Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 381 ggr
Trini
0

Snart anländer "han med stort H"

På tisdag åker jag och hämtar min avelshane i Norge. Det var tänkt att min uppfödare skulle åka för hon ska samtidigt hämta en kattunge från samma uppfödare, men just denna dag då vi skulle hämta, passade det inte lika bra för henne som för mig då jag råkade ha en ledig dag från pluggandet. Jag kommer flyga från Arlanda och var borta heeela dagen då planet går tidigt på morgonen och sedan går det inget hem förrän vid 17-tiden, men det får gå. Jag var dock inte förberedd på detta så man har ju blivit _något_ nervös Fundersam!  Hoppas jag hittar till rätt flyg på hem och ditvägen och att katterna kommer ta det hyffsat coolt. Stackarna kommer få åka i sina flygburar, få inte sitta med mig i kabinen…

Det är en vuxen kille, 2 år är han. Han vill inte bo tillsammans med en annan fertil hane som uppfödaren har, men nu får han komma till oss och ha sina honor för sig själv :) Har ett trevligt temperament, samt är strilfri och förstås tycker jag att han är jättevacker :) Jag längtar sååå, är så förväntansfull. Här kommer han; Purrbox Zpring Break, som tillsammans med framförallt Zelda, blir starten på min lilla uppfödning.

englagirl
0

Lycka till med hämtningen, fast jag inte förstår varför du inte har honom med dig i kabinen?

Jag har hämtat 3 katter från Ryssland och en från Danmark alla med flyg och dom har åkt med mig i kabinen. Man får ju naturligtvis betala lite extra för det men det är ju värt varenda krona…..tycker jag :-)

Håller tummarna att du hittar rätt i "djungeln"

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

Jag flög också med Cayenne som bor hos Tina och min Disney till Stockholm, jag betalade 150:- per katt för få ha dem hos mig på flyget i kabinen.Du borde nog fråga, det är inget kul att sitta ensam därinne bland bagage o bröter.

Trini
0

Nej, läste på norwegians hemsida och man får inte ha dem i kabinen, bara när man åker inom landet. Min uppfödare hade blivit felinformerad sist hon hämtade en kattunge därifrån, så hon fick akut köpa en flygbur på flygplatsen. Jo, visst är det konstigt, det är ju från Norge, närmare kan det knappt bli. Ja, man får hoppas att man inte hamnar på bahamas på hemvägen he he..

Annkis54
0

vilken sötnos
han kommer nog att ha mycket att tillföra din uppfödning
detta med flyg…jag vet när jag kollade upp flygning sist för katt..så sa de att de inte kunde garantera att katten skulle få vara med oss…för att de vet aldrig på förhand om det finns allergiker med i planet….

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0

JÄTTESÖT Skrattande

Grattis Grattis

// Mia.

manbukten
0

Lycka till med nykomlingarna och resan

krasivis
0

STORT GRATTIS till en mycket vacker katt!!! Och LYCKA TILL!!!

Trini
0

Tack alla!!

ophelia
0

Grattis till en snygg kille.Skrattande

Marita-L
0

Åh vad finer han är Stort grattis !!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Lovebuffen