Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 518 ggr
SussiF
2007-10-31 10:57
0

Morr'n, morr'n

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det solsken och vackert väder !! någon minusgrad och massa frost på backen. Tur att man slipper iväg med bilen, jag har problem med att klara av att skrapa rutor på grund av värken.

Det är lite lugnt på listan nu. Har alla höstlov eller…………

manbukten
2007-10-31 11:10
0

Godmorgon här är också klar solig himmel och frost i gräset

diana_
2007-10-31 11:29
0

Goddag…här skiner också solen,men idag inser jag att solen inte hjälper när man känner sig ledsen inombords…

Kittentotts
2007-10-31 11:31
0

Godmorgon!

Här har jag haft tvättstuga på morgonen.

Annars har vi höstlov med pojken, vi ska iväg på Bio idag och se Råttatouille. Har inte varit på Bio på åratal, detta brukar pojken göra med sin pappa annars, så idag ska vi äta popcorn o gottSkrattande

Tänkte sen pyssla lite hemma för göra lite Hallowenmys ikväll.

Ha en bra dag!

Boromir
2007-10-31 11:47
0

Godmorg…min mormor skulle ha sagt att "hä ä mittidan". Men hon var uppe och bakade sockerkaka vid halv 6 och hade grillat middagskycklingen vid halv 7……Frosten sitter ännu kvar och det är obeskrivligt vackert då solen skiner på gräset. Dessvärre är det inte lika vackert att se hur lite jag skrivit på min hemtenta som borde vara inlämnad idag klockan 12.00.

Ha det gott!

krasivis
2007-10-31 12:09
0

God förmiddag!

Jag har tagit sovmorgon idag, håller på att få ryggskott tror jag. Så idag ska jag bara ta det lugnt.

//Elisabet

Soffan79
2007-10-31 12:55
0

God middag,

eller god och god det vet jag inte om jag kan kalla det. Min lilla tjej Alice (som jag skrivit om i en tidigare tråd) hade ju problem med sina tänder och fick dra ut 5 pga FORL sedan dess har hon ätit dåligt. Var hos veterinären i måndags och tog blodprov, det viasar sig då att hon har problem med sina njurar och hon hörde något på lungorna. Min lilla tjej som annars brukar ligga mellan 3,5 - 3,9 kg väger nu bara 2,6 kg. Hon fick sig en anabola spruta och antibiotika i tio dagar. Men sedan i måndags har hon inte velat äta alls innan såg jag henne äta i alla fall lite varje dag. Har nu fått tvångs mata henne. Pratade med veterinären idag och hon sa att jag skulle återkomma på fredag, lång väntan…

Annars är det rätt disigt och mulet här i Halmstad.

Annkis54
2007-10-31 15:20
0

Godmiddag (som vanligt med mig)
här i Trollhättan är det gråmulet som vanligt nu
men det är inga problem det heller
#2..varför är du ledsen…jag blir lite oroligt med tanke på dina trådar om dina katter???
#4 oj dåGenerad hoppas det är färdig nu då..o att det gick jättebra..klart det gjorde..
vad var det för ämne??
#6 Åh stackars lilla Alice…ännu mer problem..
hur gick det efter hon drog sina tänder..får de mycket ont.??
är det bara mjukmat som gäller efter FORL
Får du i henne nån mat då??
 o vad ger du henne???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Soffan79
2007-10-31 16:19
0

#7 trodde först att hon åt dåligt för att hon hade problem efter dom dragit ut tänderna men veterinären sa att det såg bra ut i munnen, det hade läkt fint. Hon ska kunna äta vanligt torrfoder även efter dom dragit ut tänderna. Veterinären sa att det blir så pass hårt att det är inga problem och att många katter ändå sväljer maten hel.

Jag har pressenterat hela skafferiet för henne men hon vill inte ha någonting, inte ens hennes favorit makrill i tomatsås. Så nu ger jag henne hills k/d som jag köpte hos veterinären, det är små bitar i sås sås det går lätt att "trycka i henne" men det tar emot i mig att behöva tvinga i henne. Hon har fått ca 10 bitar 3 ggr / dag.

Boromir
2007-10-31 16:36
0

Dessvärre är jag inte färdig…..ämnet är andraspråksinlärning…hur man lär ett andraspråk. Jättespännande, men jag läser så sakta och har så svårt att formulera det jag vill ha sagt…suck! Får lämna in i morron ist.

Lovebuffen
2007-10-31 18:37
0

Soffan79!

Vet inte vad du heter så därför skriver jag så!! Glad

Tänkte bara säga att det kanske hade varit en god idè att pröva med att ge henne smärtstillande? Får du henne att äta då (vilket ju är jätteviktigt att hon börjar göra!),  så har hon ju ont. Hoppas det ordnar sig med henne! HÅller tummarna för er att det gör det!

Kram till dig!

Kittentotts
2007-10-31 22:17
0

#8 Nog verkar det som något inte är okej om hon inte äter, Veterinären får ju ta sig en titt på vad mer som är fel, inte ska du behöva tvinga henne äta, då är något fel, hon kan visst ha ont, ibland blir jag så ledsen då jag hör hur veterinärer pratar, undra om de hade klarat äta då flertalet tänder dragits ur munnen på dem självaOskyldig Om det nu inte kan vara detta som spökar för tjejen så får han/hon ta reda på mer om vad felet ligger. Vem går du hos?

Vill ge lite tips med, du kan ju se om du kan få till som pureaktigt för ta upp med en spruta större modell som finns t mediciner, gjorde så en gång t en liten som va dålig för några årsen, blandade då Gourmet kalkon pasta el tonfisk med välling och sprutade i henne, ge även välling bara i spruta, lite mer näring behöver hon än 10 torrisar.

manbukten
2007-10-31 22:42
0

#11  Håller med om dina funderingar och vet.kommentarer. Har själv ryckt en tuggtand och det tog flera månader att få den sidan att fungera som tuggsida. Men jag undrar om det är tänderna eftersom inte mjukmaten heller passar

Soffan79
2007-11-01 10:02
0

Hon åt mjukmat efter de dragit ut tänderna bla hills och gourmet mouse.  jag trodde oxå att det var att hon hade problem med munnen men veterinären sa att det såg fint ut.

#11 jag går hos Karin på Halmstads djurklinik i söndrum.

Jag har även gett henne mouse utblandat med lite vattten i en spruta.

Enligt blodproven som togs så har hon ju problem med njurarna och veterinären sa att då kan dom sluta äta…

Kittentotts
2007-11-01 10:26
0

#13 Ja det låter som din tös i så fall gett uppFundersamSå trist, men djuren är klokare än oss, hoppas det vänder till det positiva, men om hon inte vill så kanske det får bli det tråkiga beslutet

Soffan79
2007-11-01 10:37
0

Ja det känns nästan som att hon har det, pratade med veterinären nu och fick en ny tid i morgon. Dom sa igen att anledningen till att hon inte äter är njurarna. Katter med njurproblem tappar aptiten pga av bla illamående. Det hon sa dom kunnde göra i morgon är att "vätska" upp henne. Ska köpa lite andra sorters mat idag för att se om det finns något annat som passar.

#14 Bonaly mår bra i alla fall, vilken jädrans gullunge hon är, jag blir mer och mer kär i henne för var dag som går.

Kittentotts
2007-11-01 11:24
0

Va bra du har så bra kontakt iallafall med veterinären, man får hålla tummarna att de får igång henne.

Ja Bonaly har lyckats fånga alla möjliga mäninskor, tänk även de som aldrig skulle kunna tänka sig ha en katt sa t mig ibland att:får du en sådand till så ring mig! Men jag ringde inte dem, pga de hade 2 stora hundarSkrattandeHon är mkt speciell! Pussa på henne fr oss

simzonites
2007-11-02 22:01
0

Om hon har problem med sina njurar ska hon nog ha specialkost för detta?

/Lotta