Slemproppen har gått!
Jag vaknade i morse av att Zelda gnällde. Hon är inte den som väcker en normalt. När jag gick upp blev hon så glad och ville bara hänga efter mig. Kelig som bara den, hon brukar inte vara så "kråmig". När jag tittade efter i rumpan så var hon alldeles kladdig. Ljust kladd med lite blodstrimmor i. Så jag tror att slemproppen har gått. Nu har hon lugnat sig, men hon ligger hela tiden där jag är. Jag sjukskrev mig idag från praktiken för jag vill inte riskera att hon föder när jag inte är hemma. Hoppas att det kommer igång ordentligt nu. Hur lång tid brukar det ta efter att slemproppen gått? Hon har ganska tung andhämtning också.
Var tidigt imorse och krafsade i en födslolåda men har inte brytt sig om att gå dit mer. Tror ni att det kommer bebisar idag?
Min hona har inte tagit mer än ett par timmar på sig att föda efter att slemproppen gått. Det låter jättespännande. Vi håller tassar och tummar.
Ohh!!, men nu har hon ju lagt av så att säga, det verkar som om hon inte har några värkar. Hoppas att det kommer igång snart igen. Hon är förstföderska.
Det kan ju ta lite tid. Men du är ju hemma så det är lätt att hålla koll. Vi hoppas på rapporter under dagen…..
Vad spännande! Håller tummarna för er idag!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Lycka till både till Zelda och till dig!

Det an ta sin lilla tid då hon är förstföderska, hon kan föda först mot kvällen också, men det verkar ju vara normalt det du berättar, nu är vi spända vad som händer
Slemproppen kan gå en hel vecka innan men det kan även komma precis innan eller under förlossningen.
Vilken dag är hon i?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Hon är i dag 60-61 så det kanske är lite tidigt?
Nu sover hon. Kanske "lugnet före stormen". Det kan ju vara så för oss människor i alla fall, att efter att slempropp eller vatten gått så får man en tids vila inför det stora arbetet… vi får se! Tack för alla lyckönskningar !

Lycka till.
Nyfiken som bare den

#8 ja det tycker ju jag är lite tidigt.Så då får vi väl hoppas slemproppen gått tidigt, kan som sagt ta ett tag innan det sen sätter igång, på mina har den gått dygnet innan tidigast, men den kan gå många dagar tidigare med
#8 Har hon "bara" gått 60-61 dagar så tror jag att det är tidigt för att vara förstföderska det brukar vara mer runt 65 dagar… men ha koll för "det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln" som det så bekant heter…
Lycka till!!
Det där är så olika det där ..Man räknar från 63 minus 5 plus 5 är helt okej.
Fast jag skall tro att hon föder runt dag 63..

Men 63-5 innebär att de skulle föda i dag 58 detta är ju för tidigt. Däremot kan jag se att 63+5=68 är fullt okej, detta har jag haft honor som fött runt dag 67-68, men aldrig under 63 om det varit en normal förlossning, men jag vet det finns de som fött i dag 61 osv, men under dag 60 är inget bra alls
Enligt veterinärerna som jag har frågat förr så är det lika vanligt att föda i dag 58 som 68 och visst kan vi tycka att det är för tidigt men så sägs det..
Men jag tror på dag 63
Hmm, ja då hoppas jag väl att hon väntar ett par dagar. Jag har fixat hit mamsen imorgon så hon kommer vara här på dagen när jag är på praktiken, så att hon kan höra av sig om det händer någonting. Hon ska också få instruktioner om hon kommer föda imorgon på dagen innan jag hinner komma. Det blir inge kul att åka iväg imorgon från henne, men samtidigt kan jag ju inte va hemma, hon kanske väntar till dag 65!?
Hon envisas med att hoppa in och krafsa i en vrå i skrivbordet, bakom datorn. Jag har nu ställt upp en av bolådorna där vid skrivbordet så jag hoppas att hon ska söka sig dit.
Dag 63 vore perfekt! På lördag, då säger vi det !!

#14 Ja man får väl tro på vad man vill
Olivia födde ju en för tidig kull här nu för 10 veckor sen, gick ju inte så bra som sagt, den största av dem Vanilla va den som klarade detta, hon va helt enkelt störst.
#15 Jag tycker det verkar som i vad du berättar hon verkar förbereda sig inför föda, synd du inte kan vara hemma hos henne, men det är fler som inte kan, jobbet är viktig del av vårt liv. Jag har ju lyckan att kunna vara hemma då jag har en pojke som också behöver min vård här hemma, och så är jag hemma för en skada jag själv fått en viss del.Du vet att om det börjar kväll/nattetid så är det säkert fler utav oss som är vakna och kan stötta via msn o annat, jag har: kittentott@hotmail.com
Bara plinga om du behöver fråga om annat el bara vill ha stöd
# 15 Håller tummarna för Lördag då !!!
Tack alla!
# 16Tack snälla Kittentotts! Jag hör av mig om det behövs. Har fått instruktioner av Zeldas uppfödare och tror att jag ska fixa det här, om allt fungerar normalt. Men det är ju första gången och saker kanske inträffar som är normala, fast jag tycker att det är konstigt. Då kan det vara bra att kunna kolla av direkt för att bedöma om vet behöver kopplas in eller inte. Om det kommer igång imorgon dag, så hoppas jag hinna hem då mamma ringer. Det känns viktigt att vara med.
jag önskar er lycka till
o jag säger som Carina..
jag finns här ganska sent på kvällarna..
o så vill jag säga…ha is i magen
MÅNGA har nog åkt till vetten i onödan..när de är oerfarna
även jag..för 15 år sen eller så….o vetten sa..en helt normal förlossning..åk hem o vänta hehe
#19 Ja, jag ska försöka ha is i magen. Tack för att jag även kan kolla av med dig! Jag tror Zelda känner sig uppbackad! Hon hänger inte efter mig hela tiden längre, hon vet att jag tittar till henne då och då, nu förresten var det en stund sedan, men jag tror att hon sover. Åhh vad vi längtar!!!

Lycka till med bebisarna
håller tummarna att allt går bra
P.S . hur kommer man i kontakt med dig
?
// Mia
// Mia
#20 Tack! Nää, har du verkligen inte fått mina svar? Jag har svarat på alla dina pm ju
Har dessutom gjort inlägg i din gästbok eftersom du inte verkar ha fått svaren. Kolla i din gästbok, där finner du min mailadress. På "min sida" här på iFokus är meddelandena från dig stämplade med att jag har svarat på dem och då har jag också gett min mailadress, så det är väldigt konstigt om de inte nått dig. Jag har ju även svarat på andras pm och de har fått mina svar…hmm detta är verkligen konstigt. Jag är ju så nyfiken på vad det är du vill 
För övrigt så verkar det inte som om det blir något ikväll och det kanske är väl det, så att bebbarna får gro ett tag till. Ha en skön kväll alla!

NÄÄÄ INGET utav dina svar har nått mig.
så jag började fundera på om du bytt mailadress * SMILE *
Inlägget i gäsboken måste vara ganska nytt ..för jag kikade där för några dagar sedan ..TACK SNÄLLA jag skall kolla nu direkt 
HIhi..nä inte behöver du vara nyfiken
jag skrev fösrsta gången till dig ..när du frågade om det fanns några i närheten av stockholm..då vi bor på Ekerö straxt utanför stockholm.
Hoppas att du fick sova gott inatt & lycka till med bebisarna.
// Mia.
// Mia

Lycka till med bäbbarna;) Det e alltid nervöst med förlossningar;)

Hur verkar hon idag??
Nyfiken=)
Zelda sover mycket, det har inte hänt något speciellt idag, lite slemm i rumpan, jag vet inte om hela slemproppen har gått än. Hon äter och dricker också mycket, jag tror att hon förbereder sig och hämtar energi. Fortfarande en chans att hon föder på lördag :)

Äter och förbereder sig låter det som ja! Hoppas hon får då du är hemma:))))
Jaaa, så måste det bli!!! Jag lyckades ju fixa hit min syster idag (mamma blev sjuk) så jag var lugn idag. Imorgon kommer jag hem tidigt från praktiken, men jag ska för säkerhets skull kolla med mor och syster så att någon kan komma hit även imorgon för att kolla till henne.

oh vad spännande!Många sa till mig när min hund skulle föda att hon inte skulle äta nåt dagarna före men hon åt ju som en häst;) var så nervös men hon va en duktig mamma o skötte allt själv(lite hjälp av mig eftersom det blev hela 8 st) Nu var det ju en hund men ändå;)det var den mest bästa upplevelsen för mig förutom när jag själv födde mina barn förståss…väntar nu bara på att mina katter oxå börjar att löpa;)
Ja, det ska bli underbart. Man känner verkligen med sina honor, jag tror att man kan förstå dem hur de känner, när man själv har fött och väntat barn, det är en underbar resa!
Detta är riktigt spännande!
Hur har natten varit…något på G ??

Måste höra av dig här så fort nåt händer=)
Vi e ju jättespännda=)