Godmorgon 16/9

Godmorgon!
Alla Vänner.
Idag vaknade jag utav någon som ropade woow woow
Det va Bob vår lilla kattgäst som ska bo hos oss 1 vecka medans matte o husse är på resa. Han är lite rädd för alla nya vännerna i huset och har bott med gubben min i vardagsrummet i natt.
Vovvarna är nog hemskast, men nu är han framme o kollar, de andra katterna har nu hälsat honom Välkommen i gänget, fast bob tycker de är lite kusliga som bara kommer fram så där o pratar.
Inte mkt sömn har det blivit då det varit ett himla väsen på vår Eliza som nu löper för fullt. Gubben min ska ta henne till en hane under dagen långa mil fr oss, men nu hoppas vi det blir bebbar denna gången då hon gick tom sist.
Hoppas alla ni andra får en Härlig Dag!
Godmorgon!
Hoppas att det blir kattbebisar denna gången, lycka till!!!
//Elisabet

Godmorgon!!!
Österlen är lite molnigt fläktar fortfarande lite i träden.Men solen verkar vilja smyga fram lite grann.
Ha en fin söndag allihop//Sylvia

Godmorgon!
Hoppas det går bra för Bob och er tillsammans under veckan. Kan förstå att han tycker hundarna är hemskast, "Vilka konstiga varelser, inga katter inte". Håller tummarna för Deliza denna gången att hon gillar hanen och att det bär frukt.
Här i söder är det mulet, blåsigt och kallt, ännu en skön innedag och fler kattbad. Trevlig söndag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
God Morgon!
Alldeles nyss så var det blå himmel och strålande solsken men nu börjar det mulna på. Jag hoppas att maken och äldsta flickan hnner spela sin golftävling torrskodda. Själv ska jag ta det lugnt och bara vara tror jag, så lugnt det kan bli med 4 hundar och 2 katter i huset.
Hoppas att ni får en trevlig dag!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Godmorgon!
Här i Skåne är det lite regnigt…..har själv precis gått morgonrundan med min söta vovve, och kisarna har fått kel och mat (lyxmat) så de är också nöjda. Idag ska jag bara ta det piano och bara vara……skönt!
Ha en skön söndag allihop!

God morgon alla
Växlande molnighet här oxå och just nu är solen framme.
Vaknade med världens värk i både armar,händer och rygg så det bar emot rejält att kliva ur sängen :-(
I dag blir det inte många knop gjorda här hemma, tar bara det nödvändigaste med katterna sen orkar jag nog inget mer.
Hoppas ni andra mår bättre och får en underbar dag
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Morr'n morr'n
Här har det varit drygt 2 minusgrader i natt ! BrrrBrrr och jag har fortfarande känsliga växter ute :-( Änglatrumpeterna blir illa åtgågna……
Annars så är det väl lite si-så-där väder, solen har nog tänkt titta fram lite idag.
Värken håller på att knäcka mig, det har varit ett eländigt år på den fronten……
Försöker hålla liv i min lilla Polly Pop, "gubben" snubblade och trampade på henne igår morse…. det finns inga direkt ömmande ställen men hon är hanska medtagen. Hon hade någotsånär aptit i går och är lite hungrig idag med, vilket jag tyder på bättring. Eller så är det så att man hoppas in i det längsta…….
Hoppas alla andra har det bra med sina små och stora kissemissar och lite mindre klantiga gubbar/sambos.
/Sussi
#7 oj usch vad hemskt !! Hoppas hon klarar sig å kommer till sig.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#7 Håller tummarna för Polly Pop att hon repar sig efter din "klantiga gubbes framfart". De är så känsliga dessa små liv, hoppas hon fixar det. Vad jobbigt med värk som ständigt gör sig påmind, hoppas även på bättring för dig // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
här i trollhättan har det regnat hela dagen.
hade ju tänkt bada 2 katter idag..men istället så ringde telefonen o sen så kom det besök. Så det blev bara den vanliga kattrengöringen o nötfärs. tur att man har varit ute i god tid med kattbaden.
Vad hemst med lilla Polly Pop….men det är inte lätt att se var de är alltid. Ofta har man (O de) änglavakt….fast här har vi aldrig trampat på annat än svansear…peppar peppar.
Men för många år sen…ca 15 tror jag..så hade vi ställt en tung träskiva..heldumt..o kattungar som lekte..den ramlade o hamnade i huvudet på en av ungar…som gick bort direkt
så man tänker sig för en extra gång idag.
det var inget roligt.
HOppas det går bra med Bob Carina..när han har börjat känna sig hemma o trivs..så är det dags att åka hem igen,

Hon klarade sig inte……………………………..

#11 Åhhh så ledsamt för er. // Lillevi
Vad tråkigt med lilla kissen! *kram*
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

#11 Fy va trist för er ! Jag va med om en sån här händelse en gång, en vän snubbalde på en unge som rusade fram och fastnade med klon i hennes strumpa, det gick bra den gången, men det va en svår stund för min vän som sprang hem skräckslagen o ledsen. Jag hoppas ni som vi pratar och inte är osams. Det är så lätt hänt ju! Kramar till er båda!
åh vad tråkigt
o då är det jätteviktigt att som Carina säger…att man ger varandra stöd. Detta var ju en olyckshändelse..som hade kunna gå hur bra som helst…men som fick en väldigt olyckligt slut.
stötta varann i er sorg..o framförallt skyll inte på nån….
det är sånt som händer…tragiskt
kram till er alla drabbade

Oh så tråkigt
Tröst kram//Sylvia
Tack för ert stöd!
Vi har redan konstaterat att det var en olycka…. Han snubblade nyvaken som han var… Det är sån't som händer, tyvärr.. Min dotter Saga saknade Polly i morse, det gjorde jag med.
Tack igen för kramar och tröst !
/Sussi