Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1014 ggr
Tindra-choklad
0

Sköldkörteltumör???

Hej!

Jag jobbar med en dam som personlig assistent, och hon har en katt som är 13 år gammal.Idag fick vi åka till veterinären för hon var så konstig.När de tog blodprov på henne, så visade T4 att det var ÖVER 8 i provsvaret, och då ska ni veta att veterinären sa att labapparaten BARA kunde räkna till 8Förvånad……..

Nu blev både damen och jag både chockade och oroliga!!!

Veterinären gav henne 3 alternativ…

1.Medicin 2* per dag resten av hennes liv..

2.Medicin 3 veckor och sen ev operation om värdena sänkts…

3. Avlivning inom snar framtid ev idag…

Hon valde just nu tabletter i början, tills vi får se om hon tar det…

Men har nån varit med om detta och hur gjorde du/ni????

Marita-L
0

nhää usch vad tråkigt..Ledsen Men 13 år då börjar dom bli lite gamla och då dyker tyvärr sjukdomarna upp.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Har varit med om en hund som fick tumör i sköldkörteln. Det slutade tyvär inte bra:(

Hoppas att kissen börjar må bättre på medicinen! Men som sagt, 13 år är ganska gammalt.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

[Guardians]
0

Har haft en med inflammation i sköldkörteln, inte heller det slutade bra.

Tindra-choklad
0

Ok..TACK för era svar…Ska jobba imorgon med..vågar INTE säga den EV utgångenGråter

En såååå söt katt som hon har!! Men som sagt..Hon är 13 år gammal, och då kommer ju TYVÄRR sjukdomarna på det…

Hoppas iallafall att personalen nu kan hjälpa henne med medicinen då de jobbar…Jag kan ju inte åka dit varje dag, och själv är hon för handikappad för att klara av detLedsentyvärr…

Tack igen för er hjälp…

Kram Sanna

Annkis54
0

hoppas allt går bra för damen o katten

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tindra-choklad
0

Hej!

Idag var jag på jobbet igen och fick naturligtvis frågan om jag hört nåt från denna sajt..

Ja, jag kunde ju inte ljuga, eftersom hon ju är sjuksköterska i grunden…Så även hon FÖRSTOD ju vad som EV skulle komma…

MEN!!!!   Katten var såååå duktig och tog medicinen UTAN att vi behövde ens "tvinga" henne…Vi stoppade det LILLA pillret i maten och hon åt såå glatt…

Nu kan vi bara vänta och se vad som sker…Veterinären sa att hon skulle göra detta i 4 veckor och sen ev operation…

Tack för era svar…Mvh Sanna

Annkis54
0

vad gott Sanna
nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra
Oavsett hur lång tid de har kvar tillsammans så hoppas vi på kvalitets tid…o inte liv till varje pris..
ja du vet vad jag menar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se