Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 919 ggr
Lovebuffen
0

Vad gör era katter för HYSS? :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vill jag veta……vad göra era katter för HYSS? För inte är det väl bara mina som hittar på hyss??? Generad

Min Buffy är en riktig buskatt, hon ligger i prasseltunneln och så lägger hon fälleben på en när man går förbi den. Sedan ligger hon bara i tunneln och ser sååå oskyldig ut! *skrattar gott* Buskatt!

En annan grej som min Ängla Lillblomma gör är att använda våra blommor till sov- och mysplats!?!?!?!? Förvånad Gissa om blomman hon just nu valt ut är mer än ´PLATT som en pannkaka?? Den var sååå FIN innan ska ni veta, den hade stått ute hela sommaren i trädgården och var enormt stor och fin, men nu……*harkel*  Glad Och Ängla, ja hon bara ser på mig som om "vaddå blomma, det är MIN mysplats!" Oskyldig

Sedan är de sååå söta att jag bara inte kan bli arg på dem, utan bara skrattar gott åt dem! Glad

Lovebuffen
0

Och här kommer foto på min KATTBLOMMA, eller om det är blomkatt……Glad…..hon heter inte Ängla Lillblomma för intet som ni nu förstår!!!! OskyldigGlad  Matte gumma är hon!

Liljekatten
0

Ha ha ha, vilka stora blommor du får på din ampellilja!

Vår Smilla kan hitta på bus! Hon är en riktig terrorist som inte gör annat än hittar på hyss här hemma. Hon är högt och lågt och ska peta på allt! Mattes bomullsrondeller ska enligt henne inte alls ligga i badrummet utan ska vara strödda över hela huset. Likadant med hårklämmor och linsbehållare. I badrummet finns tydligen en aldrig sinande källa till "leksaker". Är hon inte där inne och petar så kan hon vara på köksfläkten och sprida ut tandpetare över köksgolvet eller tugga sönder antennen till mattes klockradio. Ja, denna dam vet hur man håller sitt folk sysselsatta! Men hon är så underbart gosig och charmig att man inte kan bli riktigt arg på henne. Man bara smälter när hon sen kommer och buffar och kräver kel.

isnornin
0

# oj vad jag skrattade när jag så bilden… vilken buse… varför blomman???

#2 ingen dålig buse du har du heller;)

MVH Isnornin

Kittentotts
0

Jag måste ha änglarRäcka ut tunganNä de kan ju riva då de jagar om kvällarna, men annars så sitter de och tittar på fåglarna el folk o annat i fönstret. Ja sen så älskar de ju mat, så tycker jämt de sitter glor på mig på köksbordet då jag kommer dit, öppna kylen nu då matte.

Just nu så bakar de bullar mkt, de kan inte låta bli äta bebbens mat, och då blir bajset mjukare och bakas som bulle fast i rumpen, så duschen är stamrummet nu.Men Men.. de njuter ju, fast inte av duschen dåGlad

Bullan
0

Våran huskatt…han har alltid varit helt tokigt i diskproppar…han stjäl dem och biter av piggen! Ett tag gick det många diskproppar…hjälpte inte ens sätta proppen på fläkten, han hittade den där med. Fast nu då vi renoverade köket för något år sedan…så blev det ny diskho med innbyggd diskpropp i metallCool

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Lovebuffen
0

Glad*skrattar gott åt era katters hyss!!!*  Glad 

Jag kan riktigt se bomullsrondeller utspridda, antennen avgnagd och tandpetare överallt!! 

Och sundertuggade diskproppar!! *leeer* Så bra att det blev metalldiskpropp sen då…..fast kanske inte för katten?? FlörtGlad

Och det där stirrandet i köket, det känner man ju igen…..snacka om att bli psykad av sina katter……som om de gemensamt bestämt: - Nu sitter vi allihop här och FÅNSTIRRAR på matte, då kommer hon att smälta och ge oss vår favvislyxmat, iaf om någon timme eller två, hehehe!!! Sluga är dem!! Oskyldig

Ängla, min blomkatt, har alltid älskat allt vad blommor heter, särskilt då att antingen tugga sönder dem eller ligga I dem!?!?!?!? Oskyldig För några år sedan så hade hon valt ut en annan blomma istället, EN KAKTUS, som sin favvissovplats!?!?!?!?!?!?!?!? Förvånad Den var lika platt som min ampellilja är nu kan jag berätta!! Glad

Härligt att höra om era katters hyss!

Millan71
0

Mina katter e ganska så lugna men Arwen vill gärna leka med bajskottar(Nu händer det sällan att jag ej hinner tömma lådan men ibland så..)sen gillar Benji att äta på blommorna…annars e dom så lugna så…peppar pappar ta i trä,)

miapia
0

mina har aldrig någonsin gjort något bus  

Generad

hmm jag ljuger lite där haha

diana_
0

hm..Percy är kaxig.. han klöser på soffan ibland…när han vet det är fel…och tittar på oss..så vet inte ibland känns det han vill ha uppmärksamhet…fast han får redan en hel del :P

Friida
0

Min Bebbe hade en lustig grej för sig när han var yngre, alla leksaker skulle ner i vattenskålen! Det höll nog i sig ca två år… nu har han slutat vilket är ganska skönt. Min Lucifer hoppade upp i fönstren och knuffade ner saker OM han inte släpptes ut när han ville , aldrig annars….

Annkis54
0

Mica är nog den som är mest påhittig här hemma. Hon plockar med sig allt…alla blyertspennor är borta..ligger antagligen under nåt…suddgummi..borta
står det upp saker ur nån burk eller liknande så drar hon iväg med det…hon försökte ju även ta den lilla pumpan som jag hade köpt..men den var nog för tung för henne hehe
Annars är mina katter rätt så lugna…fast allt som står i fönstren..det lilla som finns kvar..är fastsatt med häftmassa.
Lovebuffen..din lilla Änglapadda är helt underbar där hon ligger i blomman..
#2..Smilla är ingen normal "exo" va?? hehe
en sån där "väck mig på fredag katt"
#4..baka bulle hehehehehehehe
Åh vad roliga de är våra katter…alla leksaker i vattenskålen..hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Liljekatten
0

#11 He he, vem har sagt nåt om EXO? Hon är en SYS. Ser ut som en ängel, uppför sig som en terrorist.

Annkis54
0

#12..jag visste allt detta…jag har allt liiiite koll på dina katter hehe
o visst är hon utomordentligt söt
Kan man få beställa den ögonfärgen på sin första oddeyeda perser????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen
0

Vad otroligt roligt att läsa om era katters olika hyss - jag visste väl att det inte bara var mina små änglar som hittade på hyss!! Oskyldig Hehe!!

Ja, Annkis, min Änglagumma ser för härlig ut där hon ligger, vilket hon nu gör varje dag och alltid med samma min! Glad Gissa om blomman ser FÖR HEMSK ut numera!?!?!?!??!?!?!? Generad

Tindra-choklad
0

Min Tindra tar sin tass och "klappar" mig på kinden på natten för att jag ska kela med henne…

Så nån djupsömn får man sällan här hemmaOskyldig

Annkis54
0

#15…Åh sååå sött

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se