Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 698 ggr
Trini
0

Godmorgon Söndag

Får man väl säga då :) Jag har ju redan suttit och surfat runt på perser en stund men kom på att ingen hunnit med ett Gomorron inlägg än :)

Inatt har vår bolåda stått och torkat och den har blivit så fin! 

Hoppas den kommer uppskattas att förvara bebbar i. Fick ett tips här för länge sedan om stallåda från Rusta och det är det tipset vi använt oss av! Perfekt mått tycker jag och så lätt att lyfta av taket sedan. Har gjort ett inhoppshål för mamma-katt, men bebbarna, de kommer ingen vart :) Jag tror det blir kanon!

När är det man kan börja se skillnad på spenarna på katten? Är så nyfiken om hon blivit gravid, de har slutat para sig nu för ett par dagar sedan. Min andra hona har nog inte blivit parad, Krumben bojkottade henne tyvärr, hur hon än tiggde och bad och la sig bredvid med rumpan i vädret hela tiden Förvånad

Idag ska jag satsa på en härligt lång höstpromenad! Måste komma ut lite nu, har suttit inne och skrivit uppgifter till skolan i helgen som jag behövt göra för att jag varit sjuk, urk. Maken och barnen är på simskola för äldste sonen. Han är jätteduktig, kämpar på.  

Hoppas alla får en riktigt härlig dag!

//Trini

ophelia
0

Godmorgon från ett regntungt Österlen..

Här har vi tagit det mycket lugnt på morgonen.Liiiiiiite trötta efter barbarnens besök igår.

I eftermiddag så ska vi ta en liten sväng till Ystad och hälsa på sonen.Så länge sedan vi sågs.Så det ska bli trevligt.Kvällen går väl förmodligen i Bingolottos tecken.Jag måste ju bidra med att köpa nitlotternaSkrattande

Ha en skön söndag //Sylvia

AnnaKarin
0

Göd förmiddag. Här är det  vackert ute men mulet, underbara färger på träden. Funderar på att ta en tur upp i skogen med hundarna och sen kan jag baka bullar när de sover.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Kittentotts
0

Godmorgon!

Här har jag badat katter medans gubben min är på RallyCross på vår motorbana, detta va ju hans intresse förr, han har kört allt som folkrace, 8 timmars, 24 timmars mmm Va en härlig tid då vi åkte runt med husvagnen, jag spelade Bingolotto medans bilarna brummade där ute. Jag valde dock stanna hemma då regnet öser ner. Pojken vår har aldrig varit med på banan, vi tyckte han nu va gammal nog få uppleva detta, får se hur länge han står utSkrattandeJohnny lackar ju för sina kompisar och får fribiljetter, jag hade så gärna viljat vara med, men katterna behövde nu bada.

Trini det syns lite olika på våra tjejer detta med dräktigheten, men efter 4-5 veckor bör du se rosafärgade tuttar.

Tråkigt han inte visade intresse för andra tjejen, ibland så kan det vara så de inte parar någon man har hemma*TYVÄRR*

Ge dem en chans till, hon löper ju igen om några veckor.

SussiF
0

Godmorgon eller godförmiddag kanske man ska säga :-)

Här ser det ut som om solen tänker titta fram idag. Annars så är det förkylt, huvudet värker, näsan rinner och troligen feber :-(    Min dotter har varit förkyld men är på bättringsvägen (peppar,peppar) det är skönt att hon är på dagis på vardagarna så man får lite "egentid" att ta igen sig på. Dessutom värker kroppen på grund av fibron så man håller på att gå i kvav!

…..Annars är det bra :-)))) kattungarna växer och frodas och är helbusiga. Alla tre går upp i vikt som dom ska och på fredag är det dags för första vaccineringen. Tänk vad tiden går fort !!

Ha en fortsatt bra dag !

/Sussi

Cajza
0

Godmorgon från "södern"

Här är grått, blåsigt och blandat regn & upphåll. Ett riktigt inomhusväder. Idag ska vi bada katter och "bara" vara inne.

Trevlig söndag // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

billyboy
0

Gomorron alla! Inatt blev jag vaken på tok för länge o idag är jag bara såååå trött… men man får skylla sig själv när man nattugglar… Maken min har varit borta i helgen o kommer hem tidig kväll så jag tror jag må försöka röja lite här… jag är nog som värsta tonåringen jag om jag får chansen… ;-) hihi… Inte vad gäller festande, men när det kommer till att inte hålla ordning i lägenheten *skratt*

Annkis54
0

godmiddag..eller eftermiddag
jag har hunnit bada en katt…för att hon var såå fet i pälsen
så det blev inte nåt utställningsbad utan bara ett vanligt.
Min gubbe o son är på samma Rallycross som Carinas är.
Lars (gubben) är mekaniker åt den killen som leder o kommer att vinna Götalandskuppen i år. Hur vet jag att han kommer att vinna..jo han har så stort försprång i poäng så ingen kan ta ikapp honom. Herregud..då kör han väl av idagHemlis förlåt förlåt Martin Nilsson HEHE
Trini…man kan se redan vid 3 veckor om man har tur
hur långt har hon gått????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

#7 skojar du nu AnnkiFot i munnnenHeter han Martin, nu måste jag se i programbladetSkrattandejaha nu såg jag!

Johnny lackar ju Niklas som är på programbladets framsida, han hade visst oturen med sig men är ju tydligen den som brukar ta hem ett, däcken va inget bra i detta vädretSkrattande

Trini
0

Godkväll alla :)

Vi fick hem Krumben den 18:e, då Zelda var i höglöp, så de började para redan den 19:e, sedan höll de på i några dagar…såå vilken dag ska man välja att räkna från? Det är hur som helst inte ens så länge som 3 veckor he he :)

Jag vet att min andra hona skrek till en enstaka gång, det var innan vi ens trodde att hon börjat löpa, och jag sprang till övervåningen och då låg hon och rullade som en tok fram och tillbaka, precis som Zelda har gjort varje gång hon blivit parad av Krumben. Men, sedan ingenting.. Efter denna "kanske" gång så kom hon verkligen in i löp och roopade på honom hela tiden, gick och lade sig vid honom, men nej tack sa han!? Jag undrar om hon kan ha bitit till honom eller något så att han blev rädd för henne?  

Jaha, redan slut på helgen, bara att ta nya tag Glad

Annkis54
0

#8…gick inte så jättebra för Martin idag…gick inte ens till final..Lars tror inte att det gick så bra för Niklas heller Fundersam
nu precis så förklarade lars för mig vad du menar med lackar..fattade inte jag juuuuuu
men det hade Lars o Jonny pratat om nån gång hehe
#9..när mina katter parar..så brukar jag räkna den dagen som jag har sett SÄKRA PARNINGAR..som dag 1
sen brukar man kunna se efter 3 veckor om hennes tuttar har förändrats nåt. om hon är förstföderska så kan hennes tuttar ha gått från små knappnålshuvuden till rosafärgade risgryn…eller inteOskyldig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se