Mina friare
Nu har mina katter varit instängda i 2 dagar och skall fria förhoppningsvis…Min hona löper och han har ett flertal gånger hoppat på henne men tror inte att det blivit nåt än…Fortsätter hanen att skrika och vill till även om parningen lyckats…?Har hört dessa "skrik" som dom låter efter parning men har inte lyckats med att se om dom verkligen har "gjort" det;)Hoppas nu då;)
Honan brukar skrika och rulla runt på golvet efter genomförd parning. En del hanar vil bara para under själva höglöpet och sen tröttnar de även om honorna vill fortsätta att para sig i flera dagar till.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Mmm det e just det jag inte hunnit sett,om hon rullat på golvet…men hanen vill ju fortfarande men det verkar inte som om hon vill längre!!!Men hon löper ännu…

Oj, det blir FIIINA kattungar efter den underbart söta kissen!!!!

Dom är helt underbara båda 2!!På bilden är herrn rakad,annars har han underbar päls:)Kanske därför inte daisy släpper till
Nejdå skämt isådo…som tur så går inte djuren efter utseendet…hihi…

Hmmmm,det verkar inte bli nåt!!!Benji försöker kliva upp på henne men då spöar hon honom…fast hon åmar sig på golvet och verkligen höglöper! Vad tråkigt men vad göra då

Låt dom vara bara. daisy var så här med, spöar gärna hanen, men tillslut släpper hon till, o när han fått till det då brukar hon bli arg igen hi hi hi
//Tessan

Oki,ja hon e en riktig morrhoppa ibland;) Har stängt dörren nu så dom får verklign va ifred

Nåja nu har hon kommit ur höglöpet eller vad man säger…Benji skriker fortfarande men hon åmar sig inte längre…Fräser bara han kommer i närheten…Får se nu då om hon blivit dräktig…Hur ser man det fortaste? Förutom illamående då…?Hål tummarna o tårna nu då
nu ska vi se om jag får detta rätt
det är Benji o för han är det första gången
o det är Daisy som har kull förut
är detta rätt
då kan man ju anta att Daisy vet vad o hur hon ska göra..men att Benji är mer oerfaren…o så går de ju på lukter…sånt som vi inte ser eller märker lika bra som honom
men om det nu skulle ha tagit sig…O det kan det mycket väl ha gjort…(Sky var ju hos Lezzie o skulle para..o ingen trodde att Sky var ens könmogen riktigt..o ingen hanlukt kändes o ingen märkte nåt,…men 9 veckor senare poppade det ut ungar :))
OM det har tagit sig så ser du det lättast när hon har gått 3 veckor…men på omföderskor så KAN du se det redan inom 2 v om du har tur. Sen kan du ju oxå fråga tessan hur snabbt Daisy visade på sina tuttar…det vet hon,
Syns det ingenting på henne tuttar så är det bara att vänta o se…antingen går hon i löp igen..eller så kommer det bebbar. hehe
angående illamående..jag har faktiskt sällan sett nån katthona som är illamående som vi människor är…men jag vet att det är flera här som har tagit upp det…så det finns nog båda sortens honor^
lycka till nu med de båda

Ja det är benji som inte parat sig tidigare så detta är första gången för honom.Daisy har fått kullar förr ja.Tror att de kommer att få väldans fina bäbbar ihop bara det nu blivit nåt!Har ju inte precis smygit på dom 24 h om dygnet;)Nu så skriker han ju fortfarande och jag har hört nånstans att när hankatten fått para sig så är han inte längre intreserad av honan?Är jag nu helt ute o cyklar?
Är ju som sagt amatör när det gäller avel
#10..hos mig har det inte stämt det du skriver nu
hos mig har hanen varit intresserad av honon under hela hennes löp..även om han har betäckt henne 30 gr under några dygn.
sen så kan det även vara så att han har fått smak på godiset..o då kan han ropa efter mer hehe
Om en hane växer upp med en erfaren hona,kan det bli så att hon vägrar låta honom para. I hennes ögon är han en slyngel,men honan brukar släppa till sig hanen efter en tid iallafall, men det kan faktiskt gå ända till honans andra löp innan hon finner honom värdig att bli Far till sina barn.
Unghanar kan vara lite för ivriga i en erfaren honas sätt att se,hon fostrar honom till den perfekta Älskaren
Den erfarna och mer perfekta hanen för en hona är den hane som lägger sig och iakttar honan,han gäspar,han tvättar sig,-Vadå!!Jag är jättefredlig och inte bryr jag om dej. Han närmar sig henne bara försiktigt och han småpratar gärna med henne.Han väntar på att hon ska ge sitt OK.
Ju mer svårflörtad en hane är desto mer villig blir hon
det vet en erfaren hane.
Den erfarna och mer perfekta hanen för en hona är den hane som lägger sig och iakttar honan,han gäspar,han tvättar sig,-Vadå!!Jag är jättefredlig och inte bryr jag om dej. Han närmar sig henne bara försiktigt och han småpratar gärna med henne.Han väntar på att hon ska ge sitt OK.
_Ju mer svårflörtad en hane är desto mer villig blir hon
det vet en erfaren hane.
_
#12 hahahah så är det hos mig..gäsp..hahah du tog han på orden exakt..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#14 Med andra ord är han den perfekta kavaljen åt svårflörtade honor
En av mina hanar fick lära sig ganska sent hur tjejer ska tas,visst hade han parat förut men då med mer än villiga tjejer,pang på rödbetan ..så att säga
Han var vid ca.5-6år innan en "ilsk" och bestämd hona talade om för honom att man inte kunde uppföra sig hur som helst
Dom liksom vi lär genom hela livet,och tur är väl det.
#15 Ja när Lillemannen började så fick han sig en rejäl "handflata " av Felicity och det tog hela natten innan hon " lät " honom bestiga henne.. Efter det så vet han hur en kavaljer skall vara
Hon såg honom som en slyngel som hon fick forma innan hon godtog honom..fniss..
Kanske ska jag prova med min gubbe..ska jag kasta på honom några handflator så han kan stilla sig lite..hahahahahaha
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Tänk att djuren är som vi människr…hihi…får nog vänta med detta tills nästa löpet då

Skulle det funka..hmmm..näää då tror jag nog att jag fick en "smock" tillbaks..hihihi!