Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 802 ggr
Marita-L
0

Hjälp snälla !!!!

Nu kom den fram idag igen utanför affären i Viskafors så rädd och mager. ryktet har gått att det har uppehållt sig där i någon månad nu..men sist jag såg den var den så mager men nu..usch.. har den bara tynat bort..hud och ben, man kan se skelettet tydligt..stackars liten..där stod jag med min lyxmat till mina tjocka gottegrisar hemma i påsen..det gjorde så ont i mitt hjärta att se den Gråter jag tror det är en hona men har ej tittat efter..

jag gav bort all min mat i ett litet skyddat hörne mot väggen, hon åt försiktigt med glupskt med en rädd blick..

Vad skulle/skall jag göra?? Hämta en bur och locka in den dit för att sedan stänga och åka till veterinären för att avliva denGråter

Jag kan inte ta den… Vart ska jag ringa för det finns ju ingen djurensvänner här längre…för det visade ju sig inte vara djurens vänner utan djurens mardröm…snyft..

Vart ligger närmaste räddningspatrullen??

HJÄÄÄÄLPPP SNÄLLA !!!!!Gråter

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Tyvärr så tar de här djurkyddshemmen inte in då de har så mkt. Det man får göra är en egen insats om man ingen annan hjälp kan få fr djurskydd.

Man kan ju kontakta djurskyddet i kommunen om de vet ett sätt el någon som tar hand om övergivna djur i er kommun

Eller så kan du kontakta djurskyddet i Mölnlycke för råd o tips:

Göteborgs Djurskyddsförening

Mölndalsv. 6, 435 42 MÖLNLYCKE

031-88 88 80

Fax

031-88 88 81

E-post

goteborgs.djurskyddsforening@telia.com

Kittentotts
0

Fick precis reda på att en liten kattunge ska springa runt vårt hus, kan vara några veckor bara, inatt låg den tydligen under vår bil o sov i Carporten, vi får se om vi hittar den här mot kvällen, i så fall får vi ta tag i detta. Någon beskrev den som långhårig blandning, typ skogskatt, perser. Man blir så förtvivlat ledsen när man hör att man haft en ledsen liten bebis under sin bil inattGråterVad är det för grymma mäninskor? hur kan de släppa ut en så liten krabat över huvudtaget?

Marita-L
0

Finns inget här längre Carina tyvärr!!

Jag kan inte ta in henne, vågar ej. Döden står tyvärr som närmast på hennes lista just nu..så mager stackarn gick hukad med bakbenen. Jag vet att många bråkiga ungdomar håller till där på kvällarna så hon kan lätt bli misshandlad av dom..Gråter

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Kommunen som har hand om oss uppfödare och tillstånd kan tipsa om ev sätt man går tillväga.Det är detta jag menar med djurskyddet i kommunen, de va dem vi fick tillståd fr då vi skulle ta hand om vilda djur som harar fåglar mm när jag jobbade här i vår kommun, jag hade också nära samarbete med polisen i vår kommun. och så hade vi en egen veterinär som sponsor.

Om katten är så dålig som du beskriver så får man nog sätta ut en fälla som fångar in katten med mat, sen får man ta den t veterinären. Nä det är inte bra ta in en sådan katt i våra hem med uppfödning, de kan ha alla möjliga sjukdomar som vi inte ser med ögat.

Blå Stjärnan brukar ta emot avlivning av svårt sjuka övergivna djur, om de inte är så sjuka brukar de då jag jobbade ringa våra djurskyddshem, har hämtat både katter o hundar hos dem.

Marita-L
0

Ja och då får du betala 500:- för en avlivning..helt sjukt dom borde ju stå för sin del tycker jag ..som en hjälpande hand.

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Blå stjärnan i Göteborg tog inget då jag jobbade, de hade samarbete med oss.

Ja jag håller med om detta vore mkt trist om de ska ta betalt för hjälpa en katt som ingen ägerFundersam

Trini
0

Usch, jag lider med den stackaren. Att det finns så grymma människor, man kan bara inte förstå. Önskar att jag kunde hjälpa till. Hoppas att ni kan hjälpa den till veterinären!

Kram

Annkis54
0

usch
så tråkigt
håll oss uppdaterade Marita

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
0

Vi kan väl alla här på forumet eller iaf dom som vill ge en slant för avlivningen..det kan ju inte bli tal om nå stora summor då vi e ganska så många!Det är nog tyvärr den bästa utvägen för den stackarn!

Marita-L
0

God morgon alla.

Idag ska jag försöka hitta den lilla stumpan utanför affären..

Hör av mig under dagen/kvällen./ Marita

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Ja Marita vi kan samla ihop denna summan om du vill t avlivning om hon är så illa, tror säkert många är med på detta, mkt bra ide

/ Carina

Marita-L
0

Usch usch usch….har pratat med djurskyddet dom hänvisar till polisen eller djurens vänner i viskafors!!!! Polisen gör inget..kan inget göra som dom säger… ska man kontakta djurens vänner i Viskafors efter allt som har framkommit i tidningarna…falsk information säger djurskyddet i min kommun.

vem ska man kunna lita på?

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

lagen säger att om jag matar katten så tar jag på mig ägar ansvaret så då är det min skyldighet att ge den vård..ursäkta mig men…Skrikandes ingen fara bara lite vredes utbrott här…

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Ja tyvärr så är det så att då man matar dem skadar man mer, de ger då upp att försöka jaga själva efetr den stackars föda de ev kan finna, den väntar på maten istället som serveras.

Men sen kan man ju undra hur mkt denna stackare orkar jaga om den är så illa i skick.

Man får helt enkelt gå efter känsla också.

Finns ingen stackars person i ert samhälle som skulle vilja ta sig an en stackare? jag är ju en sån som skulle gjort detta om jag inte haft mitt katteri, man kan ju liksom sen leta hem om man inte kan behålla den lilla.

Djurens Vänner ja! hmmm säger jag bara! Den lever inte länge där.

Millan71
0

Synd att ni inte bor närmre! Här finns en männsika som tar hand om katter,carina berg heter hon,har ett katthem i smedjebacken,1,6 mil härifrån…

YvonneW
0

#15 Carina Berg tar inte emot skygga katter. Vänd er till ett katthem som tar emot skyggisar. Det finns en lista på "Hittekatter i fokus".

Marita-L
0

Honan vid affären gråter jag för..när jag var där och försökte få in den så kom nyfikna människor förbi för att titta…någon skrek på min att jag skulle låta den stackarn få vara för den bor där..jisses..vad skit jag fick..inte konstigt att ingen har gjort någon för den…

Mina tårar när jag åkte hem utan henne..HON ÄR DRÄKTIG säkert runt 4-5 veckan..på detta smala…Gråter dom hade matat henne med 3 stora burkar mat idag så hon var inte så hungrig just nu..människorna skrämde henne..

Hon är ändå inte livrädd men ändå vaksam och lättskrämd.
En farbror som säger att han har matat henne i veckor lite smått säger att han skulle försöka fånga in henne i morgon för hon låter sig bli klappad av honom sedan ska han ringa mig, så kommer någon från hitte katter och tar hand om den.

Jag gav henne hela burken i en skål under en buske där hon låg…jag känner mig så hjälp lös.. det ända settet att fånga henne är nog på den tidiga morgonen när torget är tomt av folk…

Sedan har den också fläckvis av hårbortfall och det ser ut som någon hade klippt bort hår längst in vid svansen..tomma runda fläckar på huvudet och lite varstans på kroppen..misstänkt ringorm i mina ögon..

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Ja den kan ha ringorm den stackarn om det ser så ut. Hoppas den snälla fabrorn tar hand om henne imorgon så hon kan få hem innan hon ska föda, annars har ni många vilda sen runt affären.

Tidlosa
0

Jag hoppas verkligen att det löser sig för stackars missemånskissemissan.

Jag kan inte rå över det, men blir alltid lika tårögd när jag läser om djur som far illa.

Lycka Till! Tur att det finns såna som du!

Annkis54
0

det låter ju som om det går liiite framåt i alla fall
skulle det utav NÅGON anledning behövas ekonomiskt stöd så är jag med på det som carina o Millan skriver
håller tummarna för henne..stackare..kallt ute o bebbar i magen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Jag har precis överlämnat en av kattungarna som hittades förvildad i Svaneholm..stackarn..syskonen har dött under de senast dagarna.. men nu är den på väg till Göteborg med en från hittekatterna.

Usch vilka dagar..fy..men honon är kvar ännu ..sedan finns det ju sååå mååånga där ute…tyvärr…

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

God morgon !
Min man tog bilen i dag så jag har gått en promenad…det ryktas om att djurens vänner ska fånga in henne om de inte redan har gjort det..någon har ringt.
Jag har ingen möjlighet att åka ner förren vid halv fem..

Vet ej hur jag skall kunna gå tillväga med detta nu..har ni några förslag?

Finns det verkligen ingen mer Viskafors bo här ute på forumet?? Eller någon Boråsare , rydboholmare som känner till Viskafors??

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Nu har kattslussen i Trollhättan ringt mig så jag väntar på svar från henne igen.

Men i såfall behöver katten omg veterinärvård och om den skulle kunna klara sig ..att man kunde behandla…så tar dom kanske över med att betala veterinärvården + sterilisering och då behöver katten isåfall åka till trollhättan efter det….

Men den får inte vara förvildad..
Så nu måste man fånga in den men..hur fångar man en katt som inte vill bli fångad som alla matar hela tiden?? Det går liksom inte locka in den..

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

#23 Har du någon jägare i din närhet? el kanske en distriktsveterinär?

Nämligen så att de brukar ha en så kallad fälla som de lurar in dem i med mat, den smäller sen igen och katten sitter inne i buren.

Min veterinär är jägare, så han erbjöd mig denna en gång.