Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 719 ggr
Trini
0

Rosa/röda spenar nu!!

Nu har Zeldas tuttar skiftat färg :) Wiii, vi tror verkligen att hon är gravid nu!! Det är så spännande. Vi tror det blir jättefina barn mellan henne och Krumben. Min andra katt som vi inte trodde blev parad, har faktiskt börjat visa någon nyans också, men det är klart osäkert..vore så kul om de kunde bli mammor samtidigt :)

Krumben har blivit lite, eller ganska mycket, otålig nu, när han inte får para! Finns det något man kan göra för att lugna honom? Han är duktig annars, kissar bara på lådan, har aldrig gjort någon sprayning så han var verkligen strilfri som uppfödaren sa!!  Han har ett toppen temperament annars, är kelig som bara den, stryker sig och hoppar upp och lägger sig bredvid oss i soffan, liksom våra honor. Det är jag så glad för, för vi vill ju att det ska bli lika glada och goa kattungar, och det finns det alla förutsättningar för att det skall bli :) *Längtar*

krasivis
0

Åhh vad roligt!!! Jag gläds verkligen med dig, hoppas att det ska bli vackra o goa´ kattungar!! Lycka till!!!/Elisabet

Cajza
0

Det är bara att hålla tummarna för dem båda och hoppas att de är dräktiga båda. Förstår att du längtar, det finns inget som är så ljuvligt som kattungar och att få vara med från början// Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annkis54
0

ofta kan det vara så att de får "mersmak"
låt det gå ett tag o se om han lugnar ner sig

annars kan man ge p-piller o se om det funkar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
0

Grattis,håller tummarna för dig! Ja det där känner man igen med hanens beteende!Min är oxå otålig o jamar o grejar o försöker våldta min lilla tjej på snart 5 månader…hehe nejdå men nästan…jag har då inga tips man kan göra mot det men har någon annan det så blir även jag tacksam för det!!!

Marita-L
0

efter han har parat så…så måste han ju ropa ..kanske finns det fler eller kanske det finns någon underlägsen hona där som inte hörs..Glad Han stillar sig snart men om man kan så kanske han behöver ha lite semester en liten stund. Ju större yta dessto mer ropande och lockande efter fler honor = får ingen ro.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Trini
0

# 5, Han skulle kunna vara i vårt sovrum ensam, det är stort där, men det känns inte så snällt tycker jag…Han jagar inte direkt upp sig eller verkar stressad och springer omkring eller så, han sover mycket och är lugn också, men han är ganska hrm, harkel… ja ni vet :)  Han kanske tror att han har missat någon, som du säger, hi hi!

#4 Har du också köpt en vuxen hane eller har han fått växa upp hos dig? 

# 3, om man skall ge p-piller, vilket skall man ta, gestapuran, promon? Vad ger ni.. Jag har inte behövt köpa till mina honor än, men skall ge dem när de har fått kattungar en gång så att de inte får för tätt mellan kullarna.

Tack för tipsen!

Millan71
0

#4 jag köpte honom när han var 13 månader;)

Millan71
0

Jag menar förståss#6    hehe har nog suttit här för länge idag…börjar bli lite vimmelkantig…hihi…