Godmorgon 16/10

Brrrr så kallt det är dessa höstdagar, men man vänjer sig väl, lovat mig åka ner till Gekås nästa vecka för inhandla varm jacka o byxa för ha ute i naturen med voffsingarna och promenader.
Igår va en jobbig dag här hemma, jag satt mellan kl15-18 och väntade på om gubben skulle komma med ett koppel enbart i handen el hund med koppel.
Vår Kalle har ju haft sina sviter med eksem, nu har han inte fått behålla mat osv, så igår åktes det ner t Veterinären för ta prover o annat, visade han har fel på sin lever, så nu ska han gå på Id mat den tid han kan leva med oss, vi vet inte hur länge, det vi vet är att när bajset som idag är gult ändras t vitt är slutet nära
Ja det är alltid lika jobbigt, men sen att få en hund vila mkt, inte gå ut mer än nödvändigt, grannarna tror ju man är lat då man öppnar altandörren
Idag har jag en lugn dag, gjorde allt jobbigt igår med tvätt handling mm, tror jag ska ta en promenad t staden vår som tar 10 minuter gå bara, så mysigt flyttat fr landet så man kan vandra till roliga mål.
Hoppas ni får en bra dag!
/ Carina
Godmorgon!
Här är det inte så kallt idag, bara åtta grader. Hoppas du kan mysa med vovven ännu en tid! Det är inte roligt när djuren är sjuka.
Ha´en bra dag önskar
Elisabet

Go´morron Carina & alla andra!
Ja här i gävle e d en gråtrist, mulen regnsjuk, morgon!
Vi i Harlibrie´s sänder massor av krya på dig kramar till Kalle & vi förstår hur jobbigt Ni har det nu!
Idag så ska vi ha kvartsamtal med Charlie & efter detta så ska pojkarna utöva sin favoritsport…down hill! Detta går ut för att man tar skitliften upp för det som normalt är en skidbacke när föret finns *ler* sedan så tar man sin mycket märkliga cyckel, som är förstärkt både här & där; sedan så "kastar" man hjärtat före *S* rakt ut för berget & försöker cykla i kapp detta! Å kan ni förstå att förutom att det är en brant, brant, brant backe så har de dessutom byggt diverse vansinniga hopp me….
Nedanför står mamman, kämpandes för att inte vrålka ut -" va försiktig!!!!!!!! Hjärtat mitt brukar "hoppa hinderbana" bröstet på mig, men i o m att grabbarna ahar avkrävt mig löftet; att ska jag vara där…då måste jag se cooool ut
….så jag "biter i hop"
& äter choklad & smågodis hysteriskt
Jag brukar försöka låta Mats sköta detta med down hil, jag gillar lugna & harmoniska sporter som ishockey bättre 
men idag så ska vi grilla korv å äta detta som middag, för våran helt nyinköpta induktionshäll "pajjade" igår
& vi får hem den igen på torsdag!
Barnen e jätteglada för De kom på att då kan vi äta korv å gå på resturang nästan hela veckan!
Ha en bra dag nu!
Kramar!
Tina

Godmorgon
Här i Trelleborg har vi +13, svag vind, uppehåll, ja det är en härlig höstdag.
Vad tråkigt med Kalle, det är alltid svårt när ålder och sjukdom kommer. Vad grannarna tycker och tänker ska du inte bry dig om. Gör vad ni anser är rätt.
Ha en bra dag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#1 Ja jag hoppas han kan få leva lite till, han är 8år idag.
#2 Jag skulle vilja vara med se dig Tina idag, phu phu säger jag bara.
Att se sina barn uföra sporter kan ibland få en att skrika, så gjorde jag då Anna blev lyft i Teamåkningen på isen i vintras på en tävling, efteråt åkte hon mellan benen på en av de 24 tjejer i teamet, lovar det går fort, man är ju rädd de skär upp handleder, hals mm, men lillebror han står wooooow va häftigt
God morgon från en regnig dag i Viskafors.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Här i Piteå är det fuktigt och disigt, litet duggregn också! Ganska varmt ute, ca +7 grader nu.(vi har ju haft minus några dagar)
Harlibries: Skitlift och skitbacke
hihi…är det en gödselhög de åker i? haha….
Min pojke har börjat spela hockey, så igår var det träning. Man blir förundrad över hur fort de lär sig och utvecklas
Är jättekul att se dem fightas på isen. På fredag har de sin första träninsmatch inför den kommande cupen "Björnligan".
Kittentott: 8år är en bra ålder för en Shäfer, de brukar tyvär inte bli så mkt äldre än så. Visst finns det de som blir det….men genomsnittsåldern brukar ligga kring 6-7år! Så ta vara på den tid han har kvar med guldkant! ÄR ju så myyysigt med gamla hundar, de förstår precis allt man säjer och kan alla rutiner m.m. Håller tummarna att han får må bra med nya fodret!
Amarula: Vilken tur ni fick ha toan ifred då!
Jag har nämligen varit med om att vara höggravid och vara tvungen att använda en husvagnstoalett!!!! Våra avloppsrör pajjade en påskhelg för ca8 år sedan…och hela källargolvet var tvungen att bilas upp!!! så källaren såg ut som ett bombat Sarajevo! Så vi hade inget rinnande vatten på 1 vecka!!!! Det var en pärs

#7 Bullan jag kan bara säga hahahahahahahahahahaha…
…kan du tro att jag missade detta stavfel *ASG* nu hade jag tur att jag hann att ändra i texten ovan! Kul va d iaf! 

#4 Carina då vet du precis hur jag känner mig…*ler*

Godmorgon från Östelen.
En grådisig morgon som förhoppningsvis går över till en dag med lite solsken.
Farliga sporter ger mammor hjärtsnörp.Jag är tacksam att dottern lever även om hon fick sluta med galoppen.Tror dock inte att hon känner likadant än.
Mina vildbasare håller på att riva det mesta här.Härligt när det är full fart.
Ingen Tv mer än en dansk kanal.Funkade inte med digitalboxen men vi ska få hjälp så småningom.
Ha en bra tisdag //Sylvia

Godmorgon allihop

#7 Ja det är en bra ålder, det vet vi allt
Han ser ut som en valp ändå, bara munnen som är grå
Och han förstår så mkt i ord att vi får viska hans namn el ord som han förstår, annars kommer han springades, va ska vi gå ut, el vad ville ni mig? En klok kille som är både klyftig,lydig och smart
#8 Japp jag vet hur du känner dig Tina

#9 *ASG* nä den e rätt gammal & skrotig så d kan ja iaf stå för… hahahahahahhah
Ja e såååååå "kringkring" så ja va kan ja säga
…skrattar iaf gott nu!!!
Kan du tro att detta har kickstartat
min dag
…tror jag ska ta för vana att alltid starta dagen me att "gapflabb"
Kramar i massor!
Tina