Lite hjälp!! Tack

Jag säger 22 !!! Sedan kan det vara så att Mr. Smee är en dålig tabby så därför syns inte hans markeringar så bra just nu men sådant kan blomma upp senare och jag tror att han är också en 22:a….
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Hej, måste först säga grattis till de fina bebisarna! 
Så här tror jag:
Bild 1: blåtabby-vit, a 03 22. Jag tror den är tabby med tanke på de ljusa glasögonen och mönstret i ansiktet.
Bild 2: bruntabby-vit, n 03 22
Bild 3: bruntabby-vit, n 03 22. Tycker man kan se att kattungen har tjocka ränder framme på kroppen. Har du fler bilder? Den kattungen är den jag är mest osäker på…
Bild 4: bruntabby-vit, n 03 22

#5 hihihihi ja då har jag sällskap där.Om du tittar på bilden #1 där alla har ryggen mot kameran så ligger han i mitten om det kan hjälpa ska kolla om jag har något bättre annars//Sylvia

När man reggar vitfläckar läs 03 så ska alltid augotimönstrets nummer skrivas ut. Dvs katten är antingen 0322, 0323 eller 0324. Augotikoden för 21 använder man sig av på van (01) och om jag inte är helt ute och snurrar också på harlekin (02) eftersom de är så höggradiga i sin vitfläckighet att mönstret kan vara svårt att tyda. Samma gäller för colourpoint också som alltid reggas som 21 om de är augoti. 21 innebär att katten är mönstrad men inte med vilket mönster. Hoppas jag inte rörde till det för dig mera nu Sylvia.
Ingela
# 6, jag tror på 22. En del 22:or kan vara nästan svarta på ryggen när de är små, innan mönstret börja visa sig ordentligt. Är de 23 el 24 brukar de kattungar med otydligt mönster istället vara mer "melerade/flammiga" över ryggen.

#7 Tack Ingela nej du rörde inte till det Bra med en förklaring
#4 #8 Tack för hjälpen då får det bli så att de reggas med 22 allihop och jag har lärt mig något nytt TACK snälla för hjälpen.
WoW, detta är en hel vetenskap! Vad duktiga ni är!! Jag lär också ha svårt med detta färgbestämmande när bebbarna kommer, perfekt att veta att man kan då kan få feedback från er erfarna uppfödare :)
Jag håller med #7, inbillar mig att det ibland är lättare med korthårskatter eftersom de inte har samma päls som kan dölja en del teckningar…
vet inte om det är skillnad inom SVERAK o IDP
jag reggar alltid mina vitfläckar..både 03, 02 o 01 som 21 om jag inte är säker.
Ingen har i alla fall sagt annat…men du kan ju ändå ha rätt. #7
men det ser ju verkligen ut som 22 allihopa
grattis Ophelia till en superfin kull…gillar Tingeling mest jag hehe

Vet väldigt lite om tabby, men oj vad fina de är och läckra namn. Walt Disney är min favvo.
#12 man får regga 03:or som 21 men jag tycker att i en del fall så kan man se mönstret tydligt och då borde de istället vara reggade som 22, 23 el 24 istället för 21. 03:or har ju oftast färg över hela ryggen och ner på sidorna och i ansiktet. Jag blir lite "allergisk"
när jag ser tex en solklar bruntabby-vit reggad som n 03 21 (men det är ju jag…
) Vissa färger är ju mycket svårare att se och då ska man ju självklart kunna regga en 03:a som 21. Tex när det gäller cremesilvertabby-vita osv…

#12 #13 Tack för att ni tycker bebbarna är fina. Eftersom det är Ophelias första kull så är jag så tacksam att de blev så pass bra.Dessutom så är hon en kanon duktig mamma så nu vet jag ju vad jag har att jobba med.Ska bli sååå spännande att planera nästa parning någon gång under nästa år.

#14 Kopierar det som rör augoti med vitt från Sveraks hemsida.
Van: Med agouti: Mönstringen kan vara tabby, tigré, spotted eller ospecificerad. Den registreras under samma EMS-kod *01 21.
Harlekin: Med agouti: Mönstringen kan vara tabby, tigré, spotted eller ospecificerad. Den registreras under samma EMS-kod *02 21.
Vitfläck (03): Med agouti: Mönstringen kan vara tabby, tigré, spotted eller tickad och registreras under EMS-kod *03 22, *03 23, *03 24 eller *03 25. 25 är tickad (aby/somailemönstrad)
#16 ok, då är det kanske så att SVERAK och IDP har olika regler för detta. Jag trodde att båda förbunden gick efter rasstandard. Man lär sig hela tiden
I IDP reggar vi efter:
Standarden för PER/EXO säger följande där *=grundfärg:
Tabby (agouti) white: * + van (01), harlequin (02), bi-colour (03) and + unspecified tabby pattern (21), classic tabby (22), mackerel tabby (23), spotted tabby (24), ticked tabby (25)