Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 321 ggr
ophelia
0

Första vacc.

Den 18/10 var jag och vacc mina småttingar.Jag var verkligen nervös inför denna sprutan.Har ju väntata med att vaccinera för att även Tingeling skulle växa till sig lite och få sitt vaccin.Precis innan var ju tråden här på forumet om att en del kattungar blev så sjuka.

Men jag är så glad det har gått bra här.På lördagskvällen haltade Tingeling lite efter en massa bus.Men dagen efter var allt ok igen.

Jag får verkligen vara tacksam hur allt har flutit på med denna första Perser/Exotic kullen.Att dessutom har en gubbe som inte tjatar om varför ingen är tingad är härligt.Jag tror han njuter lika mycket som jag över att ha smått här igen.//Sylvia

Bullan
0

Så skönt att allt funkat fintSkrattande

Lycka till även i fortsättningen.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

KungBores
0

Kan bara instämma i vad Bullan skriver.

ophelia
0

Tack ska ni ha.Återstår ju en omgång men då har de hunnit bli 13veckor och fått ännu mera motståndskraft.

Trini
0

Ja, om de klarade första kommer nog nästa också att gå fint! Skönt att ha det avklarat, själv längtar jag så "in i bomben" efter att få ha kattungar, man blir ju ganska suktad här på forumet också, men nu är det ju inte lång tid kvar, hoppas och ber att allt ska gå bra, det är så mycket runt om kring.

Det är så roligt att höra när att allt går så bra :-)

Kittentotts
0

Skönt höra allt gått så bra! Tror ju på vänta lite med vaccin.

Cajza
0

Vad skönt, Sylvia att dina små mår bra efter sin vaccination. Vad var det för vaccin dina fick? Mina fick Purevax och båda mådde bra, nästa vecka ska de få spruta 2 och chipas // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annkis54
0

Gott att det gick bra #Ophelia
de är så söta

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Det är alltid skönt när det går bra..lycka till med dina små sötnosar !!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

ophelia
0

#6 De vaccinerades med Nobivac Tricat.Men hon var så bra för jag berättade att många hade fått problem efter vaccinationer.Så vi kollade i fass och inga tillverkare rekomenderade  vaccin före 12 veckors ålder så det går ju inte ihop med sveraks krav på två vaccinationer innan leverens.Men eftersom kravet är så så vaccinerar veterinärerna.Något som hon tyckte var jätteviktigt var att ny vaccinerade kattungar skulle bara vara tillsammans med sin mamma under några dagar på en mindre yta så att de höll sig stilla.Mina sov nästan hela tiden förutom när de åt och gick på lådan i två och ett halvt dygn.

Skönt att träffa på en vet som lysnnar på en och är intresserad//Sylvia