Toa utan lock
Jag börjar tröttna på dessa lock att plocka bort. Jag har tre lådor hittills och tycker att det är ett jobbigt moment att hålla på med, då faktiskt utmockningen ur lådorna tar en del tid per dag. Sedan undrar jag hur mycket locken verkligen hjälper mot tex lukt. När man har en riktigt bra sand så luktar det ju inte ändå, annat än när de just gjort ifrån sig, och då vore det bra om det var väldigt lätt att plocka bort direkt, utan att behöva trixa med locken. Inte för att det är spec svårt, men det är som sagt, ett extra moment.
För sprättandet skull, om man har katter som gräver så hjälper ju locken förstås, men finns det inte lådor med jättehöga kanter? Jag minns att det fanns ett inlägg här för länge sen om en toa utan lock som skulle vara superbra och stooor :)
Vill helst dra ner på antalet lådor och ha jättestora, typ två stycken, och då utan lock. Vad tror ni? Någon som kommer ihåg den lådan jag syftar på?

Har några vänner som andvänder Babybadkar

Det går även köpa mkt fiffiga förvaringslådor i plast på ex Rusta…de har dessutom litet högre kant, så sanden stannar kvar om än de ska gräva om ordentligt i lådan:) Billigt också!
Finns i mååånga storlekar och färger!
Ah, smarta ideer!
Nu har jag dock äntligen hittat inlägget, och det var Furba toaletten !
Hon som har recenserat den tycker den är toppen, vad tror ni?
http://katter.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=73b8b7b5-8ee2-49c9-9e2a-91a4dd585160
Det vore ju toppen att slippa gräva runt, för det händer ju rätt ofta att man råkar gräva sönder en klump och så blir det liksom små sönderfall som är så svåra att få upp…

Jag har peewee kattlåda med pellets och ja tycker de är superbra. Luktar inget kiss och bajset kastar ja rakt i toan med en gång…. superlätt att använda och dryyygt. Väldigt billig i längden.
#3..jag har haft en sån..o trodde att det skulle vara lätt att "sila" ut kissklumparna..men hela lådan som du lyfter då är ju tung..o så ska man ha kraft att skaka den så att sanden rinner igenom
inget för mig
jag gav bort den??
stora lådor med hög kant tror jag på…om man bara hittar en låda som har raka kanter inuti..så att det inte finns några skarvar eller dumma kanter som sanden fastnar i
de jag har sett hittills har haft dessa dumma kanter
taken på lådorna har jag tagit bort själva fästanordningarna till så att det bara är att lyfta av de
håller ju en hel del sand kvar i lådan