Godkänt av kommunen!!!!
VÄLKOMMEN I GÄNGET Tina
var väl inte så farligt va hehe
Grattis vad kul !!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Grattis så kul!!!!
En liten fråga bara hur gör man för att "få ett besök ang sånt tillstånd"??

#1 nä d va inte alls särskilt svårt eller så *ler* men guuuuuuu va nervös jag va då….å för vad*S* Mona, djurinspektören va jättego & trevlig….& hon kramades me alla missarna å vovvarna å mig me *ler* hon tyckte kattgården va kanon å vi fick jätte-mycke beröm *ler*
#2&3 tackar så mycke´ Ja vi e så glada!
#4 Tack! Jag gick ut på kommunens hemsida å laddade ner deras ansökningsblankett ang djurhållning. Sök på §16 på din kommuns hemsida. Sen så ringde jag djurinspektören å bad henne komma å utföra en "inspektion" *ler*
De e inte alltid man behöver ha det, reglerna står på kommunens hemsida me! Vi känne att d va viktigt för oss, bla för att visa att vi bedriver en seriös avel å att våra djur & vi mår bra tillsammans *ler*
Kramar!
Tina

Visste ju att det skulle gå vägen,ingen har ju så fina katter som du,Tina!Och så fint ni har gjort för de fyrbenta i ert hem.)LYCKA TILL o GRATTIS i moassor(Det e ni värda;)

Grattis Tina
Ja som tidigare skrev, välkommen i gänget. Hur mycket ska du betala för ditt tillstånd? Hos oss i Trelleborgs kommun kostar det 2400 kr. och det ska sökas om igen efter 5 år // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#6 Tack Marja, du e go´ du
Pussa lite på missarna från "gammelmatte"
#7 Tackar, tackar *ler* Djurinpektören i vår kommun sa att d va olika taxor…iom att vi både har hundar å katter å sökte dels för att "hålla djur" dels för att bedriva avel så skulle hon kolla upp detta. Så jag vet inte riktigt va d blir ännu
; men för oss spelar detta inte så stor roll
. Detta känns lite som att fått "djur-körkort" å för oss e d värt jättemycke *ler* Vet att taxorna & reglerna varierar från kommun till kommun
…jag lovar att återkomma ang detta
#4..om man har mer än 10 katter eller fler än 3 kullar per år så ska man ansöka om tillstånd
när jag sökte mitt tillstånd så gjorde jag en artikel om det till vår tidning..(KKN`s) o då jämförde jag lite olika kommuners priser
här kommer de jag fick kontakt med
*Strömstad: 2100:- *mbn@stromstad.se
Tanum: 2640 :- info@tanum.se
Vänersborg: 1500:- eva.goransson@vanersborg.se
Uddevalla, Lilla Edet o Lysekil: 1625 :- kommunen@uddevalla.se
Vi har ej tidsbegränsade tillstånd utan de gäller så länge DU bedriver verksamheten på samma fastighet.
Göteborg: 3200:- e-redaktionen@stadshuset.goteborg.se
Kungälv: 1500:-. kommun@kungalv.se Prövning av ansökan om tillstånd att yrkesmässigt eller i större omfattning hålla, föda upp, upplåta, sälja ellet ta emot katter för förvaring eller utfodring kostar 1500:-.
Om verksamheten bedöms som kommersiell blir tillsynsavgiften 2 250 kr/år och i annat fall debiteras 750 kr för varje utförd tillsynstimme.
Mölndal:1500:- molndals.stad@molndal.se

Grattis Tina!
Här i kungsbacka kostar tillståndet 1600:-

Grattis grattis

grattis!!
//Jeanette

Välkommen i gänget,visst är det en skön känsla
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tack till ER alla & visst e detta en skööööön kännsla *ler*
Så bra som jag mår nu, det har jag inte gjort på säkert 17 veckor 

Kramar i massor!
Tina
GRAAATTTISSSS tina! Självklart att det gick bra. Du har så välvårdade djur som mår super. Å så mysigt och väkomnande hem.. Ha en bra helg å massa kramar
Grattis Tina! Va skönt att få "papper" på det.

/Lotta
Grattis!! Skönt att ha det avklarat :)

STOOORT GRATTIS!!
Förstår att det måste kännas jätteskönt!