S*Tidlösa`s Perser & Exotic
Vi har insett efter mycket funderande, att "Isak" måste få ett nytt hem.
Han är en otroligt social katt med ett underbart temprament, spinner så snart man tittar på honom, busig & påhittig, älskar att sova på armen om nätterna och tycker om god mat.
Isak är utställd vid 1 tillfälle (Västerås Kattklubbs Klubbmästerskap) där han fick mycket fin kritik samt blev nominerad till panel. Under hela utställningsdagen var han lugn och fin, sov på rygg med magen i vädret när han inte charmade domarna med sitt spinnande & pussande. En blivande utställningsdiva!
"Isak" är ljusblå till färgen, kopparfärgade ögon, vacker exopäls, korrekt bett, cobby, med härliga kinder & haka. "Isak" är reg i SVERAK, chipsmärkt, PKDfria föräldrar (DNAnegativa), försäkrad för dolda fel i AGRIA m.m. "Isak" är en katt som passar både till utställning, avel och sällskapsherre.
För vidare information, foton, stamtavla - maila eller ring!
Isak är ju jättefin! Hur gammal är han?

Tack! 
Isak är född 20070323. 

Vilken vacker kise han är Isak, blå är min favoritfärg, tyvärr så har vi tre hanar redan. Lycka till, hoppas du hittar ett bra hem till honom // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Så söt
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Stort Tack till Cajza & Marita L
för era rader!
Jag försöker vara noga med köpare när det gäller mina "bebisar". Tycker att det viktigaste är att det blir till rätt hem och rätt familj.
Isak är en sån häftig misse! Han ska sova på min arm om nätterna, spinner & tassar försiktigt på mina kinder (stryker lätt) & så pussas han!
Han ska ha ett mycket speciellt "Isakhem"…*ler*
Han är söt, synd att man redan har en hane :-)
Min Optimus är på ungefär samma vis, han vill kramas och "snuttar" på halsen…

Han är verkligen underbart söt! Och vilken ljuvlig färg han har!!

Så vacker han är!!

Hej, har du ingen hemsida? Jag är så trägen i att kika runt på alla fina bilder på perser/exotics. Jobbar på att skaffa en katt nr tre men min sambo är stentuff, hehe
härlig katt o härlig färg

SussiF
Men så mysigt du måste ha det med din raring! 
Lovebuffen
Hans färg är helt otrolig, märks framförallt i solljus. Inte en spökmarkering! Bara ljust pastellfärgad. Det är just den nyansen som är så häftig! Ska kika in hos dig straxt för att kika på vilka du får bo hos 
Ophelia
Tack! 
Feiner
Jag har en uråldrig hemsida, som ska bli helt ny. Vi jobbar för fullt på den nya - som jag hoppas mycket snart hamnar i cybern. Om din sambo är tuff, så får du helt enkelt bli tuffare! 
Annkiss54
Tack! 
Verkligen fin. Vilken vacker färg!
Hoppas att du hittar ett riktigt bra hem till godingen.

Jag fick en intressent via mail idag!
Han undrade tre gånger om persern var till salu, erbjöd sig att ge 2000 kr om jag släppte honom för det, samt önskade hemkörning av missen - ja, svar ville han ha direkt också!
Ibland vet jag inte om man ska skratta eller gråta åt vissa människor!
Behöver jag påpeka att intresset för att sälja någon överhuvudtaget till mannen är lika med noll?…..

tydligen fler idioter i omlopp nu
jag själv väljer att skratta
o tacka min lyckliga stjärna att de är så dumma
då hamnar inte katten där i alla fall

En underbar kisse som med all säkerhet kommer hitta sitt rätta hem mkt snart så snygg som han är! Tänk va idioter de finns där ute, ja man kan skratta åt dem, de är inte värda att bli arga på.
Vilket vackert uttryck den unge manen har, kan förstå att han blev nominerad
.
Jag kommer ihåg dig och dina katter från den tiden när jag var mer aktiv på utställningar du hade fina katter då också.
#13 har han hittat ett nytt hem ännu ? Han är ju en jätte söt liten blåsippa

Det har ringt flera "typer", inget bra Isakhem har ännu uppenbarat sig!
Tack Ellinor, det värmer att någon minns mina gamlingar. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att min baby lyckades med konststycket att både ta BIV samt bli nominerad. Det fanns ju så otroligt vackra blå exoticer på plats! För att inte tala om den vackra perser vitfläcken! Det kommer nog att ta ett tag att smälta det hela.
Jag ser fram emot att fotona som togs på utställningen ska komma från fotografen. Vilken underbar herre det var! Ska bli kul att visa dem - helt otroligt att han fick med båda mina tussar på bild samtidigt!
Jag är så förvirrad och trött nu när jag är på utställning, prata om att känna sig som en nybörjare och svansa runt & vara alldeles snurrig. *S*
# 18 Ja du hur ringrostig är man inte? Det tog en timme på söndagen innan jag fattade att katterna hade fått nya nummer på söndagen (så var det inte förr) jag använde kisses gamla nummer och klev fram till Hannas bord och stoppade i kissen i en tom bur med "mitt"nummer på Det blev bara tyst alla tittade lite undrande. Mitt gamla nummer hade en annan kisse som tillsammans med några andra kissar stod framför domarbordet och Hanna gav kritik till kissarna
.
Grattis till nomineringen missade din kisse helt.

Synd verkligen att jag redan har en hane…han e ju så fin din Isak! Borde inte vara svårt att sälja honom men sen är det ju även ett BRA hem som e viktigaste,inte alltid lätt!!!Lycka till,hoppas du hittar DOM!!med ett stort D!

Upps Ellinor…
Låter ungefär som något jag skulle kunna göra… Tur att du uppmärksammade mig på nummerbytet - så nu vet jag inför kommande utställningar…. 
Själv förundrades jag över hur domarna dömde - vissa sa inte ett ljud! Synd…. Sedan var det detta petande med pälsar - det känner jag inte till sedan tidigare. Exoticpälsarna duttades det mycket med…Jag vet inte hur många gånger som domaren drog händerna genom Isaks päls och såg saligförklarande ut. Såg det även i panel, att alla domare drog händerna genom exiotcernas pälsar på ett sätt som jag inte minns sedan tidigare.
Vilken underbar lokal! Första gången som jag inte fick ont i benen/fötterna av golvet! Tala om högt i tak, brett mellan gångarna, bra luft….
# 21 Östkatten har i Nyköping i feb. igen jag tyckte också om lokalen så det får bli en favorti i repris.
Jag skulle så gärna vilja para min hona men jag såg på någon tråd att det var trögt att sälja så det kanske inte är någon bra idé kanske bättre att vänta. 
#22 jag tror att det är lite trögt just nu men det släpper nog snart, så klart du ska para din hona om du vill det. 

jättevacker synd bara att han ej var en hon hmmm;)

Ellinor, jag håller med Marita L; klart du ska ha ett gäng kattbebisar!
Blackangel: Tack! Visst är det synd, men förhoppningsvis så löser det sig trotts att han är en kille. I natt vaknade jag av att han pussade mig på kinden, när jag vaknade till så upptäckte jag vad han ville: att jag skulle lägga ut armen så han fick sova.
# 23 25 Ni kan inte ana hur sugen jag är på kissebarn.

vacker kille
En mycket vacker bild på en mycket vacker katt 
/Lotta

mums jadu någon blir lycklig ägare till honom:)
#27..oj vilken snygging

Han är jätteläcker Isak.
När det gäller pälsarna på exotic har domare blivit mer noga numera eftersom det ett tag varit "fel" struktur på pälsarna. Många kontinentdomare och domare från CFA tycker att vi har för långa pälsar på våra exotic medan våra nordiska domare vill ha längderna. Sen är det ju lite tycke och smak också. Men a och o är att pälsarna har underull som är tjock och tät för att få rätt känsla i pälsen.
#19 & #21. Jag gillar klubbar som börjar om med nummerserier från ett eller från jämt hundratal på söndagen. Jag har megasvårt att komma ihåg mina katters nummer om man typ börjar på 340 på söndagens nummerserie. Inget stämmer för mig då. Är väl invand med att exotic och perser har låga nummer.
#32 Håller med