Perser iFokus

Perser

Etikett: 09-hälsa-beteenden
Läst 554 ggr
amarula
0

Dino till veterinären

På tisdag ska Dino till Strömsholm för ny operation på ena ögat (entropion) tredje gången gillt hoppas jag,han ska också kastreras i samband med operationen så slipper han ju bli sövd en extra gång för kastrering

Britt-Marie

Kittentotts
0

Hoppas operationen lyckas denna gången för honom, det är bra du tar kastrering samtidigt så han slipper sövas för mkt. Pussa på han fr kittentott´s som tycker detta är så trist det han får utstå

/ Carina

Millan71
0

lycka till

Marita-L
0

Stackarn…hoppas allt går bra och att det är sista gången han får gå igenom detta.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Ja…lycka till och hoppas som sagt, att det blir bra denna gången!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Trini
0

Jag håller tummarna för att det denna gången skall bli helt bra!!!

Lovebuffen
0

Här hålls också tummarna för honom!!!

amarula
0

Tackar alla som önskar Dino lycka till ,jag hoppas att det blir sista gången (eller åtminstånde på ett bra tag) hans först operation va bra i ca 1/2 år och det ögat är bra nu efter andra operationen.

Kramar från Dino till er

Annkis54
0

Vi håller oxå tummarna för dino

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

amarula
0

Tackar så mycket jag skriver och beerättar hur det går på Tisdag

manbukten
0

Hoppas det är den sista, stackars liten.

Tessan73
0

Håller alla tummarna jag kan nu för att allt ska gå bra.

//Tessan

amarula
0

#10#11 Tack ska ni också ha, jag håller tummarna med

amarula
0

idag har vi vart i strömsholm från 9,45-17,30 så nu är han opererad han ser nu lite lustig ut lite svullet och rakat han ser ut som han har gått en boxningsmatch, Vi hoppas på bättre resultat denna gång ska tillbaka om 14 dar och ta stygnen. Han kastrerades ju samtidigt men när vi kom hem så kom ju tjejerna fram och sniffade på honom och va gör han jo han försöker porra men det är ju lite tidigt att förstå att det inte funkar.

Hälsningar Britt-Marie

manbukten
0

Kan bara tala om att tre veckor efter katrering är det fullt möjligt att det ligger rester kvar.

amarula
0

Ja men det är ingen som löper dom går på p-piller han ville väl bara prova om det gick men det är ju bra veta

Trini
0

Skönt att op har gått bra!

Jag hade många kaniner när jag var liten och kastrerade en hane en gång för att de skulle kunna ha sällskap av varandra och sitta i samma bur, han och en hona. Han fick förstås vara själv tills det läkt helt, men sedan när de bodde tillsammans, så höll de igång *som kaniner* periodvis, vilket uppskattades av båda, men det blev ju inga barn och de var friska och glada båda två. Fick kanske mer ut av livet än ett vanligt kaninliv kan jag tänka :) Hon blev inte skendräktig heller honan, konstigt nog…

Lycka till nu med Dino!!

amarula
0

#14 frågade veterinären hur länge det finns levande spermier efter kastrering och hon sa att dom är döda efter ca 24 timmar

#16 Tack Trini. dino ligger här och spanar på tjejerna sen går han fram och försöker men han har ju tratt på sej så han blir lite frustrerad så då går han där ifrån

manbukten
0

Många olika bud beroende på vart man vänder sig. Men spermier överlevar längre än 24 timmar. (kanske är det utanför kroppen) Har aldrig hört den förut. Men det spelar ingen roll, du gör som du vill och det äter ju p-piller tjejerna. Slut diskuterat

simzonites
0

Vad jag har lärt mig så kan en hane bli pappa i upp till 14 dagar efter kastrering så ta det försiktigt så han inte parar upp dina honor!

/Lotta

Ellinor Johansson
0

# 19 Jag vet att de kan det.

manbukten
0

#19 och #20 Tack

Annkis54
0

#20 hehe..av egen erfarenhet ellerCool
nån måste ju ha varit med om det

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Ellinor Johansson
0

Japp passade min kompis lilla bonnis pojke efter kastreringen, och 14 dagar framåt. Han kastrerades samma dag som han kom till oss ( det var villkoret för att vi skulle kunna passa honom hemma hos oss). Jag tror att han kastrerades vid 8 eller nio månader. Det är säker 25 år, sedan ungarna (två kullar) blev iallafall jättesöta alla korthåriga

Annkis54
0

hehe
fär ser man

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se