Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 3510 ggr
Ezmeralda
0

Vattenfontän för katter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara berätta att denna fontän var det bästa jag har köpt till min katt. Hon älskar den, att leka med, dricka ur och sova bredvid!

Är det flera som har en sån och i så fall vad tycker era katter om den?

Dolleminas
0

Skaffade en sån efter jag fick hem min minsta och den är helt suverän!!! En av de köp jag är riktigt stolt över!!!

Ezmeralda
0

Javisst är den fantastisk! Jag har tipsat alla kattägare på mitt jobb om den, men ingen har köpt en sån än, konstigt nog.

feiner
0

Hur ofta byter man kolfilter på en vattenfontän?

Dolleminas
0

Beroende vatten kvalité, antal katter osv… är det svårt att svara exakt, jag har två katter, jag brukar skölja genom filtret riktigt 1gång i veckan och byter ut den var tredje ungefär… vet inte hur andra gör…

Ezmeralda
0
Kittentotts
0

Jag har haft 2st sådanda, tyvärr finns en liten fjäder i den som gärna går sönder, första fontänen höll över året, men den andra höll 1 månad.

Idag har vi drinkwell fontänen, och jumbon som alla djuren dricker ur här hemma, den är suverän, men tyvärr svindyr om man jämför med denna ni har köpt.

Då vi bodde i huset med egen brunn bytte vi filter på vår fontän va 3e vecka, men har man kommunalt rent vatten så tror jag det räcker med varannan månad om inte filtret är allt för smutsigt, man kan rengöra filtret själv ju också

Trini
0

Det finns en som heter petmate fresh flow vattenautomat. Någon som destat denna? Jag funderar på en sådan 3-liters till mina katter här hemma. Finns på citypet i farsta.

Liljekatten
0

#2 Den verkar ju jättebra. Porlar det mycket om den eller väsnas motorn på den? Har hört att en del av vattenfontänerna gör det.

Annkis54
0

den här har jag faktiskt inte testat

men denna

funkade inte på min Blossom
hon blev lika blöt som från en vanlig vattenskål
o egentligen …om man tänker efter…så finns det inget med denna fontänen som gör att de inte ska blöta ner sig
annars så var den helt ok o katterna gillade den
men med 10 katter så fick man ju fixa iordning den varje dag..
men den första kanske skulle kunna funka även för katter som vill dränka sig…
vattnet är ju lite nedanför där
denna
Petmate Fresh flow vattenautomat Large
Tror jag att en kompis..köpte till en katt som "dränkte" sig..o hon tyckte att den funkade jättebra
men det var några år sen…så jag vet inte hur det gick i längden

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

den första o sista…de ser identiska ut..gör de inte det??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Trini
0

Jo, precis, det måste vara samma fontän, den jag menade, "petmate fresh flow", jag tror att de är i olika storlekar och färg bara. Några fler som har testat dem?

Millan71
0

#6   kan man beställa en sån automat du har? vart? Finns ingen här i djuraffären…

Dolleminas
0

#12 kolla på www.becats.se (de brukar vara med på massor av utställningar)

Tidlosa
0

Här är fontänen en klar favorit bland både katter och barn!Skrattande

Rekomenderar den varmt!