Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 482 ggr
krasivis
2007-10-18 09:20
0

GODMORGON!

Godmorgon allesammans!

Nu börjar det att ljusna lite här. Det är ganska kallt bara tre grader ute.

Jag känner mig ledsen över att lilla Lina måste flytta härifrån. Hur ska man göra för att inte älska sina katter så mycket? Och jag vill ju att hon ska få det allra bästa, superduper fantasktiska hem som finns.

//Elisabet

Harlibries
2007-10-18 10:08
0

Go´morron Elisabeth…
…& alla Ni andra me!

Ja här har vi som vanligt vare uppe ett par timmar redan…

…vovvarna nöjda & rastade, katterna har fått sin kattvård, barnen har åkt till skolan & guuben till affären!

Nu e det mammans tur att få läsa tidningen, ta en kopp kaffe & "prata" en stund med mina vänner här på P iFokus *ler*

I da ska vi ha 2:a omgången av kattgenetik; d e så otroligt intressant & detta är ett måste att "greppa" när man ska ha uppfödning…men svårt d e d *pust* d märks att minnet va bra mycket bättre förrFundersamFlört  Sen är d ju så kul att träffa klubbmedlemmarna, d e bara synd att inte flera hade möjlighet att komma!

#0 detta me att skiljas från sina 4-benta vänner e svårt,svårt,svårt. Kramar från oss till dig! Jag vet hur du känner nu! Som uppfödare tycker man att vanas makt skulle ta över någon gång…

…men d e alltid lika svårt när någon 4-bent ska flytta *pust* D e tur att man vet att man har gjort allt för att de kommer få det kanon i sitt nya hem…men känslan kommer ju iaf!

D e iaf tur att d små 2-benta inte ska flytta på länge än…för de vågar ja inte ens tänka på Fot i munnnen

Ha en riktigt trevlig dag!

Massor av Kramar!

Tina

krasivis
2007-10-18 10:15
0

#1 Tack för dina ord. Det här är första gången för mig och det är ju inte min egen uppfödning. Men, jag har ju följt det lilla livet sedan hon var sex, sju veckor gammal. Och den ursprungliga planen var ju att här skulle hon vara.

Kittentotts
2007-10-18 11:18
0

Godmorgon!

Här skiner solen idag.Lite kyla i luften som hösten ska vara antar jag.

Annars så står inget på schemat idag, ska ta mig en sväng ner t stan Tror jag Om inte annat än för få komma ut se annat än bara 4 benta, kan vara bra se dem av sin egen sort också

Elisabet det går bra ska du se, det är svårt skiljas fr stora som små, och så att hon va menad stanna känns ju knepigt, man räknar liksom inte med upptäcka de byter kön vid den åldern vanligtvis. Tänker på dig nu!

Bullan
2007-10-18 11:33
0

God morgon! Här i Piteå är det litet småregningt ute och +6grader.

Ska nog fara in till stan jag med, måste hitta en vinterdress till mej själv…jag fryser ihjäl då jag är i ishallen, pojken har börjat spela hockey och det är träning 2ggr/vecka. Sedan bär det av till BVC med lilltjejjen som ska vaccineras idag.

Krasivis: Det låter som att du och jag har samma otur då det gäller våra katter, har läst ditt inlägg i blackangels tråd. Det ÄR jättejobbigt att bli av med sina kissar…om än det rör sig om en omplacering. Hoppas allt går bra med Lina och att hon kommer till ett bra hem.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

SussiF
2007-10-18 12:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go' förmidda'

Här skiner solen och jag her precis faxat iväg en ansökan till Jordbruksverket angående införsel av hundvalp under 3 månader, hoppas dom jobbar snabbt! Ska köpa en lite Rysk toy terrier från Tjeckien. Nu ska jag bara försöka få någon flygbiljett för att hämta hem det lilla "krypet" Cressida. Jag fär nog råna någon bank för att få pengarna att räcka till *asg* …..

Cressida

Lina kommer säkert att få det bra och det vet ju du med inners inne.

Annkis54
2007-10-18 15:37
0

God middag
här i Trollhättan är det soligt o friskt.
har varit ute o krattat lövHemlis så nu är gräsmattan fin hehe
KKN möte ikväll är det som står på programmet
annars så vanligt kattgrejs o "marktjänst" hehe
#1,..här tar ingen "vanans makt" över
för mig blir det bara svårare o svårare. OM de flyttar när de är 12 v så är det mer ok…men när de stannar lite längre..så att de mer o mer börjar visa sina personligheter..suck
Calle o Cremis är ju nu 7 1/2 månad..o en av de måste flytta. Jag kan inte bestämma mig för vem jag ska behålla som ny avelshane…suck
får väl snart lägga in en omröstning här hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
2007-10-18 17:40
0

#5 Jösses så sööööööööööööt liten vovve!!! Har faktiskt aldrig hört talas om den rasen! Finns det sådana i Sverige?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Lovebuffen
2007-10-18 18:00
0

Vet hur svårt det är när en  liten en ska flytta…….hjärtat brister!

Skickar massor med TRÖSTKRAMAR till dig Krasivis!

SussiF
2007-10-18 18:13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jodå, det finns några "ryssar" i Sverige men inte så många. Jag hade väl tänkt bli en av dem som föder upp rasen som är nästan mindre än chihuahua. :-) Så om si-så-däringa 2 år kan du ju höra av dig om det finns någon valp till salu *asg*  Det finns ju några andra uppfödare i landet men jag konstaterade att det här tillfället inte fick gå mig ur händerna då det faktiskt kostar mig mindra att importera än att köpa i Sverige!

/Sussi

Bullan
2007-10-18 19:07
0

Men naaaaaa….gulligull!!!Skrattande