Se så fin han är!
Titta så stor o fin min pojke är, Niki kommer hem om 2 veckor, han är nu 12 veckor.
Fick denna bild o fler av Tina idag, gissa jag är stolt!

Oj vilken underbar liten guldklimp!!! Blir ju helt betagen i honom!!! Lyckans dig!!! 

Superfin är han ju :)

Oj så stor och fin han är.Helt underbar.

Vilken godisbit,lyllo dig

jättesöt liten kille

Vilken superfin kille!!!

…å får jag lov att visa hans bror…
…McLaren!
Kram Tina

Visst är de söta båda! Tina du har fått 2st snygga, gudomliga killar…den ena har jag fått gåvan att ge ett hem till, jösses va han kommer bli bortskämd, ni förstår han är idag matglad, äter frukost med sin husse, så detta kommer han naturligtvis fortsätta med då alla våra katter brukar dela matbordet med oss med rökt skinka,ost o annat gott. Nu hoppas vi broder med får ett hem så vi får se honom växa upp också. Ska bli så underbart, killar det är något alldelses speciellt det.

Ja jag har nog hittat det perfekta hemmet till honom nu…
…har precis värvat den blivande Perser ägaren till forumet *ler*
…vi får om hon ger sig till känna snart!
Sen måste jag säga att det e med glädje jag placerar lille Niki i det "kittentottska" hemmet! & inte mer än rätt heller…då jag "knep" skönheten Cayenne från dig *ler*

Kramar!
Tina
Nu är jag här! Ja, det är jag som är den blivande stolta ägarinnan till Mc Laren. Vilka fina bilder du hade under din profil, Tina! Gud va fin Mor och far är till Mc. Det här ska verkligen bli skit kul. 
Åsa

#12 välkommen hit *ler*
detta forumet är obeskrivligt bra! Medlemmarna är hjälpsamma & vänliga & vi bidrar/hjälps åt med de vi kan…
Kramar!
Tina

Åh va roligt Mc Laren fått sitt blivande hem också. Får hälsa dig Välkommen till oss på forumet, då hoppas vi dessa 2 killar kan visas i fortsättningen båda på forumet under uppväxten också, Guud va roligt!
Tina din familj har gett Cayenne all den kärlek hon kan få, vi är så glada för ni gett henne detta hem. Men… jag kan medge den dagen Cayenne bytte kön*hahaha*ja hon va ju för mig en solklar pojke, så stor och kraftig, och så såg det ut vara en snopp ju där bak, men, men….det va en skönhet till flicka, jag tänkte! men det va ju detta jag hade velat ha en kvar, men denna tjejen va borttingad att vara en avelshane till Tina med familj, jag tänkte! Nu tackar de allt nej, ja lite tänkte jag allt, nu har jag min vita tjej, men Tina med familj ville ha henne ändå, självklart fick det sin tjej.så en dag kanske jag får köpa en av Cayennes, vem vet
Tack så mycket för välkomnandet! Det tycker jag låter super att vi fotar våra snyggingar och visar upp här. Ska bara lära mig hur jag gör
Lite ringrostig med datorer…
Kram på er!
Åsa
vilken sötnos:) men vad skitig han är nedanför ögonen..blir alla vitfläckar så?

#16 ? jag tycker de ser rena och fina ut!
Men kattungar kan bli missfärgade i ansiktet av mamman. En del kattmammor blir nästan svart runt tuttarna…ett slags "vax" som beror på hormoner och är rel. vanligt. Så när ungarna är där och borrar in skallarna, så förs det över till deras söta små nyllen:) Även mjölken kan missfärga en aning.
Och sedan finns dessa små "grisar", som äter med hela ansiktet då de börjar äta själva:) De måste man ju "skura" rena

#16 jag kan garantera dig att "skitig" d e han inte, däremot har omständigheterna gjort att jag inte haft möjlighet att gnida & putsa lika mycket som vanligt på mina katter…personligen har jag sett "värre" missfärgningar på vitfläckar och naturligtvis så e det svårare att hålla vita djur "fläckfria"
Mvh!
Tina

#16 Oj,,,,hur kan du tycka så,,,han är ju hur fin som helst. Förmodar att du kanske inte har erfarenhet av att ha perser som är vita under ögonen, speciellt när dom är små o äter med hela ansiktet. Trots att du har en jobbig period nu Tina så gör du ett kanonjobb med dina katter iaf, jag är ju hos dig minst 1 gång i veckan o ser detta. O nu när ni byggt katt gård (enormt stor) så förstår jag att det kan bli ändå jobbigare att hålla dom rena när dom bökar i gräs o jord, men jösses, det är inte många som har detta himmelska paradis som du har till dina katter. Tycker du ska visa upp din fantastiska kattgård här,,,,absolut det finaste jag sett. Du är en kanon katt mamma vännen.
Kram Tessan
de är superfina båda 2..
o jag kan skriva under på att det är ett stort jobb att hålla vitfläckar vita
o #Harlibries har alltid haft de finaste vita jag har sett
hoppas att du mår bättre nu Tina
nu ska jag läsa på länken om kattgården
för det jag har sett här har gjort mig väldigt imponerad
ajaj carina den är farligt godis den du hihi
var inte meningen att trampa ngn på tårna, som ni sa har jag faktiskt ingen erfarenhet alls av vitfläckar med missfärgningar runt hela ögonen. Min silverhona som e ljus i ansiktet e de ju lite jobb med men hon blir aldrig så..ville bara veta..kanske ska vara tyst i fortsättningen:(

Att ha vita katter är mkt mkt jobb, då de är små så äter de med hela ansiktet, de rinner kanske mer då huvudet växer, man ser inte allt detta alltid på färgade katter.Då jag själv haft vita kattungar så vet jag vilket jobb detta är, när man sen har fler i en kull så är det nästan omöjligt få dem vita, detta tar man som köpare sen, man får helt enkelt hålla efter det vita mer än då man har färgade kattungar. Tina har lyckats bra, Cayenne som hon har efter min uppfödning va inte vit undertill då hon flyttade till dem, nä Tina du är en kanonuppfödare, du har så mkt kärlek till alla din katter.Jag ser framemot få hem min Niki som kommer fr ett så kärleksfullt hem. Tina har haft mkt stå i ett tag, trots allt så har du fixat så dessa små gossar är tjocka som små klossar och fulla av bus o liv. Jag tror inte Naquita menade illa med nämna det gula heller
Som jag skrivit många ggr innan så kan det låta tufft när man skriver, då vi pratar andvänder vi ett tonläge, men i skrivandet har alla ord samma läge.

#23 Så sant, det du skriver om tonläget!
#22 Om jag fattat det rätt, så har du inte haft någon kull ännu?
Då jag fick min kull blev jag nästan shockad över hur grisiga kattungarna var då de åt!!! De var inte alls lika försiktiga som vuxna djur eller leveransfärdiga ungar. De bokstavligen grävde ner hela ansiktet i blötmaten
Och de blev grisiga från bröstet upp till öronen. Kanske inte alla är så grisiga, men många är det:)
Kan ingen sätta in en bild på unge som äter med ansiktet? 
bara för att visa de som läser och inte vet… HUR det faktiskt ser ut!!!
Jätte söt kille och brorsan är också söt
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Bullan jag har haft två kullar! så jag vet hur grisiga de kan vara hihi
Bullan jag har haft två kullar! så jag vet hur grisiga de kan vara hihi

Grattis till din nya kisse Åsa
Han är jättesöt
// Mia
// Mia

kittentott ..din nya kisse är jättefin …
Det är inte så lång tid kvar nu ..tills du får hem honom.
Lycka till med din nya lilla tjockis
// Mia
// Mia

Kan säga vi skratade så vi tjöt hela familjen av detta kortet, de små killarna va så glada i maten, syns det eller? Jag älskar matglada katter, de ska vara runda och goa
Och nu kan man ju förstå, små troll som går i maten är svårt hålla vita så små hahahaha

#34 hahahahahahahahahahah åhhhhh Carina d där kortet hade jag glömt….*asg*…
…men detta borde ju säga allt om hur d e att ha kattungar som e matfriska! Hahahhahahahah…ja, tala om missfärgningar men pricis så där e han. En riktig matfrisk kille som äter med hela kroppen!!! Har försökt förklara för d båda små att vita katter e renliga, men d förstår inte alls va ja menar!
Hahahahahahahaha…..

#33 Hahahahah underbart kort Både sonen och jag skratta gott. Goa dom är! Ophelia Du har en underbart fin 03:a

#35 Va bra du inte blev arg Tina för jag visade, man vet aldrig, men jag älskar detta kortet! Tror jag ska förstora det o ha i kattrummet hahahaha ursäkta men jag har så svårt skratta när jag ser dem.Men visst är de underbara de små, man går rakt i maten, står mitt i och äter haha
#36 ja jag förstår ni har roligt av detta kortet, min väninna sa hjääälp då hon såg det första gången hahaha

#22…du ska inte alls vara tyst
tänk vilken bra diskussion det kom av detta nu
men har man inte haft katter som är VITA i ansiktet så vet man inte RIKTIGT hur det är…tror jag hehe
o nu ska jag säja hur jag gör hehe
jag tänker tvärtom….som vanligt
jag försöker med alla medel o resurser att se till att katten är fläckfri när den flyttar hemifrån mig. Mer nu än för några år sen.
jag vet att när Tessan köpte Nelly så var hon lite missfärgad. O nu när Jonas köpte Morris så var han liiiite missfärgad oxå. Vad jag än gjorde så fick jag inte bort det….trodde att det var färgad päls som spred ut sig…men det visade sig till slut att Jonas fick bort det…sorry för att du fick ta det Jonas
men jag gör allt jag kan för att de inte ska vara missfärgade när de flyttar. O det som funkar bäst då…det är att se till att de inte blir missfärgade. O hur lätt är det.
men jag ger inte mina bebbar mjukmat. o inte välling eller annan mjölk. när de börjar äta själva så är det torrfoder o nötfärs. jag blandar inte ut nötfärsen med annat än kalk..så den är inte kladdig. de som jag ska ställa ut…är jag ju extra noga med att de inte ska bli smutsiga….så de handmatar jag med nötfärsen…jag rullar som små prinskorvar så äter de det utan att kladda alls..småttingarna som nu är 14 veckor får färsen i klickar på golvet o smutsar inte ner sig alls.
Sen så får de räkost på tub o gimpets vitaminpasta o lite sånt…men det blir de inte smutsiga av.
jag har oxå sett att vissa honor blir smutsiga runt tuttarna men då tvättar jag av det med en bomullspad.
Mina 14 veckors ungar väger nu runt 1800- 2000 kg
mina 6 månaders väger mellan 3-3,5 kg.
så stora ungar har jag aldrig haft….men jag ger mycket nötfärs.
nu menar jag inte att det är nåt fel i att låta ungarna äta en massa god mat o rulla i den hehe…de har det ju jättebra så.
men jag känner att jag inte orkar med att ta hand om de nedsmutade ungarna..utan jag har valt att göra på mitt sätt o det funkar jättebra det med.
Ophelia…kanongullig bild på tingeling..som är en solklar 03.
men jag vet inte riktigt vad du menar med att henne färgade partier flyter ihop…vad det har med just 03 att göra menar jag
03. betyder helt enkelt 25-50 % vitt. o det har hon. Sen är önskemålet en vit ryggfläck o en krage som går ända upp o runtom…o det har hon…hon är en KANON 03…sen verkar hon ju väldigt bra i typ oxå…en keeper eller??
kanonroliga bilder på tinas ungar…men TÄNK!!!…vad hon har fått skura för att få de rena hehe
Hoppas inte jag har trampat nån på tårna nu..

#39 Jag tror inte du trampat någon på tårna Annki
Visst är det mkt jobb då de trampar i maten o grisar ner sig. Ja så gjorde mina med, men jag lät dem njuta och tvättade dem efter maten varje gång.Så har Tina också gjort
Här hemma äter ju alltid mina småttisar nötfärs m gräddfil, de får även mjukmat, och det är klart de grisar ner sig, men jag vill de vänjer sig vid alla sorters mat innan de flyttar för magarnas skull. Alla har vi olika knep med våra vita sötnosar, och jobb det är det. Va därför jag sa nä inget mer vitt, men gud så jag saknat det vita, så nu valde jag marängen och systern pia, sen så va jag tvungen köpa in hane, så tänkte jag, får bli en vitfläck till för de ska få fina småttingar en dag.
Så nu väntar jobb med vita troll med annat i en dag, men jag jag ser framemot detta. Att de är lite missfärgade då de är små kan man ta tycker jag, inte ska vi ha dåligt samvete för detta.

#36 #39
Tack för svaren funderade bara på om det skulle finnas vitt mellan färgerna.Men då är det klart Med Tingeling då hon är en b 03 21 som jag ser det.Ska starta en ny tråd för de andra så jag får det rätt och kan regga dom snart.
Mmmmm Tingeling ska stanna läääänge
#41…ja…fast en n 03 21
you wish b….(choklad ) haha

Hahhahaha jahadu
skulle ju vara a hon är blå inte svart som jag trodde i början.Nähädu tror jag bara njuter av andras chokladpraliner verkar vara för knepigt för mig.
jaså..är hon blå…
ja hon o Ophelia ser ganska lika ut på korten
men de ser alltid på mörka ut
de är inte så mörka i verkligheten va??

33#
* ASG * 
Vilken kanonbild.
//Mia
// Mia

Nej det är nog den dåliga fotografen som ofta fotar när det är skumt men Tingeling är ganska mörk.Peter Pan är ju ljusare i sin blåa färg.Det händer så mycket med Tingeling så jag får väl vänta med att bestämma.Trodde ett tag att hon inte skulle klara sig men det vände och hon är hur pigg som helst.
Hej på er! Tack miascharming. Jag är SÅ stolt över att han är så söt. Han ska bli så pysslad med. Jag jobbar extra i fiskaffär, också….
Kittentotts! TACK för bilden på de båda bröderna som nyss ätit. Jag skrattade så jag fick hicka! Det var ett av det roligaste jag sett.
Tina! Känns tryckt att du är så super på att tvätta/pollera de små vita skönheterna. Jag behöver nog ett och annat tips efter att
Mc Laren ätit…Svarta Rottisar var nog lite lättare skulle jag kunna tro!
Till er alla. TACK för att ni finns här för en gröngöling som mig. Det känns super. Skönt för Mc Laren ochså, så inte matte gör några grodor.
Kram på er!
Åsa

Grattis till två mycket fina killar=)

Båda killarna är ursöta!!!
#33 Vilken UNDERBAR bild!! 

#33 Helt klart bland det roligaste jag sett, så söta. Min Doris är ofta våt ned över hakan och bröstet när hon lapat i sig vatten men det här var som små barn som hittats med handen i kakburken. 

*Skrattar gott* Alla kladdbilder är ju bara för härliga!!!! Hehe!!!
Såååå söta de är, kladdiga och härliga! PRECIS sådär är det att ha små busfrön! 
Sedan måste jag säga att dina kattungar Tina, de är helt gudomliga, sååååååå SÖTA att jag bara vill kattnappa dem!!! 

Pojkarna är för ljuvliga.Precis så ska det vara med pigga friska kattungar.Måste nog ställa ut på IDP så jag får se alla era fina katter Live

#53 Ja du får ställa ut hos oss så får du träffa flera av oss. Jag ska inte börja ställa förrän i vår tror jag, lovat mig själv ett ledigt 2007, detta utav ett helsike med sjukdom o annat, jag hoppas min läkare blir klara med alla undersökningar mm innan årets slut, men jag har idag fått hjälp för en del av det som gjort mig sjuk och mår bättre än innan, fast det är en bit kvar.
Jag längtar nu ut för träffa andra, och de små jag nu köpt ska ju ställas ut, men jag brukar vänta tils de vuxit till sig något innan, så våren är ganska ok.

Så skönt att du mår något bättre nu hopas du får hjälp med sista biten också.Tyvärr så tar ju allt sin tid när kroppen har sagt stopp för att det ska vända och man ska känna sig piggare igen.
Jag ser också fram emot nästa år med utställningar.Hade ju tänkt åka på en del i år men Ophelia ville ju annat.Tycker det ska bli trevligt och prata lite verbalt med folk och inte bara via nätet.
…vilken grabb!!!! Jättesnygg, förstår att du är stolt