Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 348 ggr
Kittentotts
0

GODMORGON 25 Sept-07

Då va det Tisdag morgon, och jag tvättar idag, blev en del i helgen då vi hade kalas, sen så har man ju smått i huset som byts filtar osv på, och igår fick jag en chock då jag såg en hög ett mosterliknande format på golvet, det va schäferhanen som kräkts upp allt han ätit under dagen, vi fick skyffla upp alltSkrikandesHan är gammal o i dålig hälsa just nu, strax innan hade jag haft in han i duschen pga en stor buld som spruckit, jag fick ju klippa bort hans långa päls för komma åt, kan tänka han kräktes av min behandling stackarn, men nu har jag lagt salvan mm så får vi se om allt läker bra, så trist se dem sakta men säkert gå mot slutet.

Lilla Niki Lauda snoddde min smörgås imorseFörvånadSkrattandeHan gillar mäninskomaten, bojkottar kattmat(mjuk)men äter gärna torrfoder som tur är, sen får han babyvälling som blir över här.

IdaJ
0

Godmorgon!

Här har vi inga särskilda planer för dagen. Kanske städa och tvätta lite, ev. bada någon katt.

Måste ut och motionera hundarna också men det ser ut att bli regn och blåst idag :(

Trini
0

Godmorgon!

Här ligger familjen sjuka. Vi har haft en lindrig släng av maginfluensa, men fått feber nu efteråt. Jag har svettats/frusit om vartannat i natt, men nu har nog febern släppt, dock har jag ont i kroppen, blä.

Den enda som är frisk är lillkillen, han lyckas på något sätt alltid klara sig när vi andra är sjuka!

Vi är så lyckliga över vår nya katt, han har anpassat sig jättebra! Han går till och med och stryker sig mot barnen, och de får klappa honom. Han springer inte ens bort när de är lite högljudda, helt otroligt tycker jag! för att ha levt utan småbarn i familjen, lugnt och tryggt. Han går runt bland sina tjejer och käner sig som en kung!  Angående mat till katterna, så verkar inte Krumben gilla vårt torrfoder, Royal Canin, utan äter bara burkmat (mjau) än så länge, vilket han älskar!! Jag har ju alltid sett torrfodret som huvudföda, men han måste få ganska mycket blötmat nu för att han ska äta, han behöver gå upp i vikt nämligen…

Jobbigt med er hund! Hoppas han inte får fler krämpor. 

Ha en fortsatt trevlig dag!

ophelia
0

Godmorgon

Här är allt som vanligt grått och fuktigt.Ute alltså här inne lyser det av tända ljus som är så mysigt.Dags att åka inhandla massor nu bär mörkret kommer krypande så tidigt på kvällen.

Jag ska nog sätta mig och plita i papprena så mina småttingar kan få sina stamtavlor.Tror nog att jag är rätt så säker på färgerna nu.

Lite inköp måste också göras.Å så ska jag goooosa och pusssa kattungarnaGlad

Hoppas din gamling kommer lite i form igen Kittentott.Ett litet tips.Glukosamin är super bra till gamlingar.Vår BC fick det och vi är säkra på att det gav honom minst ett par år extra.

Ha en bra dag alla.//Sylvia

Harlibries
0

Go´morron Carina…

…& alla Ni andra me!!!

Krama Kalle från oss & hälsa´n att krya på sig! D e jobbigt precis som du säger, att se sina vänner "bli till åren"!

Vi ska åka till Falun i dag för att Mats ska ta benmärgsprov, så idag e mormor & morfar barn & djurvakt *ler* Morfar stackarn han brukar alltid lätt generad, konstatera att han har någon märklig inverkan på missarna här *flin* Sist när han blev akut inkallad så gick Candy i höglöp, bara "pang&tjong" sådär…så rätt som d var, mitt i em kaffe´ så blev d live show *hmmmm* på rumsbordet*s* ja jag antar att  Ni förstår vad jag menar *s*
Denna gången så har Pixan, precis 1 år fyllda börjat, eller rättare sagt slutat gå….
…hon rullar & ålar för tillfället fram samtidigt som hon låter mjuaurooooooomjauuuuuuuuuuuuukrrrrruuuuuuuuuuumjau… på´t ungefär sådär *s*. Ja vi får välan höra när vi kommer hem om d "blitt någe" *s* Tabbo ser iaf rätt nöjd ut *s*

Ang lilla Niki så låter det där med att sno frukosten rätt bekant *S* Det e gammel hussen som har give honom dessa "olater" *S*

Ha en underbar dag NI alla!

Kramar!

Tina

AnnaKarin
0

God middag! Har varit datorlös sen i förrgår men nu äntligen funkar den igen. Hallelujha Moment är äntligen hemma och är helt underbar, hon har inte riktigt kommit underfund med hundarna ännu men det går bra. Vi kallar henne för Moses, hon är ju söt så in i vassen:-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

krasivis
0

Godmiddag alla!

När jag läser era inlägg så verkar somligas dag ungefär som min. Varierande med andra ord.

Carina, hoppas att hunden kryar på sig.

#4 Löpande katter ja, mina tjejer fyller ett år i slutet av november så då blir det väl liknande tongångar som hos er nu!

Gabbe har kräkts igår och även i natt. Medicinen han får är stark och det verkar som han har jätteont i magen. Nu ska jag försöka att vätska upp honom lite med ljummen A-fil för han vill varken äta eller dricka.

#5 Ett perfekt namn på någon jättesöt. Det skulle vara kul att se någon nytagen bild på underverket.

Kittentotts
0

Här väntar jag nu på husse som fick åka in akut med vår kalle, han fick mer o mer köttsår på kroppen, de va stora som riskakor i storleken, jag är lite nervös nu över vad vi får höra detta är, sen har han ju ont i ena höften som skadats för några årsen, man vet liksom inte hur länge de vill leva själva, jag hoppas de löser så han slipper mer ont,usch säger jag bara skulle sett såren. Sista hade jag klätt honom i t-shirt o långkalsonger för han inte skulle komma åt slicka.

heliotropes
0

#7 usch! jag lider med dej,det är inte kulLedsen

Själv vet jag inte hur det kommer gå för en av kattungarna,han har svårt med att ta spenen,det har visat sig att den inte är helt slät i gommen,men inte öppen heller som riktig gomspalt,skulle tro att det är någon form av gomspalt iallafall.

Mamma katt som parades för 1:a gången nu vid 2½ årsålder,åt inget under de tre dagar parningen fick vara och det resulterade i att hon åt för mycket och häftigt efter parningen och det slutade med en "bang" mage,och sedan svalt hon sig själv i en vecka,fick i henne vätskeersättning iallafall,men det blev ingen bra start för fostren,och hon hann inte ta igen det hon tappade i vikt,dom var ju fem i magen som krävde sitt.Det slutar nog med 2 levande av 5.(här med)

För de andra två äter så dom är "sprickmogna"Glad

Eva // medarbetare på Perser

Kittentotts
0

#8 Trist när man ser det inte går bra för de små livenLedsen

Här kom nu johnny hem med en nerklipppt schäfer, jösses va han ser ut, eksemen satt på mer ställen under pälsen.

De fick söva honom för sen raka o behandla honom, tydligen högg han av smärta, ni ska veta vår Kalle högger aldrig, inte någonsin under åren har han gjort detta vid behandling som analsäckstömningar mmm. Så vår kalle har haft mkt ont ontGråter

Nu har han fått kortison via spruta, antibiotika också och ska nu sen behandlas med antibotika, kortison, salva.

Sköterskan försökte säga han såg ut som ett lejon som de klippt ner honom, men jag tycker ju han ser ut vara pudelklipptLedsen