kolla länken
det kan väl inte vara bra??
Hade en liknande till min schäfer, man fick bort mycket av lös päls då hon var i sin värsta fällning 2ggr/år. Den jag hade var ej en kam men var taggad grov på ena sidan och fin på andra sidan. I o m hon nu är borta *död* sedan Aug -05 så hr jag den ej kvar annars hade jag visat bild på den. På henne fungerade denna bra väldigt bra då mycket av hennes underull *det lösa* kammades/rakades ur.
Nu skulle jag ej anv denna på långhårs katter, kan tänka mig pälsen ej kommer se så fin ut.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag tror ju den kan skada håren mer än göra nytta på våra perserkatter, har nått liknande t min stora hund(Schäfern) men risken är ju skada håren på en långhår.
Ja jag måste ju säga att det såg precis ut som hon "drog av " håret..ja då kan man ju få massor…nhäää inget för mig.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Påminner mig om trimknivar(en ny variant) som används även på Amrisar för att göra ryggen platt. Inget verktyg för Perser. men till hundarna ett måste ibland,jätte bra grej. ett måste till hundar med mycket underull inför utställning.

Skulle heller inte använda till katt…men hade gärna gjort det till mina Schäfrar då de fällde….blev ju enorma pälshögar av vanlig pälskam…1påse/dag under fällningen. Hade gärna haft något sådant att "dra av" gammelpälsen med….men nu har jag en hund som inte har den typen av päls, så inte nödvändigt!

Här finns en "recention" på den.http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=118822&highlight=king

Det är säkert jättebra till hundar med tjocka pälsar men inget för perserkatter!
/Lotta
tänkte väl det:)