GODMORGON ONSDAG
Godmorgon från "södern"
Ännu en mörk morgon, det känns lite jobbigt att stiga upp. Vi har uppehåll, vindstilla och 10 +. Idag ska vi fotograferas på jobbet, gruppfoto på barn och personal, enskilda på barnen och på oss. Hoppas det går bra, några barn brukar bli rädda och skrika.
Ha en trevlig dag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
God morgon från Viskafors!
Här är det regn i luften och vi har 6+. Ska snart köra mina barn till skolan. I dag händer det inte så mycket här utan ska ta det lite lugnt.
Cajza hoppas det går bra på fotograferingen i dag.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Lycka till cajsa,såå du e förskolelärare?Mina barn har tagit sina fotograferingar redan i slutet av sept.Min dotter var väldigt svårflörtad tydligen;) Själv har jag torkat kiss igen;( Min hona har börjat kissa lite överallt! Var till veterinären o han hittade inget fel på henne,undrar varför hon gör så här?? Jag fick ju köpa henne från hennes gamla hem för att hon inte trivdes med så många katter som hon hade..kissade inte här i början men började med det när jag köpte min hane och min lilla Arwen…Dom har ju bott ihop ett bra tag så dt borde ha släppt nu,detta med revir…hon hade tydligen aldrig kissat där hon kom ifrån utan visat sitt missnöje på andra sätt,vet inte vad jag ska göra snart! Ingen kul med kattpiss,eller vad säger ni??Älskar ju henne men orkar snart inte mer!!

#2 Även honor kan märka revir och en katt kan också visa sitt missnöje genom att kissa. Just nu har jag en hona (ha löpt)instängd tillsammans med kattungar och mammakatt och hon kissar utanför lådan och "glor" surt på mig. Vet även någon hona som markerar inför ett löp. Hoppas det går över // Karin
Karin

Godmorgon Honor kan också märka revir. Hom markerarantagligen att hon är herre på täppan. eftersom hon inte trivdes med många, så talar hon om sitt missnöje. det kan gå över om hon får den status hon kräver. Men kolla också var hon kissar det kan tala om varför. Du får bli analytiker och detektiv
Mona

Godmorgon från ett mulet Göteborg. Termometern står på drygt 9 grader men det är rått i luften. Blir ju gärna så här på västkusten när hösten kommer. Precis som Karin så har jag också en arbetsdag framför mig. Dock ingen fotografering :) Vi slipper det på kontoret. Ha en bra dag alla. /Ingela

#4 hon är ju redan herre på täppan här…hon kissar i sängarna,på soffan…en kväll när jag låg på soffan o tittade på tv så kom hon o skulle gosa trodde jag men istället så kissade hon på mig o halva soffan!!? Jag hade in henne i min sons rum o där kissade hon i hans säng!det var bara hon där! Soffan e helt ny så där kan det inte lukta nåt heller…förrän nu då;( jag vet att honor oxå kan lägga revir men det borde gått över nu,har ju haft henne sedan i början av april..kanske hon borde vara en ensamkatt?

Godmorgon allihop!
Jag hoppas det går bra med fotograferingen Karin, detta har vi redan avklarat i Kungsbackas skolor. Måste vara kul jobba på dagis, dottern min fick fast jobb på en ny förskola som öppnar 5/11 i Kungsbacka.
Ska själv ta mig en promenad t stan idag tänkte jag, stanna vid ån o titta på ankorna(som pojken kallar dem)en av dem kallar han Annki hon är vit.
#6 Tycker synd om dig gällande honan.Detta låter som ren protest om jag får säga mitt. Tveksam på detta går över om du inte som Mona säger verkligen går in för vad som är fel.
Jag har haft en hona som gjort precis det du beskriver:
kissar i sängarna,på soffan…en kväll när jag låg på soffan o tittade på tv så kom hon o skulle gosa trodde jag men istället så kissade hon på mig
Fast hon kissade på dottern min. Detta började då min dotter blev tonåring och mer rörlig, hon hade inte all den tid sitta med katten här hemma som hon gjort innan. Kan säga att vi flyttade henne ett tag hem t dottern o pojkvän för se om det gick över, men hon bajade o kissade värre än innan. Jag tog hem henne igen, idag är allting bra, men förändringar då pissas det direkt. Och jag har henne vid mig varje kväll gosandes, skulle jag be henne gå undan el ner fr sängen då är jag 100% hon går kissar i ren protest. Jag har kastrerat denna tjej, kan säga det blev bättre, nu kissar hon mkt sällan, då det händer på en speciell stol jag plastat in. hon har förstört 4-5 soffor, ett antal par sängar, ja många har undrat hur jag stått ut, men dottern min älskar denna damen, och hon är mkt speciell och smart egentligen.
God förmidda' på er :-)
Här var det till att skrapa bilrutor i morse då jag skulle skjutsa Saga till dagis, brrrr, det var 0 gradigt ute och gräsmattorna vita!
Katterna mår bra, två av mina honor löper varav den ena alltid vill kissa på andra ställen än där det ska vara…… Det är nog ganska vanligt tror jag. Fördelen med hennes löp är att hon accepterar hundarna till 100% dom får till och med smånagga i hennes päls och den blir ju helt underbar, hon är nämligen långhår !! Vilka tovor det blir! Kammen är framme flera gånger om da'n. Den andra honan är lugnare och låter väldigt ynklig då hon löper, det är hon sam är mamma till kullen jag har hemma nu.
Kissungarna ska iväg till veterinären i kväll för första vaccinationssprutan. Får då se hur dom tycker att det är att åka bil.
Ha en bra fortsättning på dagen allihopa!
/Sussi

#6 kissar hon på dig kan det vara en orolighet att förlora första platsen hos dig. I sängen är också ett tecken på "min mamma". Det är så du får gå till väga. Precis som kittentotts säger brukar kasrerong hjälpa, men inte alltid fullt ut i vissa fall. Men det handlar också om att i rätt ordning ta in rätt individer. En liten vetenskap i sig. Har inga själv som gör detta men skulle jag få en skulle jag nog fundera på omplacering så småningom. Men låt henne få ett år. Fick in en illa behandlad cocker en gång. Det tog ett år att få bukt på henne. Två gammal tik och sex hem. Suck. Men efter 1 1/2 år fick hon flytta som en harmonisk hund pga min oro för hennes epelepsianfall kunde bli svårt igruppen. Ville inte utsätta henne för risken. Så försök ett tag till ska hålla tummen
Lycka till Mona

#1, 2, 5, Fotograferingen gick jättebra, alla barnen var glada och satt "fint" hos oss. Även de enskilda fotona gick, kan ni fatta, många av "våra" barn är bara runt ett år. Lite strul blev det med personalfotot, vi fick vänta tills alla barnen sov.
Fortsatt trevlig onsdag // Karin
Karin

#9 har oxå tänkt den tanken att hon kan vara orolig för att mista första platsen hos mig men att hon sedan kissar i min sons säng oxå? har även bajsat ner hans skinnfåtölj…jag skulle gärna vilja behåla henne då jag älskar alla mina kater men har tyvärr inte råd att köpa nya madrasser o soffor hela tiden!!Tror inte att omplacering heller är någon ide,om hon sedan fortsätter med sitt beteende där??ska prata med veterinären igen ang sterilisering men hon är ju dock över 3 år nu så undrar om det blir bättre ens då…vill inte att hon behöver flytta från hem till hem heller…OH vet ingenting faktiskt ärligt talat….Ibland önskar man att man inte hade ngr känslor i kroppen;(