Vilket p-piller?
Jag tänkte beställa p-piller och undrar vilken sort ni rekommenderar. Tänkte att det är bra att ha hemma nu med två fertila tjejor i huset, så att det inte blir bebisar stup i kvarten :) Nu väntar visserligen Zelda sin första kull, men sedan måste hon få vila ett tag förstås. Hur gamla skall bebisarna vara när man sätter in p-piller på mamman? Alltså hur tidigt finns det en risk att hon blir dräktig igen.. Samt vilken sort skall man ta?

Promon, brukar de flesta ta…vad jag vet. Finns ju Gestapuran också.
Sedan ska hon ha piller innan eller i samband med att ungarna börjar äta själv…då hon diar dem allt mindre. En del honor löper om ca 5v efter förlossningen och andra mkt senare. Har hon redan börjat löpa, så kan man bryta löpet med att ge 2piller på en gång och sedan 1/vecka.
Så du får ha koll på henne och vara beredd helt enkelt.
Andra hära kanske har andra tips och erfarenheter?
Tack det var ett jättebra svar!
Någon som har provat att beställa p-piller genom den där internetsajten? Då man intygar att man har en helt frisk katt osv. Det var inte alls länge sedan vi var hos vet för en allmän koll, så vi vet att de är friska.

Ok! Hmm, kostar det mindre än de 100 kronorna som de tar i administrativ avgift på hemsidan? För visst tar väl även de en avgift för den servicen? Äsch, kanske bäst jag ringer och frågar.

De brukar ta 60kr för receptet.
Ok, ja men dåså, då kan jag ju lika gärna ringa vet :-)
Tack för info!