Herpes och klamydia!
Mina katter har varit lite krassliga så förra veckan var jag iväg (igen) till Strömsholms Djursjukhus och vi tog prover på herpes och klamydia. Idag kom svaret att de inte har något av detta. Underbart att veta!
Jätteskönt att veta för dig, du har haft tillräckligt med problem nu tycker jag !!
Du tänker inte avslöja hemligheten med Lino??
Kramar
/Sussi
Det har jag gjort Sussi! Under LIno är en LINA!

Elisabeth, det är inga fel på dina missar! Du har ju klippkort hos vetten! Snart rullar de ut röda mattan när du anländer
Du försörjer ju hela djursjukhuset snart!
Krama om dina underbara missekatter och pussa på dem & hälsa att de får lugna ned sin lätt kattsjsukshypokondrika matte! 
nu vet du det i alla fall

Härligt få glädjande besked med sådanda prover
Tack alla! Det har varit några jobbiga dagar att vänta på provsvaren. Skönt att det var negativt!
Skönt att få klartecken att det inte var något! Hoppas att katterna känns riktigt friska nu :) Varför trodde vet att de varit krassliga? Höstförkylning?
Så skönt!! Jag vet att du trodde att inget var galet men nu har ju du det svart på vitt…

Hej Elisabet
Va´ skönt att det inte var klamydia eller herpes, hoppas de mår bättre nu // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Nej, vi vet inte vad de haft. Nu är de bra igen allihopa. Jag tänker så här att jag har ju ställt ut dem o badat dem. Efter varje bad, nu när det är kallare ute, så blir de ju lite nerkylda och lite nysiga. Det är ju också mycket bassilusker på utställningen och kanske de har haft typ "dagisjuka" som alla barn får när de börjar på dagis.
#10 Låter mycket troligt, mycket katter och mycket folk i omlopp på en utställning så där finns så mycket nya och olika bakterier att få med hem. Precis som du säger; som när barnen börjar på dagis 
/Lotta
Inte helt ologiskt! :)
lite stress kan utlösa det…hur många har inte hört någon katt få en nysattack i bilen eller på en utställning..hur många får inte lite ökad tårflöda just pga stressen där.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Ja, jag resonerar ungefär som ni skriver. Tror att det finns fler än mina katter som reagerar likadant men inte många talar om det. Det är bra tycker jag att vi diskuterar det för det är ju inte pest i alla fall!
#13 Visst är det så,hur många gånger har man inte fasat att dessa blötnysningar ska kommer på veterinärbordet,inför besiktningen.Efter stress,dragiga och kalla bilar och blivit duschad och kall dagen före,kommer det som brev på posten:)
Men det är här som vaccinationen endock gör mest nytta,även om det är den som kanske ställt till det med ev.nysningar ifrån början.
Detta brukar lugna ner sig ganska snabbt.
Det är ju inte bara katten som bär på virusar och "basselusser",Vi har ju också någon nysdag och tänker inte mer på det,om den inte får fäste.
Så länge de bara nyser någon gång då och då visar bara att de har ett fungerande försvar:)

Va skönt att provsvaren var negativa kissarna såg ju inte speciellt sjuka ut när vi sågs hos vetten, inte för att jag vet hur det ser ut om dom har herpes eller klamydia.
Krama kissarna från mej
hälsningar Britt-Marie 

Förstår att det var en lättnad att få beskedet! Härligt!
Jag är nog smått hypokondrisk med mina katter för så fort de sover lite längre än vanligt någon dag så börjar tankarna snurra trots att de äter som hästar och har pälsar som glänser, men det hjälper inte, för tankarna vandrar iaf iväg……."kan hon ha feber?"……"Säkert är han sjuk nu när han sovit 2 timmar i sträck"……"andas hon inte lite konstigt nu?"……Hur dumt som helst, för i nästa sekund så har de BUSrace genom lägenheten så inte en matta ligger rätt!?!?!?!?!???
Hehe!
#17…PRECIS KÄNNER IGEN DETTA