Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1030 ggr
krasivis
0

LINO är en LINA!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom Gabbe är en pojke med alla tillbehör på rätt ställe så har jag väntat på att Lino också ska bli likadan. Men det visade sig att han är en hon. Det är därför som hon är mindre och nättare än Gabbe som är grov och bred (som karlar ska vara)!

Så nu vet jag inte riktigt vad det ska bli av henne. Givetvis har jag kontaktat hennes uppfödare för att få veta vad de vill.

Så här söt är man när man är en liten tjej som är sömnig.

SussiF
0

Jasså, du hade redan skrivit det :-))

billyboy
0

söt liten poj----- nä flicka!! :o)

Tidlosa
0

Kyss 

LinoLina är ju bara så sötig, oavsett tillgången på kulor!

Kittentotts
0

Fick ett större leende när jag läste, du vill inte ha båda då? Så söta man kan vara

/ Carina

krasivis
0

#4 Min man tyckte att vi kunde "hyra ut" Gabbe emellanåt för att få ha LinoLina kvar här. Hon är ju en jättemysig, spinnande social liten tjej!! Hon kommer o ligger i min säng på natten.

Men, det är ju egentligen en hane som jag behöver. Ett syskonpar är ju inte så lätthanterligt förstår jag.

Annkis54
0

CoolSkrattandehmm ja..det har ju hänt några gånger här nu hehe
även jag har missat
men i vanliga fall så tycker de flesta att det är bra när de transformerar till honor
men ett syskonpar…hmm…vilken sits..o ni har natuligtvis redan förälskat er i henne

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Jag tycker gubben din har rättSkrattandeMen jag vet det är svårt ibland ha syskon. Jag har ju faktiskt själv valt bort inte behålla så de är släkt el annat tex, och aldrig behållt en hane i rädslan för han parar mamma sin. Men prata med de som har erfarenhet av det innan om du tycker detta är svårt beslut. Annars är det en söt tjej och hem är nog inga problem hitta

Trini
0

Men hjälp!! Hi hi!! Det vart alltså fel i könsbestämningen på båda syskonen! Eller kan det varit så att uppfödaren helt enkelt delade ut fel katt? Hmm, det blir ju lite tokigt för dig nu kanske, går ju inte att använda Lina som avelskatt när du ska ha brodern till avelshane.  Jättefin katt är det ju och man kan ju alltid kastrera och ställa ut :)

krasivis
0

Det är klart att vi är kära i henne! Hon har ju varit här ett tag nu. Men, jag kan också inse att hon skulle få det lika bra hos någon annan.

Trini
0

Oj, jag var och nattade min pojke och hade börjat skriva inlägget ovan redan, då var fortfarande inte inlägg 4,5,6, och 7 skrivna än Generad.  Lycka till vad du än beslutar dig till :)

feiner
0

Åh så söt hon är, Min Ruts pappa har det utseendet och det var så jag föll för exoticen, hade han varit till salu hade vi garanterat åkt hem från uppfödaren med honom också, hehe. Så när jag ser din Lina så vill jag haaaa Glad.

blackangel
0

Skicka hit na vet ja hehe

Millan71
0

Nej du syster,jag vil ha henne!!!fniss fniss

billyboy
0

Inte bråka om (poo-)flickan.. haha… :)

krasivis
0

Lina är till salu till rätt hem! Hennes uppfödare är villíga att köpa tillbaks henne men kommer att sälja henne vidare till rätt person eftersom de inte heller har möjlighet att ha henne kvar.

Marita-L
0

Åh både roligt och tråkigt på samma gång…. jag har behållt avkommor efter min hane och när det är dags för dom att löpa så får han ta semester ett litet tag så min andra hane får ta över…

Om du känner att du gärna skulle vilja behålla henne så klart du skall göra det..du kan ju hyra in en tjänst till henne sedan när det är dags och be Gabbe ta semester just då när hon löper…det går det är inte helt omöjligtGlad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Lovebuffen
0

Väldigt söt tjej iaf!

Men det måste vara jättetufft att upptäcka en sån sak när ni redan kärat ner er i henne. Skickar tröstkramar till dig!!

krasivis
0

#17 Tack! Ja, det gör ont att tänka på att hon inte ska bo här så länge till! Det var ju inte planen från början.

blackangel
0

Tänk vilket fint par det skulle kunna bli hmm

krasivis
0

LINA STANNAR HÄR!!!

Nu har vi bestämt oss att LinoLina stannar kvar här!!

Vi får lämna bort Gabbe till snälla grannar när LinoLina löper eller så får hon flytta ett litet tag.

Det känns skönt att vi nu har tagit beslutet om hur det ska bli med LinoLina.

AnnaKarin
0

Det låter som en jättebra lösning för alla parter!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

krasivis
0

Tack Anna-Karin! Vi hoppas det.

billyboy
0

superduper!

krasivis
0

Jag känner mig glad för beslutet. Gabbe eller LinoLina får bo någon annanstans när hon löper. Här finns en kompis till min son som är villig att ställa upp tillsammans med sin familj.

Trini
0

Lycka till med allt, så bra att ni hittat en lösning så att ni kan ha kvar er vackra katt!

Cajza
0

Vad skönt att det löste sig, det är alltid svårt att skiljasa från en vän. Har du inte funderat på att ge henne p-piller?

Ha det bra // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

krasivis
0

#25 Tack! #26 Jo, självklart. Hon har ännu inte börjat att löpa. Men när den tiden och behovet kommer så blir det så tills hon växer på sig.

Dolleminas
0

Vilken bra lösning!!! Kram till er alla både 2-och 4-benta…Glad

krasivis
0

Tack alla! Vad skönt att ni inte tycker att det är helt "fel"!

englagirl
0

Grattis till ett klokt beslut Elisabeth.

Du ska se att det löser sig finfint när den dagen kommer

Kram

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

#29…det luriga i det fallet..kan ju vara att hanen märker på honan att hon löper innan du märker nåt…
om de går ihop vill säga
men jag brukar säga…ta inga beslut långt i förväg
vem vet hur läget är när hon närmar sig könsmognad
o har man förälskat sig i de ¨så är de ju jättesvårt att släppa de

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

krasivis
0

#31 Ja, precis det du beskriver tänker jag på. Men, allra först måste ju Gabbe bli könsmogen, alltså hans kiss börja lukta hankatt, eller hur? Nu är de ju ännu inte sju månader gamla så det borde ju dröja ett tag till.

miascharming
0

# 32

Så skönt att beslutet är taget…tycker att du gjorde helt rätt.Skrattande

Kram Mia

krasivis
0

#33 Tack!

Jag tar gärna emot tips på hur man märker när en hankatt börjar att bli könsmogen, mer än att kisset börjar att lukta?

Lovebuffen
0

Vad roligt att hon får stanna hemma hos er! Såååå SÖT är hon så jag förstår ju att ni är kära i henne och inte kan släppa henne, hade inte jag heller kunnat.

Det där med hanigheten är ju lite olika……men deras kiss börjar lukta mer när de börjar bli könsmogna, och de kan börja sjunga för er……och bli lite mer rastlösa……ja, det är några av de saker man kan märka att ens lilla pöjk börjar bli könsmogen.

krasivis
0

Så här gullig är Lina idag. Nybadad och fräsch!

krasivis
0

En till bild i profil!

billyboy
0

Lina är en mycket fin katt må jag säga :)

krasivis
0

#38 Tack så jättemycket, kul att du gillar henne. Det gör jag med!