Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1315 ggr
emmz
0

hjälp ang exotic

hej hej. jag har en exotichona på 20 veckor och ja har en liten fråga som någon kanske kan hjälpa mig me. är de vanligt att depiper från näsan på katten, låter lite som när man själv är täppt i näsan och har svårt att andas. när hon har lekt blir de ännu värre, tacksam för svar. /Emma

Bullan
0

Har hon öppna näsborrar då? en del perser/exotic har inte så öppna utan mera ihopknipta näsborrar….och då kan det "pipa" om dem!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Precis som Bullan skriver kan det vara så.

Du kan också prova köpa nezeril näsdroppar och spola rent näsan imellanåt så det kommer ut lite kråkor o annat ev smuts som sitter därinne.

Millan71
0

Det kan nog va så…att hon är täppt i näsan…det var min daisy och då lät det som pipljud från näsan då,använde koksaltlösning o det släppte!

blackangel
0

Eller så har hon för trånga näsborrar,det låter som så…Eller vad vet jag…hehe

emmz
0

man kan nog säga att hon har mer ihopknipna näsborrar. men ja ska testa med näsdroppar och se om det blir bättre, tack för tipsen

Kittentotts
0

Jag hade en pojke som fick ihoknipna näsborrar med tiden han växte, jag gjorde en enkel operation hos veterinären, tyvärr hade jag inte Agria plus för då hade jag fått detta via försäkringen med, men jisses va fint det blev, de sydde ett stygn på varje vinge, efteråt lät han helt okej. Operationen va inte dyr tycker jag 1500:- ca men hade jag haft rätt försäkring som man måste teckna innan katten fyllt 4 månader så hade det gått på denna också. Dessutom så mådde katten precis som vanligt efter operationen, så detta är värt allt.