Vill Varna er för en köpare:
Jag vill bara gå ut med utan skriva speciellt namn el annat en varning på en som köpte katt utav mig för flera årsen.
Detta är en sjuk person som är ute efter bråk enbart, tror helt enkelt det är något sjukt bakom personen. Nu är det inte bara jag som drabbats utan fler uppfödare.
Några detaljer: Från början en mkt trevlig röst, prata kan personen för man ska tro det är mkt seröst.Sen då katten kommer hem börjar problemen: katten river på mina möbler som kostar 35,000:- tex, katten kissar i min dammskål på golvet i toaletten, katten är sjuk det visar sig den har sjukdomar som urinvägsinflammationer, coronavirus, bla bla bla bla bla man ska veta detta är fantasi alltihop som diktas ihop. Helt plötsligt ringer personen mitt försäkringsbolag kollar med dem om vad som täcks i min dolda felförsäkring. Jag har bett personen i alla år om papper på veterinärbesök mm, har aldrig fått papper, igår ringde personen igen, då va det kroniskt fel(urinvägsinflammation) diarrer mm, personen hade nu avlivat katten som pissat ner hela hemmet mmmm.
Nu är det inte bara jag som drabbats utan fler.
Personen har ringt upp kattungeköpare till mig vid tider som 5-6 på morgonen, har ringt 2 på natten för prata t mig, andra uppfödare också, personen sprider falska lögner, personen kan få vem som helst tro man är oseriös så trovärdig låter personen. När personen ringer så blir man fly förbannad över kallas både ena o annat i elakheter. Hotar med anmäla mmmmm. När man lägger på rings det igen, o igen. Hade ett kalas för flera årsen när personen ringde, släktet svarade för jag hade fullt upp med kalaset, detta gjorde vi beslutade skaffa hemligt nr. Nu först har jag lagt ut detta på min hemsida igen, då rings det igen, och samma terror med omringningar mm. Nu har personen avlivat katten, ber om en ny.
Ni ska veta gubben erbjöd sig åka 60 mil för hämta katten då den varit där 14 dagar, men detta gick inte då detta vägrades godta, personen ville ha pengarna och katten.
Personen har gjort många tror jag haft sjukt, detta har drabbat mig i flera år, men än idag hör jag folk som tror jag har dessa sjukdomar, hoppats att ryktena ska avta, men hon fortsätter ju så…
Lite fakta: Personen bor på en ort ovan Stockholm som är samma ort som Harlibrie´s på forumet bor på.
Vill ni ha namn mm kontakta mig så ska jag hjälpa er så ni inte drabbas av detta hemska.
#0 Men fy så ledsamt… när man läser detta tror man att det är ett skämt, men vet att det finns många tokar överallt… Hoppas de flesta förstår att du är seriös och struntar i såna personer… Jag har bara sett dina katter på bild men de är såå fina.

Fy vilken jobbigt sits…att en del bara orkar
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Du skulle bara skriv anamn här så all avet vem det är!!!!
Den skulle ju bara polisanmälas!!!!!!!!!
Dötråkigt för dig……….
Man får inte skriva ut namn på person på internet utan personens godkännande, då drabbas man själv, så håll på namnet o de som vill får kontakta dig.

Fy då värsta sorten
Tycker förstås även jag att detta låter för bedrövligt och jobbigt!!
ja..såna kan vi alla drabbas av`
från din berättelse så tror jag att jag begriper vem det är

TACK för att du skrev och berättade här på forumet, och du får gärna pm:a mig om namn och adress eller vad du nu har om jag skulle få kattungar i framtiden - vill verkligen inte råka ut för någon så hemsk människa!!!!
Usch vad JOBBIGT det är med såna här människor, och att de bara orkar hålla på!?!?!?!?!?!
Och HUR kan man bara göra så mot en liten katt, det är ofattbart!!
Du kan inte polisanmäla denna människa, så att hon/han åker fast? Hon ägnar ju sig åt förtal så DET borde iaf kunna gå att sätta dit henne för då du ju har vittnen!!
Fast, med tanke på några "kända katt- och hundbedragare" så anar jag att det är svårt att lyckas tyvärr…..
STYRKEKRAM till dig!!

#5 jag vet detta! Det är ju just därför jag skriver att de som vill veta får gärna kontakta mig.
Många har P:M.at mig nu, de har fått veta namn och ort. Ni som ser får gärna göra samma. Det som är e´att denna personen köper katter längre fr än fr trakten där personen bor, detta för kunna hålla på utan risken för få hem dem tror ju jag då.
#8 Ja Annki du vet med all säkerhet vem detta är, jag vet du va med då personen började bråka för många årsen med mig.
Jag har nu hotat med polisanmäla, kommer ta kontakt med Telia ifall det fortsätter för samla in antal samtal mm.
Till er alla som jag P:M.at personen ringer dessutom fr dolt nr
#9 jag P:M.ar dig också
Kram och Tack för jag fått prata av mig detta jobbiga, jag trodde verkligen det va slut, men jag tappade fattningen på personen igår, va mkt arg, då min dotter kom in plötsligt genom dörren så bara stirrade hon på mig, hon trodde de va henne jag bad fara åt helv…..så långt denna jordens vägar räcker, Sorry men jag orkade verkligen inte mer….
# 10: Jag förstår definitivt att du vet detta, då du ju inte lade ut namn :) Men det var en som tyckte du skulle lägga ut namn, så alla vet namn och det var eg. det inlägget jag kommenterade: #4 var det jag kommenterade. :) så det förstod jag redan från början att du visste. kram.
Ibland behöver man definitivt få ur sig….så det gjorde du rätt i… att skriva av dig!
Förstår ju även känslan att vilja få ut namnet offentligt förstås… men…

Fy vilka människor det finns, att dom bara orkar hålla på.

Jag skulle absolut vilja veta vem dena hemska människa är nu framförallt då jag oxå skall börja mitt kattavel…man vill ju inte sälja till sånna människor….

Jag har nu pratat med fler av er, det vore jättebra om vi ska sälja smått att höra med varandra lite också om de som visar intresse utav kattunge. Just nu så vet jag denna person är ute efter fler katter, så va gärna vaksamma!

Usch Kittentott vilken otäck människa.Bra att du skrev av dig här.Tänk att du orkar tänka på oss andra, mitt i allt detta att vi inte ska råka ut för det.Du är verkligen omtänksam.
Själv blir jag orolig när jag hör sånt nu när bebbarna snart ska annonseras ut.Pma gärna namnet så jag är förberedd.Kram på dig//Sylvia

#16 Fråga gärna runt t de uppfödare du kännner om namn på personen du får in. Alltid bra då det finns listor hos nästan alla uppfödare med oseriösa man vet om.

nu är jag här igen.Även jag har drabbats av denna person,med nattliga samtal för att prata skit om Carina.Efter ett tag när hon inte fick medhåll av mig vände hon sig mot mig och påstod att de var jag som var skyldig till att Carina var arg.mycket märklig människa.Var vaksamma de finns fler sådana som hon De verkar som dom satt i spel att få pengar tillbaka.

Puttar upp denna tråden då personen är i full fart med hitta en ny katt just nu
#0 Verkligen tråkigt det ska finnas sådana köpare. Får hoppas jag slipper sånt nu då min kull föds. Tycker du ska anmäla människan.

Om personen fortsätter ringa mig så kommer jag gå vidare med dennes telefonterror.
Sa åt personen väldigt hårt sist att jag anmäler om du fortsätter ringa hit, nu har det varit tyst sen jag skrev detta, men jag vet det kommer ringas igen.
Åh fy vilka människor det finns! LIIIIDER med dig Carina. Stå på dig och anmäl personen om du hör något mera.
Bra ide att ni uppfödare kan kolla av lite med varandra, så att risken för sådant här minskar.

Får mail varje dag som frågar om denna personen, jag hoppas detta sprider sig så fler slipper råka ut för personen.