God Morgon lördag!
Inatt har det regnat men nu hoppas vi på uppehåll. Maken och hans jobbarkompisar ska på Paintball med efterföljande middag idag. Med tanke på antalet ölllådor hans chef bar ut från systemet igår så ska jag nog vara chaufför ikväll. Halleluja Moment har acklimatiserat sig bra här hemma. Det är inte lätt att komma som halvuxen till ett hem med hundar när man inte är van. Nu har hon lärt sig att man ska gå förbi hundarna, inte springa. Det där med smeknamn är svårt, vi försökte med Moses som ena dottern föreslog men det funkar inte alls. Jag kan inte ropa Moses nu är det mat eller Moses kom får matte pussas lite. Vi har försökt med Moa, Moet och Minus oh Minus är det som funkat bäst faktiskt. Vilken dag som helst nu så kanske jag lyckas ta en skaplig bild på henne som jag kan lägga ut.
Trevlig lördag på er allihop!!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
morgon stund har guld i mun hehe

Godmorgon!
Här ska vi åka handla skor o annat vi behöver i regniga höstvädret.
Igår dog en liten tjej i kullen, nu har vi en kvar som är vad det ser ut nu mkt stark krabat, hon verkar tagit oss till hjärtat så nu efter allt så hon lär stanna kvar. Kort kommer så fort allt lugnat sig efter allt för mamma Olivia.
Ja du, det kan vara lite problem att komma på ett bra tilltalsnamn på katten men det brukar ge sig med tiden……. Varför inte bara "Halle"..
Mvh Sussi
Moses kan ju vara ett problem i o m att det är ett manligt namn. Hon är ju en hon….
Vill man ändå nappa på något bibliskt namn (med tanke på artistnamnet) så finns ju nåra som man kan göra smeknamn av. Deborah (en kvinnlig domare på Gamla testamentets tid som faktiskt var respekterad) som kan bli debbie eller nåt sånt, rebecka, kan bli becka eller becki. Marta finns också en. I övrigt är det ju mest Maria och Magdalena i bibliska namn. Magdis kanske ;-) haha.. Nää…
Eller Moment …. hmm Nåja… Ni hittar nog rätt smeknamn på henne det tror jag.. ;-) Men svårt är det, därför är Kotten fortfarande Kotten..
:) Godmorgon eller ja.. Goddag är det ju nu förresten, så!
Det glömde jag ju alldeles bort mitt i bibliska namn där… Och jag menar inte att jag prompt tycker det skall vara ett bibliskt namn på en Halleluja Moment. Jag menar enbart om man skulle vilja tack vare hennes artistnamn så kom jag med några tips…
kramen
Godmiddag
här i Trollhättan så är det regnigt o grått..perfekt för en innepysslardag..undar om Lars tycker detsamma hehe
grejar i fönrummet idag.
ska försöka fixa till det så optimalt som möjligt.
har dämpat ner min trimfläkt så just nu så verkar den mycket bättre..blåser inte alls med så hårt blås.
har gjort hål i väggen så att själva apparaten sitter på utsidan. O så har jag en strömbrytare på väggen i fönrummet. Minsta möjliga ljud alltså.
nu ska ska vi bara fixa till ett bord som är passande när jag inte fönar de i mitt knä.
kort kommer när det blir klart
Carina..jag är så ledsen för din skull…ta vara på sötnosen som är kvar.
jag vet hur det känns…det vet du
smeknamn Kirsti HAHAHAHA. Hon som började prata om Hallelujamoment va…eller Halle ja…