Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 629 ggr
Millan71
2007-10-04 23:10
0

hemsk matte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var tyvärr tvungen att omplacera min hund då hon jämt jagade mina katter…inte bara lekfullt utan katterna blev mkt oroliga och stressiga,min lilla katt fick t.om ögoninflammationer och ville inte komma fram…De säger ju inte ifrån ju…så min hund höll på att jaga dom nästan till döds…var tvungen att ta ett beslut nu då förmodligen en av mina honor även är dräktig och behöver lugn o ro…Valde katterna och ni skall bara veta hur mkt skit jag fått för det!!!Helst på vissa hundforum jag VAR med i…Nån t.om mejlar anonymt en massa hot o konstigt…kommer aldrig mer att ens fråga om råd är det gäller VISSA hundforum där man blir lynchad på en gång…tur att ni inte är sånna på deta forum,en kanon sida! Är jag en dålig människa för att jag valde att katterna skulle få lugn o ro? Skulle jag omplacerat alla mina katter bara för att hunden var som hon var,tror att även hunden fick det bättre utan katter…Verkar så när jag pratar med de nya ägare som inte har andra djur….Usch har så dåligt sammvete…

Kittentotts
2007-10-04 23:31
0

Detta är väl ett beslut vi alla får välja själv om man ska omplacera en individ

Jag brukar säga som så här, då vi skaffade minsta vovven som nu är 10 månader snart så sa vi om det inte kommer lugna sig och hon hetsar katterna så kommer vi ju bli tvugna omplacera henne. Katterna bodde ju här först.Men jag hade nog haft svårt säga så då vi har en Schäfer på 8år om det inte fungerat mellan han o katterna, för han va först inne den dagen då katterna kom. Men vi startade försiktigt, han älskade katterna, och vår lilla Kajsa är nu äntligen lugn med.

Så det jag säger är väl: Va katterna först el sist? 

Alla mina djur betyder lika mkt, men man får ibland ta beslut som omplacera en katt, och detta vet ju alltid familjen bäst som katten bor hos vad som vore bäst, tog ett exempel.

Ingen har rättigeheter döma dig i ditt beslut heller!

Ta inte åt dig om du klarar, Denna värld är hård!

Annkis54
2007-10-05 02:15
0

man gör vad man behöver göra
ibland måste man välja mellan pest o kolera
o känner du att du gjorde rätt….oavsett vem som var hos dig först..så är det rätt
ibland får vi oxå inse att just vårt hem inte är det rätta för att djur
att vissa djur kanske har det bättre nån annanstans. Inte för att vårt hem inte är bra…men kanske för att de vill ha det lugnare eller mer liv o rörelse..allt efter det specifika djurets behov.
o det är ju lättare o bättre o placera om en individ..än ett ANTAL andra

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
2007-10-05 02:25
0

Tack det känns lite bättre nu…Har ju pratat med min hunds nya ägare och de säger att hon lugnat ner sig betydligt då de inte har andra djur…min hund var van med katter från början men mina sa ju inte ifrån så då blev det ännu roligare för henne att leka med dom(tyckte hon men inte katterna)Har ju en huskatt med o han säger ifrån ordentligt  så hon var aldrig på honom…

billyboy
2007-10-05 15:59
0

Oavsett vilket djur man hade först kan livet förändras och även insikten om vad man vill med framtiden. Vår uppgift är ju att göra vad som är bäst för djuren. Alla djuren i familjen oavsett vem som kom in först.

Du vet nog själv bäst vad som är rätt för dina djur.

Millan71
2007-10-06 00:37
0

#4 Tack,ni skall veta att det betyder mkt att få stöd i sånna här lägen….Jag kände att det var bäst för både katterna och min älskade hund att hon skulle flytta och få den tid och uppmärksamhet hon är värd!Även hon blev ju uppstressad av katterna och krävde all uppmärksamhet vilket jag tyvärr ej kan ge henne då jag även har mina 3 katter…+ mina barn,mitt jobb mm ja ni vet ju hur det e..Eloge till dom som klarar alla djur både katter o hundar + sina barn,hushållsgören mm det gör inte jag…jag vill satsa 100 på mina katter nu när det gäller djurvärlden då;)