bus eller godis
Igår ringde det på dörren och utanför stod tre små flickor eller förlåt, tre små vampyrer och säger bus eller godis. Ja inte hänger jag med. Det ska tydligen ges ut godis. Så jag fick fort in i vardagsrummet och riva fram mitt helggodis och ge dem, det blev en brejk och en halv dubbeljapp. Hoppas nu i efterhand att det inte var några bitmärken på den. Trodde inte barn gick runt längre och ringde på, har inte sett påskkärringar på många år. Men det var bra att de gick flera tillsammans iallafall för det är en skum värld.
Men är det vanligt med bus o godis och påskkärringar nu för tiden? Sedan vad händer om jag väljer bus?
Hehe, jag gick bus eller godis iförrgår, och då sa många "ja då får det bli bus!". vi villa mest komma åt godiset så det blev inga bus 
heh, kom 3 flickor till mig iförmiddags:) hade inget godis hemma så de fick komma in och gosa med kattungarna istället;)
Mina tre har alltid gått ut..påsk kärringar..små monster och Lucia tåg.pepparkaksgummor…
Men nu är dom två största tonåringar och då finns det annat att göra…hm… Men min lilla är ute just nu med två kompisar..hon är klädd till Miss Adams
Men eftersom vi bor inne i skogen så får vi inga besök någonsin…
Förra året så var Johanna ute med några kompisar och när hon kom hem så berättade hon att godiset fanns inte så hon kom på att säga..Ja men det gör inget jag kan ta en peng…
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Här är det många barn som går o bus eller godis…men Ludvika är ju en ganska så lugn stad o de mindre barnen har sina föräldrar med sig(säkert inte lika roligt för dom då då)Jag brukar antingen ge dom godis eller en peng….
Personligen tycker jag det är bra om barnen går utklädda för Halloween när det är "Halloween" vilket inföll den 31 oktober och inte idag på Alla helgons dag (3 november) då de flesta vill ha stillhet och minnas sina bortgågna anhöriga.
Jag tror att det är därför så många protesterar mot just Halloween….för att det krockar med en gammal tradition hos oss.
Men för säkerhets skull ha vi köpt hem lite godis ifall det kommer några barn och ringer på nu i helgen, om inte så får vi väl äta upp det själva 
/Lotta