Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 675 ggr
Bart
0

Syns det alltid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Syns det alltid på tuttarna efter 3veckor om en hona är dräktig?Hon har haft en kull tidigare.Har någon av er varit med om att det inte synts något vid 3 veckor?Parningarna lyckades det är jag helt säker på.Hon morrade,rullade,slickade sig osv.Tredje dagen låg de och sov så sött tillsammans oxå.Hon visar för övrigt inga tecken alls på dräktighet denna gång,vilket hon gjorde förra gången,men inga ungar blev det.Jag blir något frusterad på att det inte verkar vilja ta sig någon gång här.Här är hon Smulfian.

Annkis54
0

Gullepadda

ser ut som min Hottan tycker jag

nä…det behöver inte alls synas..vid 3 veckor..speciellt inte på en omföderska…så låt du det gå åtminstone ett par veckor till innan du ger upp hoppet
O inte ens då brukar jag ge upp hoppet..för då har det gått så lång tid så då brukar jag säga..antingen kommer det bebbar efter 9 veckor eller inte..o då vet man
håller tummarna för henne

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
0

Min huskattshona som jag hade förut fick inte rosa tuttar överhuvudtaget,inte mådde hon illa heller men sedan såg man ju till slut ändå då hon bara blev större o större…till min fasa då jag hade hoppats på att hon ej var dräktig! Fick ta hand om henne då min kompis kille blev allergisk o på köpet då även 4 st ungar…nu är jag ganska så ny med detta med perser så jag vet inte om det är lika för dom men skulle kunna tro att det e så för alla kattraser eller?

Kittentotts
0

#2 ja det är nog lika på alla katter:)

Kan säga att jag har en osäker dam i samma sits som din, hon har nu gått 4 veckor, ser inget, men jag är supersäker de parat sig så in i bomben. Detta är dessutom 2a gången för denna tjejen som hon parats och förra gången gick hon tom. Bara vänta o se som Annki säger, blir det nått så har hon en lycklig matte/husse, om inte ja då får vi ta en ny resa. Och går det inte då så får vi väl utreda om damen inga småttingar kan fåFundersam

manbukten
0

Söt tjej,brukar säga vid 4 veckor. Men omföderskor är knepiga. Men det behöver inte synas då heller. Var beredd på förlossning.

Marita-L
0

Japp jag vet att min Elviras mamma fick aldrig rosa tuttar efter första dräktigheten..så det var nästan omöjligt att säga förren magen började växa.

På Felicity syntes det bara rosa tuttar på exakt den 21:e dagen sedan gick det bort och tuttarna blev bara större och ut tittade 8 bebbar i vecka 9..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Ja man får väl hoppas in i sistaSkrattandeHar också haft en innan som inte visat tuttar förrän det sa pang då 14 dagar va kvar av dräktigheten, då samlade hon mjölk så jag trodde hon skulle få mjöllkstockning, men hon gjorde likadant varje gång och det gick bra.

Bart
0

Tack för alla positiva svar!

#1 Ja hon var väldigt lik Hottan,jag älskar paddor,både blå och svartpaddor.

Jag ger väl inte upp ännu då,utan väntar och ser och HOPPAS!

BumbleBee
0

Jag går också o väntar på om min Humlan är dräktig. Hon är i så fall inne på 4:e veckan, men syns inget speciellt på tuttarna. Häromdagen var hon lite illamående och sur o retlig mot dom andra katterna, blivit mer kelig och äter mer mat än hon brukar.  Hon har blivit parad förut men kom i löp igen efter 3 veckor. Jag får väl göra som ni andra avvakta och se vad som händer och hoppas hoppasGlad     // Lillevi

Trini
0

Det låter som om även jag kan ha lite hopp om att min Zigrid är dräktig. Jag har ju sett att de har parat sig, hon har skrikit till och rullat sig som en toka. Hon visar dock inga tecken på dräktighet. Men det har bara hänt två gånger, medan min andra hona har parat sig flera gånger under ett par dagar. Zelda är nu redan rund om magen och har stora rosaröda tuttar, så där är det inga tvivel om att hon ej är gravid. Om man räknar från första parningen, den 19:e september, så har hon gått en månad på fredag.

Bart
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min  är 23 dagar efter parnings andra dag.Men som sagt inga direkta tecken på någon dräktighet.Men jag hoppas ju……

Millan71
0

Min hona är nog dräktig! därför tror jag att hon kissat på möbler som tex sängar o soffor! Hon har nu fått rosa tuttar o kräkikts! Är även mer sur på mina 2 andra katter framförallt min avelshane!honom hatar hon för tillfället!Sååå om ca 5 veckor så får vi då se vilka goding/ar som pluppar ut då då…lovar o sätta ut bilder då på sötnos/arna!!!håll tummarna nu då!!!Kramar!