sin älskling WoW, det är inte många missar som blir så pass "gamla"

Nosisar till Lucas och tröstkramar till dig

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Lovebuffen
0

Lider med dig i detta, vet hur svårt det är!!!

Lucas kommer att visa dig när stunden är inne, när han vill gå vidare….

Skickar massor med STYRKEKRAMAR!!