Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1218 ggr
Harlibries
0

Godkänt av kommunen!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så hade vi besök av kommunens djurinspektör ang §16!

Jag e så otroligt lycklig å glad för numera så har vi kommunens tillstånd att ha katteri & kennelSkrattande & att bedriva avel & uppfödningSkrattande

Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippppppppppppppppieeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!

Kramar i mängder!!!!

Annkis54
0

VÄLKOMMEN I GÄNGET Tina
var väl inte så farligt va hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SussiF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett stort grattis från oss i skogen :-)

Marita-L
0

Grattis vad kul !!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Dolleminas
0

Grattis så kul!!!!Skrattande

En liten fråga bara hur gör man för att "få ett besök ang sånt tillstånd"??

Harlibries
0

#1 nä d va inte alls särskilt svårt eller så *ler* men guuuuuuu va nervös jag va då….å för vad*S* Mona, djurinspektören va jättego & trevlig….& hon kramades me alla missarna å vovvarna å mig me *ler* hon tyckte kattgården va kanon å vi fick jätte-mycke beröm *ler*

#2&3 tackar så mycke´ Ja vi e så glada!

#4 Tack! Jag gick ut på kommunens hemsida å laddade ner deras ansökningsblankett ang djurhållning. Sök på §16 på din kommuns hemsida. Sen så ringde jag djurinspektören å bad henne komma å utföra en "inspektion" *ler*

De e inte alltid man behöver ha det, reglerna står på  kommunens hemsida me!  Vi känne att d va viktigt för oss, bla för att visa att vi bedriver en seriös avel å att våra djur & vi mår bra tillsammans *ler*

Kramar!

Tina

Millan71
0

Visste ju att det skulle gå vägen,ingen har ju så fina katter som du,Tina!Och så fint ni har gjort för de fyrbenta i ert hem.)LYCKA TILL o GRATTIS i moassor(Det e ni värda;)

Cajza
0

Grattis Tina

Ja som tidigare skrev, välkommen i gänget. Hur mycket ska du betala för ditt tillstånd? Hos oss i Trelleborgs kommun kostar det 2400 kr. och det ska sökas om igen efter 5 år // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Harlibries
0

#6 Tack Marja, du e go´ du Glad Pussa lite på missarna från "gammelmatte"

#7 Tackar, tackar *ler* Djurinpektören i vår kommun sa att d va olika taxor…iom att vi både har hundar å katter å sökte dels för att "hålla djur" dels för att bedriva avel så skulle hon kolla upp detta. Så jag vet inte riktigt va d blir ännuFot i munnnen; men för oss spelar detta inte så stor rollFörvånadSkrattande. Detta känns lite som att fått "djur-körkort" å för oss e d värt jättemycke *ler* Vet att taxorna & reglerna varierar från kommun till kommunFundersam…jag lovar att återkomma ang dettaGlad

Annkis54
0

#4..om man har mer än 10 katter eller fler än 3 kullar per år så ska man ansöka om tillstånd

när jag sökte mitt tillstånd så gjorde jag en artikel om det till vår tidning..(KKN`s) o då jämförde jag lite olika kommuners priser
här kommer de jag fick kontakt med

*Strömstad:  2100:-   *mbn@stromstad.se

Tanum: 2640 :-  info@tanum.se

Vänersborg: 1500:- eva.goransson@vanersborg.se

Uddevalla, Lilla Edet o Lysekil: 1625 :-  kommunen@uddevalla.se

Vi har ej tidsbegränsade tillstånd utan de gäller så länge DU bedriver verksamheten på samma fastighet.

Göteborg: 3200:- e-redaktionen@stadshuset.goteborg.se

Kungälv: 1500:-. kommun@kungalv.se Prövning av ansökan om tillstånd att yrkesmässigt eller i större omfattning hålla, föda upp, upplåta, sälja ellet ta emot katter för förvaring eller utfodring kostar 1500:-.

Om verksamheten bedöms som kommersiell blir tillsynsavgiften 2 250 kr/år och i annat fall debiteras 750 kr för varje utförd tillsynstimme.

Mölndal:1500:-  molndals.stad@molndal.se

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Grattis Tina!

Här i kungsbacka kostar tillståndet 1600:-

manbukten
0

Grattis grattis

nettan123
0

grattis!!

//JeanetteSkrattande

englagirl
0

Välkommen i gänget,visst är det en skön känsla

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Harlibries
0

Tack till ER alla & visst e detta en skööööön kännsla *ler*

Så bra som jag mår nu, det har jag inte gjort på säkert 17 veckor FlörtFörvånadSkrattande

Kramar i massor!

Tina

McLaren
0

GRAAATTTISSSS tina! Självklart att det gick bra. Du har så välvårdade djur som mår super. Å så mysigt och väkomnande hem.. Ha en bra helg å massa kramarGlad

simzonites
0

Grattis Tina! Va skönt att få "papper" på det.

/Lotta

Trini
0

Grattis!! Skönt att ha det avklarat :)

Lovebuffen
0

STOOORT GRATTIS!!

Förstår att det måste kännas jätteskönt! Glad