Litter lifter rekommenderas!
För några veckor sedan köpte jag en ny kattsandsspade, Litter lifter. Jag måste bara rekommendera den! Jag tycker den är helt suverän. OBS! Funkar bara med kompaktsand. Den är stor och rejäl och sanden bara rinner igenom spjälorna på den och klumpen blir kvar. Glöm allt skakande och därmed allt dammande.

Den är dyrare än vanliga, kostar 100:-, men är värd var enda krona.
Är det någon annan här som har provat den?

Vart köper man en sån?

JAG HAR EN SÅN OCH JAG HÅLLER MED DEN ÄR SUPER:-)
KÖPTE MIN AV CARSTEN
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Det måste jag ju ha en såklart.>Natti Lena
Hälsningar LENA
Provat och den tog upp även de minsta klumparna, köpte min också av Carsten (BeCats)… fast just nu kör jag peewee och då går det ju inte…

Har också dessa spadar. Köpte den 1:a av Carsten i Varberg i augusti och föll omedelbart pladask och köpte på mig 2 till på Åby för någon månad sedan.
Utan tvekan den bästa toaspade jag provat under 14 år och jag rekommenderar den varmt!
WoW, jag har sökt efter en bättre spade! Måste köpa denna :)
Nu Har jag en jumbospade, som verkligen skopar många klumpar på en gång, men med för stora hål. Sanden rinner visserligen igenom lätt och klumparna blir kvar, så det går mkt fort. Men det är förstora hål så de där sönderkras-delarna går ju igenom och då måste jag sila sanden med en mer fintrådig spade och det tar lååång tid!
Tack för tipset!
#6 denna är verkligen i jumbostorlek!!!!

#6 Du beskriver exakt på pricken hur det var här också innan. Jag hade först en stor spade för att ta alla klumpar och tog sedan en everclean-spade för att få bort allt "småfnas" och det tog, precis som du säger, en evinnerlig tid.
Nu gör jag hela proceduren direkt utan spadbyte och ändå blir lådan precis lika bra tömd som med gamla proceduren. Så jag är rätt säker på att du kommer att bli supernöjd.
Hittar du den inte på någon utställning snart så kan du beställa den direkt från Carsten.
Åhh, längtar efter min spade *snacka kattnörd*
I helgen skulle jag ställt ut Zelda på Stockholms kattklubb, om hon inte vore gravid. Hon är annars i kanonform i pälsen, lång, fluffig och glansig så det hade suttit fint med en utställning, men det sitter fint med kattungar också :) Det var första gången som jag anmält till två dagar på rad, så jag förlorade lite pengar nu, men men…*så kan det gå* he he.. Det är dock möjligt att jag åker dit ändå, om inte för annat, så för att få tag i denna spade :)
Ha det bra!
Jag köpte också min av BeCats. Tror att Swecat säljer den också. Annars är det bara och googla och se om det kommer upp fler försäljningsställen. Jag är så himla nöjd med den just också för att den är så stor och stadig.
Vi har en sådan som vi köpte utav Carsten. Det tar dock lite tid innan man vant sig med att "skaka" på spaden 
/Lotta
var den såna som förevisades på Åby utställning?? IDPs utställn?
Japp, det var det! Testade du?
näääääääääää
dum som jag är
allt köper jag annars
typiskt mig
för jag är inte nöjd med den jag har
men jag får väl vänta tills nästa utställning
sååå akut är det inte
ja..jag VEEETTTT
SNYFT
på IDP´s sida står det mars..men jag vet inte vilket som är rätt
http://idpnordic.se/ …nä det är ändrat nu…står ej bokat datum