Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 536 ggr
Trini
0

Hej Lördag!

Underbart väder idag, har varit och shoppat i Farsta Centrum, lite höstkläder till barnen, alltid lika roligt och för en gångs skull inte kattgrejor denna gång, h he.. Dessutom har jag hämtat ut ett stort paket från H&M så nu har vi uppdaterat barnens garderober rejält.

Här hemma händer det grejjer, nu har även Zigrid börjat kråma sig och ropa efter Krumben. Hon lägger sig på magen och trampar med baktassarna. Han var då verkligen poppis! Jag märker dock ingenting på Krumben än, han följer bara efter Zelda. Men om även Zigrid kommer i löp, vore det förträffligt, då blir det som vi önskat, och kanske kan de hjälpa varandra litet med bebbarna sedan :)

Bild på Krumben som verkligen börjat trivas, nu rullar han sig tom på golvet :) Är hur kelig som helst! 

Ha en fortsatt trevlig dag alla!

AnnaKarin
0

God Middag! Här har vi underbart höstväder och idag har vi jobbat lite lite ute på tomten. Änglatrumpeterna står i källaren och likaså chokladblommorna. Har klippt och rensat lite i rabatten och flyttat en stor Kärleksört. Skönt att få det gjort! Nu ska jag packa det sista inför morgondagen och förbereda matsäcken.

Krumben ser verkligen ut att trivas :-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Millan71
0

Här är det oxå underbart höstväder;)skulle ehövt rensa lite i trädgården men förera att va i skogen med hunden nu när solen skiner;) Vi har även varit till grängesergs marknad som pågår nu i helgen…Kul att komma dit men nästan roligare att åka hem,massor av folk o mycket krims kramsPenga munBlir nästan ruinerad men ungarna tycker det e kul…nåja tur att det bara är marknad ngr ggr om åretHemlis

Kittentotts
0

Här har  vi haft barnkalas,**äntligen är ungarna bort och dessa föräldrar.Grannungen bråkade med jimmy i ett, riktig jävelunge har jag nu förstått, men vi löste detta bra, föräldrarna  kom senare frågade om ungen va t besvär då *de bråkat, nä sa jag men du vet ibland är det konflikter.***

**

Annars så trivdes jimmy gott med alla barn, fast det är synd han skulle behöva bli ledsen av en som ställer till det i ett på hans dag, PHU!

**

14 ungar va det, 1 föräldrer va med, sen min dotter Anna som fungerade som medlare mellan konflikterna, hon är otrolig på detta med barn, men hon tränar ju barn dagligen i konståkningen så detta är hon mkt duktig påGlad

Tur man hade ett kattrum så katterna fick ha det lugnt o skönt, och att detta rummet ligger avskilt fr resten av huset gjorde ju de inte stördes av alltihop.

Nu ska jag slappa i soffan, johnny är i Kosta för hämta hem min tjej som varit på parning.

ophelia
0

Go`kväll på er.

Delar av dagen har jag tillbringat i Höör på Kattutställningen.Var sååå mysigt att få prata med Karin  och Mattias och Paddiz.

Min gammla Birma kompis Rose-Marie med flera.Träffade även bekanta som jag inte sett på åratal.

Handlade så klart gjorde jag också lite grann.1 mirakelkam och pudret till ögonen hos Birgitta Mayo.

På vägen hem stannade jag och köpte en smörgås tårta för två som vi har smaskat i oss nu tillsammans med ett glas öl.

Resultaten för hur det gick för katterna får väl ägarna berätta själva.

Dgen har varit härlig.Nu ska jag bara softa//Sylvia