Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 342 ggr
Kittentotts
0

Finns någon som kan visa Trimning?

Det är så många som vill lära sig detta med trimma Perser & Exotic.

Har tänkt att kanske kan vi få en bildserie av någon som kan detta, se hur allt går till precis så gott det går.

Att man visar vad för sax mm man andvänder också.

Om någon har lust ge kort på en sådand genomgång så sätter jag ihop en artikel om detta.

krasivis
0

Bildserie är säkert bra men jag tror att det finns många lika många olika redskap som det finns personer som håller på.

Fast tips och råd är ju aldrig fel. Jag har lärt mig lite av andra som håller på och en del har jag lärt mig själv genom att jag har hundar som jag trimmar. Fast det är inte alltid riktigt samma sak!

Lovebuffen
0

Jag tycker att det är superbra idè!  Skulle verkligen se framemot att kolla in en sådan bildserie.

Kittentotts
0

#1 Du har helt rätt i detta, men att få in tips på hur man trimmar överhuvudtaget vore jättebra för att få lite hum om hur detta fungerar. Själv så har jag ju jobbat på pudeltrim och kan detta, men jag tror inte vi vill klippa våra små på det visetSkrattande

Nä vi vill se hur någon gör helt enkelt då hon/han trimmar en perser, detta för fler ska förstå hur man får upp en klarare blick på sin katt, rundare huvud och annat.

billyboy
0

Ja får man en sådan bildserie får man ju även en före och en efterbild. Så kanske med en katt som inte redan är väl trimmad innan bildserien görs för då ser man resultatet tydligast och vägen till resultatet…