perserkatt söker nytt hem.
Hejsan, det här blir en lite flummig omplaceringsannons , ska kolla upp lite grejer och försöka lägga in ett foto sen.
Men min kompis har en perserkatt som hon inte har tid med. Eller tid med katten har hon men inte med all pälsvård.
Det är en okastrerad hankatt på ca 4 år. Tydligen ska han vara en rätt ovanlig färg/teckning, kan absolut ingenting om färger, men han är brun svart och vit.
Omplaceras gärna till någon som är intresserad av utställning då han enligt en som sysslar med sånt säger att han är väldigt fin och med ovanlig färg.
han är en väldigt social katt mot människor och hundar men inte jättesnäll mot andra katter, dock fungerar det men han är lite av en terrorist mot dom.
Vi vill hitta ett seriöst livslångt hem till honom hos någon som har tid och är van vid perserkatters pälsvård.
Ska försöka ta reda på lite mer exakt fakta snarast.

Vi hoppas han finner sitt hem.

Ja lycka till med sökandet efter hans nya hem.
Eftersom jag själv är uppfödare så funderar jag alltid på om kattens uppfödare är medveten om att den söker ett nytt hem…Själv har jag hjälpt till de gånger det behövts att hitta ett nytt hem men det är jag som vill veta vart de hamnar.
/Lotta
Har du något foto på denna lilla herre??
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Lycka till med omplaceringen, tyvärr vet jag ingen just nu som kan ta hand om honom. Om hans terrorist-egenskaper mot andra katter är en bidragande orsak till att de vill omplacera honom så tycker jag att de borde kastrera honom, och kanske raka ner delar av katten hos veterinären, om det för övrigt är en trevlig katt. Detta kanske skulle göra att de har tid att ha kvar honom. En fertil hankatt bör nog ha sitt lilla harem av damer för att må bra och få para sig då och då, annars är det bättre att kastrera.

#3 Är inte helt insatt och har dåligt minne, men har för mig att uppfödaren inte var särskilt seriös-
#4 Nej inte än tyvärr, ska som sagt försöka ordna det plus riktig fakta till helgen:)
#5 Ja han borde nog kastreras, vi har rakat och klippt honom flera gånger.