Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 3130 ggr
Millan71
2007-09-25 17:12
0

Kattsand

Kommer ej ihåg vem som tipsade om cal lecat sanden men den skall då ha ett stort TACK då den är då absolut den bästa jag använt!Inte ens min hankatts kiss luktar nånting i sanden!Tack o bock…OskyldigKan verkligen rekkomendera detta sand till de som inte provat det ännu;)

Annkis54
2007-09-25 17:22
0

ska ta o kolla upp den lite mer nu
jag är definitivt inte nöjd längre med Evercleen sen de har gjort om allting
inte alls så drygt längre som det var förut
så nu ska jag testa nåt nytt
får leta fram länken till callecat

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-09-25 17:42
0

hoho Annki jag har precis börjat köpa Evercleen el hur man nu stavarGeneradJag och gubben tycker den är super! Vad märker du av som är fel Annki?

englagirl
2007-09-25 17:50
0

Va bra Millan att du oxå är nöjd.

Fick en provpåse på en utställning och tyckte oxå att den verkade så bra.

Jag har beställt en pall men det verkar vara krånglig att få bilspedition att dra pallyftaren ner till matkällaren, dom VÄGRAR!!!

Så nu har hela pallen med sand åkt tillbaka till leverantören och dom får börja om från början :-(

Det står på hemsidan då man beställer ÄNDA FRAM TILL DÖRREN!!!!

Hoppas att fler provar den för den är suuuuper, eller hur A-K?

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
2007-09-25 17:53
0

jag köpte ju Evercleen HD förut..som betyder heavy duty
det var en av de sorterna som gjorde hårdast klumpar o det behöver vi ju om vi har många som går i lådorna
nu så är HD o flera andra borttagna
den som är istället för HD.."extra strenghts unscented"
är "parfymfri" men luktar parfym…(inte så att man dör)
dammar…
o är INTE ALLS så dryg som HD..jag tycker att man få fylla på i ett kör o gubben säger samma sak
ska faktiskt ta o kolla hur mycket mer det går åt nu …för vi har ju stämpelkorten att jämföra med.
jag är jättebesviken..
har testat med 5 st stora kartonger nu…så jag har verkligen gett det en chans
sen har de höjt priset på den ifrån 159 till 189…
större förpackning visserligen men inte så mycket större så att det går ihop med prisökningen
samt att när du står vid returcentralen o ska kasta den..så går den inte i….den är för stor..så du får stå o bryta isär förpackningen
nån form av dubbenförpackning är de nu..så sanden ramlar även emellan de 2 förpackningarna.
fattar inte varför de ska ändra nåt som redan var bra
så nu så ska jag leta nytt…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-09-25 17:54
0

#3 Lägg ut en länk på sanden, finns nog fler som vill provaSkrattande

englagirl
2007-09-25 18:04
0

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Trini
2007-09-25 19:03
0

Näe, håller inte med, Evercleanen är fortfararande outstanding anser jag. CalleCat har min uppfödare erfarenhet av och berättar om att den på grund av de runt formade kulorna, dras runt i hela huset. De stannar inte bara utanför lådan, utan hon har dem i stort sett i hela huset, till skillnad från "vanlig" sand som är oregelbundet formad och stannar ett par meter utanför lådan åtminstone, om man har uppfångarmattor. Hon har lådorna på övervåningen, men sanden finns ändå på hela nedervåningen säger.  Aldig mer säger hon….

Den är säkert bra mot lukt som ni säger! Men ur spridningsperspektivet så vågar jag inte prova..

Trini
2007-09-25 19:05
0

Förresten, jag tror att Everclean har gått tillbaka till den gamla formulan, då det inte finns något aktivt kol i den nya som jag köpte…

AnnaKarin
2007-09-25 19:30
0

När jag använde Everclean så tyckte jag inte att den var nåt vidare värst, klumpade dåligt (jämfört med Pussy som jag då använde). Nu använder jag Cal le Cat sedan ung ett halvår och tycker att den är toppen. Oavsett vilken sand jag haft så har den farit runt på golvet lika mycket.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

englagirl
2007-09-25 20:06
0

Känner ungefär likadant med sand.

Har ju haft brännbar pellets tidigare i väldigt djupa peeweelådor så där har inget kommit över kanten men jag har sand i HELA lägenheten och det spelar ingen roll om det är Pussy, Everclean eller Cal lé Cat.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Millan71
2007-09-25 21:34
0

Leverantören jag hade som kom med sanden tog in den ända fram till dörren!Callecat har meddelat att de skall försöka med en annan leverantör då dessa ej håller tiderna..Kan inte hålla med om att everclean e bättre! Det börjar ju lukta så fort min hane går på lådan ju…Har provat alla märken men tycker inte att nån sand är bättre än just callecat…Har nu haft samma sand i lådan i 4 dagar utan att den luktar…har aldrig hänt med nån annan sand!!!!Men smaken e ju som baken deladHemlisBilligt e det desutom när man beställer fraktfritt från callecat…

Trini
2007-09-25 22:09
0

Hmm, ja nu var det ju iofs min uppfödare som provade…

Min everclean stannar faktiskt inom toa-området, jag har iofs massa mattor, gummimattor med piggar som fångar upp och sedan en stor badrumsmatta som jag skakar ur massa sand från, men det är ingen sand i vardagsrummet, c:a 3 meter från toan där lådorna står.

#11 Hade du haft sanden i lådan utan i 4 dagar utan att ta bort avföringen, eller menar du att du inte behövde byta all sand på fyra dagar? Jag byter väldigt sällan (var tredje månad?) ut all sand ur lådorna, men det är knappt att det har börjat lukta någontin ens då… Nu var det iofs inte så länge sedan vi fick hem vår avelshane, de kanske behöver göras oftare nu, men än så länge luktar det ingenting.. Skulle det börja göra det kanske man får prova calle cat trots allt, nu när så många är positiva, och göra sin egen bedömning, men man blir ju lite rädd där, med att ha sand i hela huset..

Det tråkiga jag tycker med både everclean och calle-cat och andra finare kattsander, är att de fraktas med flygplan hit till Sverige, vilket är så otroligt synd för miljön. Tänk om det kunde komma en bra svensk-tillverkad kattsand, då skulle jag köpa den direkt!

Millan71
2007-09-26 00:23
0

Hej!Menar du allvar med att du byter ut hela sanden vart 3,je månad??Jag plockar bort bajset o kisset så fort jag ser det men nog behöver jag byta ut hela sanden ca vart 3:e dag!!!Nu med callecat föroppningsvis mer sällan…nnars luktar ju det f-n ju i lådan…Som ni då förstår så blir det ganska dyrt för mig…

LarsiForshaga
2007-09-26 00:28
0

Jag, eller min fru, tar bort alla kissklumpar och all bajs 1 gång i veckan, (alltså när vi storstädar lådan) häller den fina sanden som är kvar i en påse. Häller upp ny fräsh sand och häller tillbaka det fina i påsen tillbaka i lådan. Då går det inte åt så mycket. Man behöver ju inte kassta allt när det är fin sand kvar. Plus att vi gör rent lådan med klorin varje gång/1 gång/veckan också.

LarsiForshaga
2007-09-26 00:29
0

Glömde skriva vad vi använder:

Extreme Classic Black label. Kanon sand, klumpar bra och lite lukt.

Beskrivning:Extreme Classic klumpbildande kattsand!

Extreme Classic är en kattsand av extremt hög kvalitet. Den suger upp hela 350% av sin egen vikt i vätska, vilket gör att den är mycket dryg och ekonomisk att använda.

Det finns även babypuder tillsatt som reducerar lukten från urin. Du får en fräsch och hygienisk kattlåda som dessutom är lätt att hålla rent tack vare de hårda och kompakta klumparna som bildas av den rena bentoniten.

Black Label har grövre korn som lämpar sig bäst för långhåriga katter.

Kittentotts
2007-09-26 00:47
0

Jag har som sagt haft pussi hela tiden tills vi flyttade in här. Vi (jag o gubben)är imponerade av hur bra Everclean är. luktar inget, klumpar otroligt,innan sprang vi köpte sand var 3e dag, nu köper vi nytt var 3e vecka-4e vecka. Jag och de lådor vi har skuras då och fylls på nytt om det behövs.Det är otroligt ha huset så luktfritt från kiss. Katterna älskar sin nya sand också. Jag tömmer lådorna 2 ggr dag, har jag alltid gjort, tycker inte de ska behöva leta efter yta raffsa i för det är kiss o bajs i lådan, vi har ju ett par st som går på våra lådor så det behövs verkligen.

Harlibries
2007-09-26 01:06
0

Ja vi använder oss av EverClean & vår erfarenhet är att det finns ingen bättre sand!

Då talar jag om fördelarna med klumpningen, dammet, lukten (den finns ej/luktar inte) samt att det är mig veterligen den enda kattsanden som det finns vetenskapliga tester ang corona viruset…sanden förhindrar tillväxten av detta! Se bifog. länk

http://www.dr-addie.com/PreventionS1.htm#littertray

Jag/vi har provat alla sorter av denna sanden & i dag så använder jag/vi oss av en komb. av "low track" samt "ceder". Ingen av dessa innehåller parfym. När vår fertila hankatt vare på lådan luktar det ädelträ *s* den innehåller ju cederträ *ler*

Ang priset så är detta en förhandlingsfråga med den butik ni köper sanden från! Ni får alltså rabatten på butikens utpris! När jag då menar rabatten så menar jag severas uppfödarrabatt. Har man möjlighet att köpa pallvis som vi gör kan man komma ner rejält i pris!!! Leveransen får jag hem till min adress fraktfritt å fakturan går till butiken, där jag betalar sanden!

Mvh!

Tina

Annkis54
2007-09-26 02:03
0

#17har du den nya Everclean

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
2007-09-26 02:47
0

Oki,nu blev det nästan en tävling om vilket som var det bästa sandet..hihi…jag ville bara tacka den som gav tipset om callecat sanden…Fortfarande bästa sanden…Hehe…Ger mig icke…Cool

Kittentotts
2007-09-26 08:59
0

#17 då får jag ta prata med min butikSkrattande

Harlibries
2007-09-26 10:01
0

#18  Ja, jag har den nya formulan med activt kol samt den större förpackningen…före denna så använde jag den "gröna"  som va parfymerad *ler* jag har även haft förmånen att få vara "testpilot" på annan kattsand som säljs i djurbutikerna & sägs vara likvärdig EverClean, men hittils har ingen annan sort hållit samma nivå *ler* Jag vet att endel har påpekat att den nya formulan har dammat mera, men som jag förstått så va det precis i början när den "nya" sorten kom. Jag har inte upplevt detta på mina leveranser.

#20 Mitt råd är att använda sig av samma butik när det gäller alla inköp till djuren, använd detta i din förhandlig. Gå ihop med någon annan som har kattsands behov *S* och dela en ½pall (d ligger nämligen så/sort.)

Jag måste nog påpeka att jag inte e sponsrad av EverClean på  något sätt *skratt*  Jag låter nog lite religiös när jag pratar ang detta *flin*

Kramar!

Tina

Trini
2007-09-26 11:16
0

#13, då förstår jag att det blir väääldigt dyrt för dig.. Nä, jag har inte  behövet  byta ut all sand (hittills med 2 katter o 3 lådor) mer ofta än var 3:e månad och det luktar _ingenting_ hos oss! Det har tom min mamma intygat, som är väldigt känslig för lukter. Nu kommer jag eventuellt, som sagt att behöva göra det mer ofta då vi fått en hankatt i huset, men jag tror knappast att det blir oftare än 1-2 gånger i månaden som vi kommer behöva byta all sand..

Jag rensar lådorna från bajs och kiss varje dag, och så tömmer jag dem på helgerna och rengör bottnarna ordentligt, ifall någon katt grävt så djupt att den kissat rakt på golvet, men sedan häller jag tillbaka sanden, som är i princip så fräsch som ny sand. Därför blir det faktiskt billigare för mig att köpa everclean, än något billigt märke, eftersom då får jag byta ut _all_ sand c:a en gång i veckan.

Millan71
2007-09-26 13:20
0

Ni måste va köpta av everclean;) NEJDÅ!!!!Jag bara skämtar…hihi…fniss…Tina förstår ju skämt iaf;)Men vad är det då för ny formula på everclean?Har inte sett den sanden här i Ludvika iaf..

Trini
2007-09-26 13:28
0

Ha ha!! Nejrå, lovar är inte köpt av dem :) Jag har inte ens tagit del av några rabatter som Harlibries talar om.

Hur får man dem, nu blir jag nyfiken! Skall ju bli uppfödare, och har ansökt om stamnamn, det vore kanon att få lite rabatt :)

Dolleminas
2007-09-26 15:33
0

#24 Enklast är att du kontaktar Severa pet fod (Eukanuba) och begär lite uppfödarinfo fån dem, säg att du sökt stamnamn så ordnar sig det mesta… Har inga tel nummer i huvudet, men googgla så finns det, för så gjorde jag.

Marita-L
2007-09-26 15:51
0

Jag har toalett strö, har 10 st lådor just nu fyller upp till ca 2 -3 cm i varje och tar bort ett par gånger om dagen och tömmer helt varannan dag och rengör..och i bland finns det någon låda ingen har gått i då får den vara till nästa tömning osv eller att jag ser att den behöver tömmas…så gör jag och tycker att det känns rent från alla avföringsbakterier som vi inte kan se.

Men det är ju jag det Hemlis

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Tessan73
2007-09-26 16:19
0

Jag har oxå bara hört posetivt om den sanden, men aldrig provat, ska nog ta och göra det

//Tessan

Trini
2007-09-26 16:35
0

#25 Tack för infon, skall undersöka vidare ikväll, går säker att få fram på google som du säger.

Annkis54
2007-09-26 17:43
0

#9 hur många katter har du …bara så att jag vet om jag kan jämföra med mitt katteri
#9 #10..jag har inga speciella mattor framför toalådorna o har "bara" sand några meter runt om..
Nä lukt har jag ingen…med 10 katter. Gör helrent en gång per dag o tar bort bajs så fort jag ser att nån har lagt en. Helbyter väldigt sällan.
#15 har ni bytt…ni hade ju everclean förut…vad kostar den nya.??
#21..har du inte märkt skillnaden på den "gamla" o den "nya" evercleanen…tycker du inte att den är mycket odrygare??
#25 finns det annan rabatt än själva stämpelkortet…förutom att man köper pallvis o får lägre pris ( för vem har råd med detCool)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
2007-09-26 18:55
0

# 29 Jag har ju lådor i hela lägenheten så då blir det ju sand överallt hihihihihi

Jag har 10 katter boende hos mig och jag har 5 "bautastora" lådor med tak utplacerade lite överallt i min 5-rummare så det är klart det blir sand då dom hoppar ur lådan. Ska skaffa såna där sandmattor att lägga framför pottorna på nästa utställning.

Varje låda rymmer drygt 2 säckar sand och jag tömmer oxå så fort nån gått på lådan och sen gör jag ren dom från botten var 4:de vecka.

By the wau…..Imorgon kommer i alla fall bilspedition med en pall sand från Cal lé Cat och dom levererar den dit jag vill ha den efter att Cal lé Cat "himself" ringde till fraktbolaget som skulle köra ut det i fredags men som vägrade köra in pallyftaren i hissen och ner till matkällaren, men nu är det löst och jag får sand så jag klarar mig ett tag.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Dolleminas
2007-09-26 22:57
0

#30 Jag har ingen speciell sandmatta utanför våran toalåda med huv utan endast en valig dörrmatta som blivit sliten…. Ni vet en sån där man brukar ha innanför dörren i vanliga fall, och det funkar hyfsat bra tycker jag…

Trini
2007-09-26 23:30
0

Å jag har köpt mina på coop, gummimattor med mjuka piggar där sanden ramlar ner, kostade 19 kronor styck tror jag. Suveräna! Och efter dem kommer en vanlig badrumsmatta, lite tussig sådär, som resten hamnar i och nästan ingenting kommer utanför badrummet med denna lösning :)

englagirl
2007-09-26 23:45
0

Va bra, ska testa det för dom där mattorna på utställningar brukar ju vara rätt så dyra har jag för mig.

Tack för tipsen :-)

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Millan71
2007-09-27 00:08
0

#30  va?har du 2 st 12 itrs säckar i en låda åt gången???Då måste du ha stoooora lådor..hihi..jag har en säck i 2 lådor åt gången jag…

#26  håller med dig…har heller aldrig samma sand i så länge,har ju bytt hela sanden vart 3;je dag med everclean men har nu haft samma sand(förutom bajs o kssklutarna som jag plockar bort så fort jag hinner)i 5 dagar utan att det luktar…kommer iaf att byta 1 gång i veckan fast dt inte luktar så mkt då det blir mera hygieniskt…har ju småbarn…

englagirl
2007-09-27 00:13
0

#34 jaaaaaaaaaaa dom är STORA hihihi det går precis i 2 säckar i varje låda.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Millan71
2007-09-27 00:43
0

Oj då,har du ett rum som en låda;)   Nejdå blir bara rådlös då jag har 1 säck i 2 st lådor!!!Annars skulle ju mina kissar drukna i sanden ju;) hihi…Skicka bild på din låda,snälla,e så nyfiken på denna enorma sak;)

Annkis54
2007-09-27 01:07
0

#32..o jag skulle vara jättetacksam för bilder på denna mattor för jag vet inte vad du menar för några hehe
man kan ju alltid förbättre…även om det funkar idag..så funkar det ju inte optimalt hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
2007-09-27 01:55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 36  här kommer en bild på lådan

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Millan71
2007-09-27 04:23
0

hmmm har ju en likadan ellr iaf liknande….inte får jag in 2 säckar på 12 liter i den heller,då måste den ju bli överfull…ska prova…hihi….

Trini
2007-09-27 10:49
0

#32 Hmm, får återkomma med bild på mina mattor, har inte tillgång till kameran just nu. Om jag ska beskriva dem så är de rektangulära och så är det som ett mönster av fotsulor på. De är av gummi, typ bildäcksgummi, fast mjukare och med mjuka pluppar/piggar på tätt tätt.. Inte sådana dära plast- astro-turf mattor eller vad de heter, som man brukar ha utanför ytterdörren. Jag tror att jag har sett dem på EKO också. Men jag lovar att fota dem, senast i helgen, påminn mig annars!

#34, det är stor skillnad på att använda ett kattströ (toalett-strö) och att använda en klump-bildande-kattsand. Toalettströt är mer gjort för att tömmas ut helt ofta, man fyller inte heller lådan lika mycket. Då måste man byta ut all strö med ett par dagars mellanrum, men tror jag inte att det är vanligt att man gör med klump-sand, speciellt inte om man köper en dyrare, kvalitetssand, det skulle i alla fall jag inte ha råd med.

#38 Jag har två nästan lika dana lådor som den som visas upp, dvs den största sorten, typ Jumbo-lådan och där går det i 2st 10 kg everclean som du säger, men jag sparar litet nu när de gjort om till 11.3 kilo eller vad det är, det blir lite vääl mycket :)

Härlig katt-sands debatt det blev Skrattande

Millan71
2007-09-27 23:57
0

#36  Jag har nu provat!Får i en säck 12 liters callecat sand i mina lådor,så du har en större låda;)behöver inte så stora då jag bara har 3 katter än sålänge;)Har 2 lådor en till min avelshane och en till damerna….

Kittentotts
2007-09-28 19:03
0

Vill dela med mig av svaret jag fick fr severa ang rabatt på Ever Clean……

Hej Carina och Johnny!

Var 11e förpackning är vårt erbjudande för "vanliga" människor, men för kattuppfödare har vi mycket mer förmånligt erbjudande. Dels får man 10 % av våra produkter när man handlar i butik (rabatten är valfri från butikens sida, men de flesta ger den), och med vårt uppfödarbonuskort får man var 5e förpackning gratis. Det innebär att du får en rabatt på 28 %

Annkis54
2007-09-28 19:43
0

visst är det bra
nu tänker jag nog inte tjata mer om att det är dåligt hehe
detta med att det dödar coronavirus är ju värt en hel del
jag frågade lite om detta med förändringen av sanden när jag mailade till dem sist
men just det har jag inte fått svar på ännu

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-09-28 20:14
0

Ja rabatten låter kanobra om man inte har så korkade djuraffärer runt om kring sigSkrattandeMen jag ska gå in på 2st som jag handlar ofta hos, de ska få mig som en helkund om jag får rabatten, jag har dessutom hund o katt.

Trini
2007-09-29 23:15
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu kommer den, bilden på mina mattor, här har jag lagt två omlott framför toalådorna.

Annkis54
2007-09-30 00:54
0

nu förstår jag vad du menar
tack för bilden
har du luckor till dina lådor
mina fattar inte att man kan gå in då hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Trini
2007-09-30 01:02
0

Jo, det är luckor och det är inge problem :)

De har varit vana vid det från uppfödarna tror jag för det har aldrig varit något problem..

Iofs tror jag inte att det spelar någon roll om man tänker på lukt och så, det är ju knappast tättslutande, utan glipar mycket.

Annkis54
2007-09-30 01:34
0

nä..jag hade nån kattunge i nån kull som fattade att man kunde gå in i den med luckan på..men det blev inte mindre sandskvätt utanför ändå hehe
o luktar gör det inte ändå..när man har everclean hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Trini
2007-09-30 10:35
0

precis! *he he*

Ibland funderar jag nästan på att skaffa nån jättebalja utan tak för det är så jobbigt att hålla på och lirka av o på detta tak så fort man ska mocka ur lådan.. Baljan skulle i så fall ha höga kanter och eventuellt en ramp som katterna kan ta när de ska gå i den, när de ska ur skulle det ju inte bli några problem då höjden inte blir så farlig då sanden höjer bottnen. Då skulle man bara behöva ha en sån på varje våning och sedan är det bra. Inte massa olika kattoor att hoppa emellan å hålla på.

När vi ändå pratar om katternas toaletter, jag var så trött på att ha toorna i vardagsrummet. Då vi har småbarn ville jag inte ha dem i  badrummen  ifall någon skulle glömma att lämna dörren öppen… Så nu har jag sågat av nedre hörnan på dörren, så att katterna kan passera som de vill _med stäng dörr_ ! Har inte gjort det på övervåningstoan, så där kan de pryda få gå om de vill vara helt ifred, för här nere kommer katterna in o ut som de vill och de bryr sig inte om man sitter och trycker :)

Dolleminas
2007-09-30 12:19
0

#49 vi har fjort precis tvärtom, nere är dörren hel men uppe så "fattas" ett hörn (Det är bara barnen och deras kompisar som härjar på övervåningen…)

Trini
2007-09-30 12:26
0

Hi hi! Visst är det smart!! Trodde jag var lite halvknäpp och skulle vara ensam om detta.. Nu i efterhand så ångrar jag dock att jag inte satte in en sån här lucka istället, det hade varit snyggare förstås, men det var ju så enkelt att bara ta fram sågen! och så var jag ju så irriterad då att folk glömde lämna dörren öppen hehe! Här härjas det mest på nerevåningen :)

Bullan
2007-09-30 12:40
0

vad blir priset på everclean…med alla rabatter?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
2007-09-30 15:42
0

Det sägs att Everclearner tar död på coronavirus…men stämmer verkligen detta??

För när jag tog upp detta med en veterinär så sa han bara .Ja men vad bra då var ju Coronavirus och FIP utrotad snart om alla använde det….sedan skrattade han å sa att det är skitsnack och falsk marknadsföring…

Finns det ingenstans man kan maila och fråga de som säljer Evercleaner??

Crystal Pearl´s

Annkis54
2007-09-30 19:43
0

http://www.severa.se/frontpage
där har du länk till deras sida
maila o fråga
den info som Tina hittade var ju inte från Everclean själva
utan det var ju http://www.dr-addie.com/PreventionS1.htm#littertray src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Dr Addie som hade gjort en undersökning av olika sandsorter..
o där står det uttrycklingen
*****dödar allt FCoV fanns 3 sorter till men såvitt jag vet så finns de inte i sverige** 

LitterPurrfect (San Diego,
imported by Costco UK)

Tesco Value

Cat Country USA

sen skriver Dr Addie oxå**

Kom dock ihåg att kattsand inte helt och hållet kan förhindra/förebygga spridning av virus från en katt till en annan genom små partiklar i skor, skopor mm.

Viruset skyddas till viss del av själva avföringen. 

**SEN…hur många gånger har man inte stött på veterinärer som inte vet vad de pratar om hehe
**

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-09-30 20:09
0

Är det den veterinär jag tror det är Marita? I så fall kan jag se det framför mig hur han ser ut då han säger dettaFundersamTrist!

Marita-L
2007-09-30 20:44
0

Ja du Carina hur kunde du gissa så rätt ??!!

Crystal Pearl´s

Kittentotts
2007-10-01 00:26
0

#56 han har tuffat till sig sen han fick tjej, mer självförtroende, men det lyser tyvärr illa ibland på hans sätt, jag letar ny veterinär imellanåt.Tråkigt men det har varit bra så länge tills han börjar typa till sig. Han har inte varit otrevlig så mot mig, men går ju inte prata med honom längre på samma sätt.

Marita-L
2007-10-01 09:26
0

#57 Ja jag letar också för nu är det tråkigt när det handlar om att tjäna så mycket pengar som vanligt..usch vad höga priserna har blivit på allt..och den personliga servisen är borta så deras budskapet är borta..

Så flera gånger när jag har suttit där i väntrummet så har jag tänkt att jag skulle vilja skriva det i deras dagbok som dom gick ut med från början att man skulle skriva ner det man vad missnöjd med och sprida ut det man var nöjd med till andra.

Men nu halkade jag visst in i något annat än kattsand…fniss..

Crystal Pearl´s

ophelia
2007-10-01 09:57
0

Har nu läst tråden ett par gånger om de olika kattsands sorterna.Naturligtvis så ska ju jag då vara kärringen mot strömmenSkrattandeJag har en sort som heter Amigo klumpbildande den är jag jättenöjd med  om jag gör rent i lådorna ett par gånger om dagen luktar det inte och den är dryg.Men nu har ni skrivit så mycket positivt om Ever Clean så jag kanske måste provaGlad

Millan71
2007-10-01 13:47
0

#59   Prova calle cat med;)

ophelia
2007-10-01 19:20
0

Jahaja jag ska bara hålla mun och inte berömma någotFundersamÅkte iväg och skulle fylla på snad förådet för det går ju åt en del nu med småttingarna också.Då haaaaar dom de inte längre och ska inte få in det hellerSkrikandesNu när vi är vana vid det.hmmfmmm.

#60 Tack för tipset ska bara luska ut var det finns för någonstans härnere.