Perser iFokus

Perser

Etikett: 09-hälsa-beteenden
Läst 593 ggr
Naquita
0

vaccinerats för en timme sen-SLÖA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet att några av er varit med om att kattungar t.o.m dött av vaccin. mina stödisar Nicke och Blixten vaccinerades för en timme sedan, och nu är de alldeles slöa, bara ligger och deras ögonvitor syns:((heter det så?)

är det ngn fara ännu,hur akut är det?? Veterinär ska givetvis kontaktas om de inte piggnar till inom det snaraste.

Behöver råd och tips snabbt!

Bullan
0

När de visar ögonvitorna, så mår de INTE bra! ring vetten nu!

Dvs om de aldrig annars gör det, tyder på att de är rejält påverkade. kroppen kan hamna in en sorts shock!…och det kan sluta illa. Alltid bäst att ringa då de får en sådan reaktion.

Hör av dej sen och berätta hur det gick!

Lycka till!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

En del kan få en allergi chock !!!  Ring å hör det kostar inget.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Naquita
0

vi pratade med vet och han tyckte vi skulle avvakta.de börjar piggna till nu iaf!

Annkis54
0

håll oss informerade
det är jättebra att alla får vara med o veta hur det kan vara
men jag håller tummarna

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Jag har haft en kull som reagerat kraftigt med på vaccin, man får hålla ett öga på dem , vänder de inte så får man ju åka upp

manbukten
0

Det lättaste är bojkotta levande vacc. avdödat ger aldrig reaktion

simzonites
0

#6 Tyvärr har jag haft en kattunge som reagerat även på avdödat vaccin. Efter första vaccinationen blev han hängig och fick ont i kroppen, pep när man tog i honom och rörde sig stelt. Han fick homeopatmedlet Silicea som är suveränt för biverkningar av vaccin.

/Lotta

Kittentotts
0

Jag hade en hel kull som blev så sjuk av avdödat att jag ringde min veterinär för fråga vad han egentligen gett för vaccin. De låg helt utslagna 5st med feber.

Har haft kattungar som reagerat på många  andra olika sätt också av detta tex diarre, slöhet, förskylning

Annkis54
0

ja..jag har faktist oxå varit med om att en kattunge en gång reagarade på avdödat
men jag har varit med om att katter har blivit såååååååååå sjuka av levande
så om jag har nåt att säga till om så blir det aldrig mer levande här
men Carina..den kullen du pratar om nu..jag har för mig att du misstänkte att de hade fått levande trots allt
fick du  nån klarhet i detta????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

heliotropes
0

Min erfarenhet talar FÖR avdödat till kattungar,och enbart levande till vuxna i full kondition.

Eva // medarbetare på Perser

Bullan
0

Hmm…MARITA!!! Hur var det med de nya veccinationsrrekommendationerna…och skulle avdödat tas bort helt nu från marknaden? Fick du någon klarhet i det?

…hoppas du ser detta?!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Naquita
0

Glädjande nyheter e iag att båda smågrabbarna piggnat til sig ordentligt. ögat på Nicke ser bra ut igen.

Blixten piggnade till sig rätt snabbt igår,medan Nicke låg utslagen stort sett hela eftermiddagen. vid 20.00 igår kväll vakanr ahn till o startar ett race genom vardagsrummet me brorsan och fick även igång noah..*s*

Kittentotts
1

#9 ja Annki jag ringde ju ner och mer el mindre skällde ut veterinären, men han visade ju mig det va rätt vaccin han gett. Finns ju ett nytt vaccin nu på marknaden som är levande, detta med levande vaccin är ju en krux med massa fakta, ska faktiskt be en vän skriva lite om detta som jag kan puplicera här, innehåller nämligen olika, en del är inte ok, men detta nya har fått bra resultat. Jag har själv tagit detta nya på 2 vuxna som inte ens visat slöhet utan tvärtom mer pigga. Tricat har jag mkt dålig erfarenhet av, haft 2 mkt sjuka kattungar av detta vaccinet

krasivis
1

Den ena av mina två persertjejer reagerade ju mycket starkt på just Tricat, som var deras andra vaccination. Hon blev jättesjuk, och jag har jobbat med detta ända sedan dess. Nu är hon bra sedan i somras. Men hon tål inte att bli kall och hon tål inte drag alls. Då blir hon förkyld. Jag har gett henne homeopatmedicin och det har hjälpt helt fantastiskt. Så aldrig mer Tricat!

Kittentotts
0

Ja Tricat är ju det vaccin som gjort många katter sjuka.Diarre, förskylning osv. Min ena tjej va så sjuk att vi gjorde inget annat än va hos veterinären, vi fick massa tips på diet mmm, men hon bara blev sämre. En dag så pratade jag med uppfödaren som bad mig ringa en annan uppfödare, hon gav mig tipset ge Mjau kalkon på burk enbart, sen fick jag Bella donna homeopat medicin, kan säga jag trodde inte ett skvatt på detta skulle hjälpa eftersom jag provat sååå mkt innan. Jag gav Bella donna 1 dag(morgon,middag,kväll) och tro el ej, diarren försvann, men för hålla magen lugn så gav jag henne maju kalkon i över 1 månad enbart. Hon växte till sig och blev en stor vacker tjej.

krasivis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gett Wendi Silicea som hjälpte jättebra! Nu ska vi prova en liten kur med Sulphur för hennes ena öga rinner ibland. Vi har hela tiden försökt att stärka hennes immunförsvar.

Hon ser ut så här nu och väger 2,7 kg. Hon har varit liten hela tiden och kommer kanske förbli det, men är välproportionerad.

heliotropes
0

#12 Skönt att dom är bättreGlad

Tycker detta med vaccinationer har haft så många år med den ena efter andra biverkningen….själv är det 12år sedan jag fick min första negativa erfarenhet av vaccinition,fick där en kronisk snuvbärare och med åren tog hennes nässlemhinnor stryk.

Det är inte alla som vet, men låter man veterinären ge levande är det super VIKTIGT att det inte blir några droppar utanför som kan hamna på katten.som även kan kommer i kontakt med ett syskon etc.då får man en sjuk katt,även fast vaccinet innehåller ett försvagat virus är det koncentrerat.

IdaJ
0

Sist när jag vaccinerade mina katter missade veterinären när hon stack Elvis och allt hamnade i pälsen. När jag frågade om de kunde bli sjuka av det så sa vet. att det inte var någon risk… Han hamnade ändå för säkerhets skull direkt i duschen när vi kom hem…

heliotropes
0

Kommer inte ihåg vart jag läst det någonstans,men det var en faktariktig artikel om vacc.som jag läste detta.Efter det är jag väldigt noga med att titta om allt kommer där det ska.

Hände en gång att veterinären drog ut kanylen innan den var riktigt tömd,till följd av detta kom det en del på bordet,jag ryckte undan katten och manade på veterinären att torka undan innan nästa katt skulle upp på bordet för vacc.Han fick även frågan av mej att det är väl inte bra om de får det på sig,jag fick faktiskt inte något klart svar ifrån honom.FundersamMan kan nog inte vara tillräckligt försiktig när det gäller sådanthär.

feiner
0

Åhh vad svårt det är med vaccin, mina ska vaccineras igen nu i höst. Men vad ska man ha för vaccin nu då. Har pratat med veterinären tidigare om detta och de verkar ha rätt dålig koll.

IdaJ
0

Jag tror att felocell ska vara rätt ok. Vad jag har hört är fördelen med levande vaccin att det ger ett bättre skydd än avdödat.