Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 440 ggr
Kittentotts
2007-10-19 08:13
0

Godmorgon Fredag:))))

Fredagen började för mig kl 4, då kom Eliza

HEJ MATTE

ja kan ju säga jag gjorde allt för få sova lite till, 3 ggr ner med henne och sa NÄNÄ jag ska sova en stund till, dumheter!  Men när hon äntligen fattat hade jag glömt lagen i vårt hus, inte prata på natten för då hör lilla vovven mig och skäller ÅH MATTE E`VAKEN! Låg kvar o lyssnade på den lilla som ligger med stora vovven på nedervåningen nattetid, men det slutade inte gnällas o gläfsa så va bara gå uppSkrikandes

väl nedanför trappan stog en superglad tjej,

ÅH MATTE! 

Ja Ja sa jag och öppnade grinden, PLASK sa det under foten, hmmm jag hade legat för länge kvar efter hon hade hört mig, är man liten så blir man nämligen superkissnödig då man vaknar och svårt hålla sig, Hon tittade med skyldiga ögon på mig,svårt bli arg när man ser den blicken, istället så känner man vad gör det att man går upp så tidigt

Jaha detta va min morgon!

krasivis
2007-10-19 08:48
0

GODMORGON!!!

Jag känner igen det där. Här har det också trampats i små pölar ibland. Idag låg jag lite länge och alla var jättehungriga när jag kom ner.

Ha´en bra dag önskar

Elisabet

Cajza
2007-10-19 09:19
0

Godmorgon

Vilken härlig början på dagen , trampa i en kisspöl, visst vaknar man. Så är ju början med hundar, tänk om de kunde bli "torra" lika snabbt som våra katter.

Sista arbetsdagen, skönt, vi har lite barn på jobbet eftersom många har feber, hosta och mår allmänt dåligt.

Trevlig fredg // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Kittentotts
2007-10-19 09:25
0

Vår kajsa är inte bebis längre, är van vid de som är torra efter 14 dagar, detta va alltid våra schäfrar.

Har fått lära mig de små är svårare(vissa)men kajsa har inte gjort inne alls den sista tiden, så hon läckte nog idag av att vänta på sin trötta matteOskyldigStora vovven som är 8år visste vi va upp alldeles för tidigtGladHan vägrade lyfta på sig och gå ut hur vi än tjatade. Visst är de söta våra djurSkrattande

Millan71
2007-10-19 11:09
0

Godmorgon!Trodde jag skulle få sova längre idag men icke sa nicke!Benji o Arwen började sitt morgon race kl 6 och var bara tvungen att göra det i mitt ansikte:(  Dom sover ju i våran säng numera,dom e överlyckliga men kan tyvärr inte dela deras glädje…haha…självklart när dom ligger o sover o kurrar fins det nåt mer rogivande? men när deras race börjar sååå tidigt???

#1   Vad har ni skaffat för en liten valp då? Gud dom e ju så söta;)

Millan71
2007-10-19 11:12
0

Var in på din hemsida,gud så söt hon e din Kajsa;)  hur gammal e hon? Min syster har en dalmantinvalp på 12 veckor o hon e inte heller rumsren ännu….

LarsiForshaga
2007-10-19 11:14
0

Morrn morrn. Solen skiner och en det är en fin blå himmel. 10:e dagen med feber för grabben, börjar bli van att vakna till det, hehe. Hoppas ni får en bra dag!

Kittentotts
2007-10-19 11:50
0

#5 Kajsa är rumsren, första olyckan på länge nu, men då blivit väckt på morgonen och matte inte kommer ner så händer olyckor, måste gå fort Smiley frog14.gif

Annars så är hon nu 9 månader. Mkt lättare få större hundar rumsrena om man verkligen ligger i så är det så gott som rumsrena efetr 1 vecka.

#6 Va trist med feber, hoppas det går över snart!

SussiF
2007-10-19 12:11
0

Här är det solsken och lite småkallt.

Idag ska jag försöka fota kattungarna så ni får se hur dem växer, det är fullt ös på dem så snart man har kommit upp ur sängen.

Sätter in bilderna i en egen tråd senare idag.

Ha en skön fredag !

Bart
2007-10-19 19:14
0

#5 Håller inte med dig om att det är lättare att få stora hundar rumrena.Den svåraste jag har haft var vår schäfer.Hon var 5 månader.Alla andra hundar vi haft inklusive papillonerna har varit mycket yngre,högst 3 månader gamla.Det är säkert individuellt,precis som med människobarnen.Glad

Dolleminas
2007-10-19 19:29
0

Jag tror heller att hundrasen spelar nån roll, det är bara att katter är lättare att få rumsrena…

Millan71
2007-10-19 21:20
0

Men hennes hund var ju rumsren redan;) Att det bli olyckor om man inte vaknar i tid kan ju hända även när dom blivit mkt äldre;)  Kraaam

Kittentotts
2007-10-20 00:59
0

Då blev det debatt om raser o storlekSkrattandeNaturligtvis finns det någon utav en vissa ras som inte blir rumsren som andra.Men..jag är uppvuxen med schäfer, har alltid haft detta då min far tränade dem, de har alla blivit rumsrena mkt tidigt, sen finns naturligtvis fall där de inte blir det lika fort.

Att mindre raser är svårare är känt inom hundvärlden,men det finns säkert duktiga raser och senare där med. Iallafall har jag haft Kajsa nu, och så en liten innan då jag va yngre, båda hade lätt göra på sig länge. I djurskyddet jobbade jag med enbart hundar med omplacering mm, åkte för kontrollera nya hem, hämtade hundar, kan säga att folk ledsnade på småhundar mest då det va de som va svårast få rumsrena.

Vi har övat Kajsa med vår trädgård hela dygnen då jag är hemma, bara öppna dörren och ut i inhägnat trädgård, men jisses vilken tid det tog få henne helt ren, men det va en vän som fött upp rasen som lugnade mig med rasen är känd för detta, inte vet jagSkrattandeMen nu är hon ren, va en olycka imorse pga en trött matte. Katter är superduktiga! Tänk att de finns de som säger hundar är smartare, nja! jag som nu levt med båda säger de är duktiga åå olika saker, våra hundar kan bara vårt språk, man får passa sig för säga ord ibland, då kommer en viftande hund, katter är duktigare på annat som inte hundarna är.

Dolleminas
2007-10-20 01:05
0

#12 så sant som det är sagt om smarthet mellan djurslag…Glad