Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 709 ggr
Marita-L
2007-10-04 17:34
0

Rått kött !!!

Äter alla era katter rått kött eller har ni någon som vägrar? Här hemma hos mig finns det två stycken plus min huskatt som älskar möss och allt som finns ute med får han smaka på nörbitar eller nötfärs så fnyser han bara och går sin väg…blää vad äckligt..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
2007-10-04 17:37
0

2 av mina äter nötfärs, flera andra älskar rökt skinka. Huskatten tycker skinkan går bra, men hon kan inte fatta man kan äta denna nötfärs

Trini
2007-10-04 17:38
0

Mina katter fick små bitar av en fin abborre som min man kom hem med, bläurk sa dem !!

Jag stekte den och sedan gick den minsann i :)

Jag gav förut mina rå köttfärs när jag just köpt och innan jag frös in i påsar i frysen, men jag märkte att de inte blev bra i magen av det så det har jag slutat med…tyvärr, för det var en HIT!  Samtidigt blir man ju lite orolig när man läser om smittad köttfärs hit och dit, självklart var det bara nötfärs de fick men ändå…  Nä nu har jag slutat med det, så de får jama så mycket de vill när de känner lukten Gråter

Marita-L
2007-10-04 17:40
0

Ja men tänk vad fort dom lär sig att det finns godis saker i kyl och frys..fniss..Glad

Crystal Pearl´s

Trini
2007-10-04 17:56
0

Ja, absolut!! Jag hade marsvin en gång i tiden, och de var inte sämre de! Så fort kylen öppnades vart det ett herrans liv! Oui Oui Oui!!! Gurkan krävdes, och det fort!!

Kittentotts
2007-10-04 18:57
0

Här får man passa sig då de kliver in i kylen, alltid någon varje gång, gäller ju titta, finns de ggr jag öppnat för jag glömde titta ner innan jag stängde. Mardröm att ha en katt i kylen nästa gån man öppnarFundersam

Marita-L
2007-10-04 19:27
0

Usch vad hemskt det är Carina..min småttisar är ju där fort också..det är lätta att klämma någon i dörren när dom är så snabba..man ser ju dom inte alltid..usch..min mardröm är tvättmaskinen..ingen får vara i tvättstugan..där är det stop..

Crystal Pearl´s

krasivis
2007-10-04 19:36
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gizmo var hopplös ett tag, så fort han kunde så hoppade han in o lade sig i kylskåpet. Kolla hur han vaktar Bio-Groomen!

Här äter de alla nötfärs om de blir bjudna.

Marita-L
2007-10-04 20:20
0

#7 Vilket fint kylskåp du har Oskyldig..fniss.. men vilken buse till katt Glad

Crystal Pearl´s

krasivis
2007-10-04 20:23
0

#7 Ja, han är ett riktigt bus ibland. I vintras så ville han gärna ligga ute på trappen och bara njuta av kylan.

Bullan
2007-10-04 20:24
0

Hehe…jag känner igen det där! Råkade faktiskt ovetandes stänga in en katt i kylen en gångHemlis…fast den kissen gjorde sig hörd ganska fort!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

billyboy
2007-10-04 20:35
0

#7: Okej… du det där kylskåpet glänste… :) *jag får nog så lov att göra något åt situationen här hahahah..*

Snygg katt… fast… kanske lite malplacerad i människotycke, men säkerligen helt rätt placerad enligt honom själv. *skratt*

Kittentotts
2007-10-04 21:34
0

Ja jag hoppas slippa stänga in någonLedsentvättmaskinen har jag ful koll på med, hur många ggr har man inte tagit ut tvätten då man precis stoppat in den för kolla en extra gångFot i munnnenMen numera tvättar jag inte så mkt inne, tar mig t tvättstugan där det går mkt fortare med mega maskiner, jag säger denna förmånen. Vi har även solarium o bastu i samma hus.

Millan71
2007-10-04 22:36
0

Min moster ve o fasa råkade stänga in en katt i tvättmaskinen…men som tur var så hann hon se katten åkte runt runt innan vattnet hunnit fylla hela maskinen så katten klarade sig faktiskt(hon körde på 30grader gudskelov) hör o häpna,nu är hon sååå rädd så hon dubbelkollar ALLTID!Jag har som tur är maskinen i källaren så mina kommer aldrig ner dit,men har hänt att min lillkatt hamnade i kylskåpet en gång men jamade förståss så jag tog ut henne omgående…

KungBores
2007-10-05 00:06
0

Tänkte ta tillbaka tråden till där Marita började. Mina katter får en blandning av rått nötkött, mjau och Royal kitten varje dag. Har kört med detta i flera år. Köttet köper jag i "min" djuraffär. Det är inte direkt finmalt utan mer finhackat så katterna får tugga lite. De får inga dåliga magar av detta som tur är. :)

Annkis54
2007-10-05 02:22
0

då hakar jag på då oxå
mina får nötfärs varje dag..ibland flera gånger
de har nästan alla fått det från de var små
de som är inköpta o inte har fått det från "BARNSBEN" de är inte så förtjusta..det verkar som om de inte vet hur de ska äta det.
alla mina andra…från minstingarna till de stora nu äter det med glädje..småttingarna med ännu större glädje
ingen är dålig i magen..men jag är jätteförsiktig när jag börjar med de..just för att de inte ska bli dåliga i magen
jag har aldrig förut haft så stora o kraftiga ungar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se